Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: در ارتباط با قطعی برق ما در روزهای گذشته در میناب و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه مشکل داشتیم اما چند روزی است که این مسئله برطرف شده و ما قطعی برق نداریم.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده در ارتباط با قطعی برق عدم توجه به توسعه و افزایش نیروگاه‌هاست که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقلیم کشور ما بیشتر در حوزه کویری و گرم و خشک است و از این حیث نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید برق ما را با مشکل مواجه می کنند؛ لذا لازم و ضروری است تا ما توجه ویژه به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی برای تولید برق داشته باشیم تا در فصول گرم سال که نیروگاه های برق‌آبی قادر به تولید برق نیستند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی را وارد مدار کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به ساعات بالای تابش خورشید در کشور ما، استفاده از انرژی پاک (خورشیدی) برای تولید برق برای ما بسیار به صرفه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق نه تنها نیاز داخلی ما به برق را تامین می‌کند، بلکه ما می‌توانیم از این طریق صادرات برق هم داشته باشیم و این کار برای ما آورده اقتصادی هم خواهد داشت.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، این نیروگاه‌ها هیچ آلودگی زیست محیطی برای ما ندارند و بدون هیچ آلودگی و هیچ مشکل زیست محیطی ما می‌توانیم برق خودمان را تامین کنیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس انرژی پاک برای تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند