Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی جواران از ابلاغ شیوه‌نامه تدوین دوره‌های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی خبر داد.

وی افزود: این شیوه‌نامه در ۸ ماده و ۱ تبصره، به همراه فرمت مشخصات و محتوای آموزشی دوره‌های عالی آزاد، در جلسه ۲۷۱ شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به تصویب رسیده و مکمل دستورالعمل اجرایی دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی (مصوب جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه مورخ ۳۰ شهریورماه ۹۹) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به تفویض اختیار تصویب محتوای دوره‌های آزاد به کمیسیون برنامه‌ریزی درسی استانی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، انتظار می‌رود این موضوع در حداقل زمان ممکن و با بهترین کیفیت، در واحدهای استانی بررسی و تعیین تکلیف شود.

جلالی جواران افزود: دوره‌های آزاد همان دوره‌های آموزشی غیر رسمی و غیر قابل تجمیع به دوره‌های مقطع‌دار است که با هدف تعلیم یک محتوای آموزشی خاص به مدت ۴ تا ۳۰ ساعت، به شیوه نظری، عملی و یا ترکیبی اجرا شده و موجبات افزایش دانش، مهارت و یا نگرش فراگیران را فراهم می‌کند. با توجه به طیف گسترده متقاضیان و مجریان این قبیل دوره‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصت مناسبی برای اعتبار دهی آموزش‌های سازمانی، دوره‌های ضمن خدمت کارکنان، دوره‌های مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت، بازآموزی کارکنان تحت پوشش شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مختلف و همچنین آموزش سایر علاقمندان توسط با سابقه ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: این مصوبه پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی صادر شده است و پس از تصویب برنامه دوره آموزش عالی آزاد در کمیسیون برنامه‌ریزی درسی استانی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، می‌بایست در سامانه ساتب بارگذاری شود تا امکان انتخاب دوره مصوب، برای متقاضیان اجرای دوره فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه رویکرد مردم و بازار کار به آموزش‌های کوتاه مدت مهارت افزا به جای آموزش‌های بلند مدت مدرک گرا می‌باشد و قشر جوان و جویای کار به جای مدرک‌گرایی به دنبال مهارت‌افزایی و ورود سریع به بازار کار هستند، از این رو با تلاش قابل تقدیر مجموعه این دانشگاه و خصوصاً دفتر آموزش‌های کوتاه مدت، شاهد پاسخگویی به هنگام و مطلوب به این نیازهای واقعی جامعه هستیم.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر از مصوبات مذکور می‌توانند به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه به نشانی uast.ac مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های آموزش عالی برنامه ریزی کوتاه مدت عالی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز