Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:43:06 GMT

مشکلات تنفسی، علت اصلی ایست قلبی در کودکان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۱۴۱۷

مشکلات تنفسی، علت اصلی ایست قلبی در کودکان

یک فوق تخصص قلب اطفال گفت: مشکلات تنفسی در کودک ابتدا باعث ایجاد ریتم نامنظم قلب و در ادامه ایست قلبی می‌شود.

بهار دهقان‌نیری در گفت و گو در رابطه با بیماری‌های قلبی شایع در کودکان، اظهار کرد: این بیماری‌ها به دو دسته مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شود. در بیماری قلبی کودکان از نوع مادرزادی فرد از زمان تولد بیماری قلبی را به همراه دارد و مشکل سوراخ بین بطنی شایع‌تر است، اما در بیماری قلبی اکتسابی ممکن است کودک در هر سنی به بیماری قلبی مبتلا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره علائم ظاهری بیماری قلبی کودکان، عنوان کرد: نفس کشیدن و ضربان قلب سریع، نداشتن افزایش وزن، تعریق شدید در زمان شیر خوردن و رنگ لب سیاه کودک از جمله علائمی است که در صورت مشاهده باید کودک را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داد. در بیماری قلبی اکتسابی تپش و درد قلب از شایع‌ترین علائم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به راه‌های تشخیص این بیماری، گفت: معاینه قلبی، اکوکاردیوگرافی، نوار قلب، تست ورزش، آنژیو، سیتی‌اسکن و MRI در تشخیص بیماری قلبی کودکان کمک می‌کند.

دهقان‌نیری افزود: در بیماری قلبی مادرزادی عمل جراحی باید در سن مناسب انجام شود و قبل از آن داروهای مناسب با هدف کنترل شرایط بیماری، تجویز می‌شود. داروهای قلبی به بیمار کمک می‌کند، ولی بهترین راه درمان، عمل جراحی است.

وی تصریح کرد: سن مناسب برای عمل جراحی در رابطه با بیماری قلبی کودکان بستگی به نوع آن دارد. روش‌های درمانی مانند آنژیو، بالن و فنر که برای بزرگسالان استفاده می‌شود را می‌توان برای کودکان نیز بکار برد.

این فوق تخصص قلب اطفال گفت: احیای قلب به همان صورت که برای بزرگسالان انجام می‌شود برای رفع مشکلات قلبی کودکان نیز با دقت بیشتری انجام می‌شود و عوارضی هم برای کودک ندارد.

دهقان‌نیری افزود: علت اصلی ایست قلبی کودکان مشکلات تنفسی است. این مشکلات در کودکان ابتدا باعث ایجاد ریتم نامنظم قلب و در ادامه ایست قلبی می‌شود که البته در کودکان شایع نیست.

کد خبر 505362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ضربان قلب کودکان ضربان قلب نرمال تشخیص بیماری قلبی کودکان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری قلبی کودکان بیماری قلبی ایست قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند