Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش خبرگزاری فارس، «حراج تهران» در خصوص برگزاری دوره چهاردهم اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تشدید همه‌گیری ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز توسط ستاد ملی کرونا، برگزاری چهاردهمین حراج تهران به تاریخ دیگری موکول شده است. با حصول اطمینان از کاهش همه‌گیری، تاریخ جدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حراج تهران» ضمن ادای احترام به جامعه پزشکی و خدمتگزاران حوزه سلامت؛ درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در اثر بیماری کرونا را به همه ایرانیان تسلیت عرض می‌نماید.

 

 

* تمدید مهلت جشنواره ۲۸ تجسمی جوانان

رضوان صادق زاده، دبیر بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار گفت: ما تصمیم گرفتیم تاریخ نهایی ارسال آثار را تا سه شنبه ۲۹ تیرماه تمدید کنیم. به همین ترتیب آثار رسیده  از دوم تا چهارم مردادماه داوری خواهند شد و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در روز پنجم مرداد ماه اعلام خواهد شد .در همین راستا در ماه‌های اخیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره چندین جلسه برگزار کرده و به بررسی کم و کیف کار پرداخته است. همچنین برای داوری آثار هر رشته نیز سه نفر انتخاب شده و به زودی معرفی خواهند شد.

صادق زاده ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا جشنواره هنرهای تجسمی جوانان هر سال در یک استان برگزار می‌شد و این حسن بزرگ و نقطه تمایز این جشنواره با سایر رویدادهای هنری است. به نظر من این جشنواره محاسن زیادی دارد و این که هنرجویان، اساتید و داوران در کنار هم جمع می‌شوند و کار می‌کنند مانند یک کلاس درس برای نسل آینده هنرمندان است. البته همین مسئله باعث می‌شود که برگزاری این جشنواره بسیار دشوار باشد و مراحل متعددی برای برگزاری هر دوره آن طی شود، با این حال مزایای زیادی برای شرکت‌کنندگان دارد و حضور در آن برای جوانان هنرمند بسیار مفید است.

این هنرمند افزود: از سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا امکان برگزاری جشنواره به شکل حضوری را نداشتیم. ابتدا به این فکر کردیم که این رویداد را لغو کنیم اما در نهایت تصمیم گرفته شد که جشنواره به شکل مجازی و با حضور اساتید و برگزارکنندگان در خانه هنرمندان ایران برپا شود. اگرچه در ابتدا بسیار ناامید بودیم اما جشنواره با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و راضی‌کننده بود.

صادق زاده ادامه داد: هرچند جشنواره مجازی قابل مقایسه با جشنواره حقیقی و حضوری نیست، اما اساتید تلاش کردند همانند دوره‌های قبلی که کارگاه‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شد، تمام مدت در کارگاه مجازی حضور پیدا کنند و به مدت سه روز از پشت کامپیوتر هنرجویانی را که در خانه‌های خود حضور داشتند راهنمایی کردند. از نظر فنی هم مشکلی وجود نداشت و برای شرکت‌کنندگان اینترنت در نظر گرفته شده بود تا مشکلی برای حضور در کارگاه‌ها نداشته باشند. با وجود اینکه ابتدا گمان می‌کردیم این کار بسیار دشوار باشد یا نتوان آثار را داوری کرد، اما همه‌چیز به خوبی پیش رفت. امسال هم تمام سعی خود را خواهیم کرد که جشنواره بهتر از سال گذشته  برگزار شود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان افزود: در این دوره نیز مانند سال های گذشته  برای هر رشته هنری اساتید و داوران پیشکسوت و جوان را گرد هم می‌آوریم و سعی می‌کنیم داوران جدید را به جشنواره دعوت کنیم.

فراخوان بیست هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شد، آخرین مهلت ثبت نام در سایت: سه شنبه ۲۹  تیر، داوری آثار و انتخاب هنرجویان: ۲ تا ۴ مرداد، اعلام اسامی پذیرفته شدگان: ۵ مرداد، افتتاحیه مجازی جشنواره شنبه ۹ مرداد، شروع و پایان کارگاه های مجازی: ۹ تا ۱۲ مرداد، داوری نهایی آثار:  ۱۳ مرداد و اختتامیه مجازی جشنواره: جمعه ۱۵ مرداد خواهد بود.

علاقمندان و هنرجویان باید در سایت جشنواره  www.yafestival.ir ثبت نام کنند، انتخاب هنرجویان از روی فایل آثار ثبتی خواهد بود .شرکت کنندگان می توانند جهت دریافت اطلاعات با دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن های : ۶۶۹۴۶۹۱۰ - ۶۶۹۴۶۹۱۱  تماس حاصل فرمایند.

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره تمدید مهلت جشنواره تجسمی جوانان حراج تهران رضوان صادق زاده جشنواره هنرهای تجسمی تجسمی جوانان حراج تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود