Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:47:09 GMT

مزیت‌های تاریخی شهرهای ایران معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۳۳۳۱

مزیت‌های تاریخی شهرهای ایران معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس صالحی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان در ایام دفاع مقدس نسبت به جمعیت، سهم شهدای قابل‌توجهی داشت و نسبت شهدای استان سمنان، ۱.۷ دهم میانگین کشوری بوده و از لحاظ جمعیت تعداد بسیار بالایی است.

او ادامه داد: پس از استان‌های اصفهان و قم، سمنان سومین استانی در کشور است که نسبت به جمعیت، شهید بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس، این سنگرسازان بی سنگر، بسیار تأثیرگذار بود. استان سمنان در فعالیت‌ها و عملیات جهاد سازندگی، نقش قابل‌توجهی را ایفا کرد و سهم استان سمنان نیز بسیار زیاد است.

صالحی تصریح کرد: میانگین شهدای استان سمنان در شهدای جهادی، سه برابر میانگین کشوری است. این فرصت را مغتنم شمرده و برای همه شهدای استان طلب رحمت واسعه الهی داریم و برای خانواده آنان صبر و اجر می‌خواهم و بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم.

او اضافه کرد:‌ در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما را تحت تأثیر قرار داد؛ اما جریان‌های فرهنگی کشور تداوم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه فرهنگی، حدود ۶۵۰ فعالیت فرهنگی در استان سمنان در طول مدت شیوع کرونا از جمله محافل شعر و داستان، محافل فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی (محافل و نشست و کارگاه‌های قرانی)، محافل مربوط به حوزه‌های عفاف و حجاب و ... به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

صالحی گفت: در حوزه زیرساختی، طی یک سال اخیر به اهتمام استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، وقفه‌ای که در خصوص تالار مرکزی سمنان بود، برطرف شد و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت.

او گفت: عملیات اجرایی احداث تالار مرکزی سمنان شروع و مجتمع شاهرود نیز با تخصیص اعتبار کلنگ زنی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ دو اتفاق میمون و مبارک رخ داد؛ شهرهای خلاق یکی از این مباحث است که در قالب اجرای آن، در حوزه‌های فرهنگ و رسانه و ... مزیت‌های تاریخی هر شهر معرفی می‌شود.

صالحی بیان کرد: هر شهری علاوه بر اینکه سوغات مادی متفاوتی دارد، سوغات‌های نرم‌افزاری و رسانه‌ای متفاوتی نیز دارد که این مهم یعنی شهر خلاق برای شهرها بسیار مفید بوده و می‌توان شهرهایی که در یک بخش مشترک هستند را در قالب یک شبکه با هم ارتباط دهیم و شبکه خلاق عکس، نقاشی، رسانه و ... را در مجموعه‌ای از شهرها شکل دهیم.

او گفت: سمنان نیز در این رقابت و در حوزه صنایع‌دستی یکی از شهرهای خلاق شناخته شد. این مهم فرصتی است برای شهر، ترددها و حضورهای گردشگران و علاقه‌مندان و شناخت و معرفی این مزیت‌ها بسیار ارزشمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله حسینی‌شاهرودی شخصیت شناخته‌شده کل جهان اسلام و تشیع هستند و جامعه فکری و مذهبی شیعه به ایشان افتخار می‌کنند.

صالحی افزود: در دهه‌های مختلف فرصت خوبی برای معرفی ایشان به دست نیامده، از سال قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام دبیرخانه علمی و اجرایی، امروز شاهد نقطه افتتاح و شروع این کنگره ملی هستیم.

او گفت: بالغ بر ۵۵ کتاب در این حوزه به ثمر می‌نشیند که امری ارزشمند است. آیت‌الله‌العظمی شاهرودی ابعاد شخصیتی فراوانی دارد که علاوه بر علما و روحانیان، برای مردم نیز آموزنده است و راهنمای آنان در زندگی عادی و ارتباط با دیگران خواهد بود.

برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی

فرشید فلاح‌لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این دیدار اظهار کرد: امروز در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، اولین دیدار و برنامه را با نماینده ولی‌فقیه در استان به انجام رساندیم.

او گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، همواره یکی از بهترین خاطرات حضور مقامات در استان سمنان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: امروز و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، چند نمایشگاه فرهنگی مورد بازدید قرار گرفته و یک کتابخانه عمومی افتتاح خواهد شد.

فلاح‌لاله‌زاری بیان کرد: کنگره ملی نکوداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی حسینی‌شاهرودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در شاهرود افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ سمنان فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آیت الله او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود