Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت درخصوص کارایی این واکسن در برابر انواع جهش‌یافته ویروس کرونا توضیح داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن برکت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه مثبت سلامت اظهار کرد: کارآزمایی بالینی مراحل اول، دوم و سوم واکسن برکت را طی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واکسن برکت توانستیم هر سه مرحله را با رعایت ضوابط بین‌المللی و حتی بیشتر از آن انجام دهیم و آخرین تزریق مرحله سوم را سپری کردیم که بتوانیم مقاله به مجلات خارجی ارائه دهیم و مجوزهای بین‌المللی را هم دریافت کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه خیلی از همکارانمان می‌گویند که چرا مقاله‌ای درباره واکسن برکت ارائه نداده ایم، ادامه داد: باید بگوییم که مقاله برای مجامع و مراکز بین‌المللی ارائه می‌شود. برای استفاده در داخل، تمام داده‌ها به وزارت بهداشت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده شده و باید وزارت بهداشت برای واکسیناسیون تصمیم بگیرد، گفت: زیرساخت‌ها برای تزریق واکسن در ایران بی نظیر است، اما باید سرعت واکسیناسیون در ایران بالا برود.

محرز تاکید کرد: واکسن برکت روی جهش‌های بتا و آلفا موثر است، اما هنوز در خصوص نوع دلتا نتوانسته‌ایم به نتیجه‌ای برسیم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون در کشور ما به کندی انجام می‌شود و مردم کلافه شده‌اند. در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی برای تزریق واکسن به کشور ارمنستان می‌روند، ولی ما نمی‌دانیم که آن‌ها چه واکسنی را دریافت می‌کنند. امیدواریم واکسنی که در ارمنستان دریافت می‌شود، مورد تایید مجامع بین‌المللی باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مینو محرز واکسن کرونا واکسن برکت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد