Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد کمبود ویتامین دی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از نیواطلس نوشت: درکشور‌هایی که افراد کمتر در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن از نوع یو وی بی قرار می‌گیرند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ بیشتر است. بخش زیادی از این اشعه توسط لایه اوزون کره زمین جذب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این همه گمانه زنی‌هایی در مورد ارتباط بین کمبود ویتامین دی و ابتلا به سرطان روده بزرگ صورت گرفته بود، اما این ارتباط به طور قطعی کشف نشده بود. در پژوهش جدید این بررسی در ۱۸۶ کشور جهان انجام شده و شاخص‌هایی مانند رنگدانه‌های پوست، مصرف سیگار، سن و ... مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس همین بررسی با افزایش سن و به خصوص بعد از ۴۵ سالگی تاثیر عامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد. از همین رو بهتر است افراد با افزایش سن خود را از نور خورشید محروم نکنند تا ویتامین دی کافی را به طور طبیعی دریافت کنند. افراد کهنسال همچنین باید با مصرف مواد غذایی مفید و استفاده از مکمل‌های مناسب ویتامین دی کافی را به بدن خود برسانند.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین D در پیشگیری از کرونا رد شد انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: ویتامین d سرطان روده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویتامین d سرطان روده ابتلا به سرطان روده بزرگ ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!