Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای شدید الحن، اظهارات ضد ایرانی دبیر کل ناتو را در دیدار با وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب رسمی توئیتری سفارت منتشر شد آمده است که جدا از وقاهت مورد نیاز برای بیان چنین مطالبی، نفس ایستادن در کنار نماینده رژیمی که عضو پیمان عدم گسترش سلاح اتمی و هیچ توافق بین المللی خلع سلاح نیست به (افزایش) اعتبار ادعایی دبیرکل ناتو کمکی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید که اظهارات دبیرکل ناتو، «فارغ از اینکه غیر مرتبط است، گمراه کننده و انحراف غیر مسئولانه واقعیت‌ها است. واقعیت این است که ایران عضو متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و کنوانسیون سلاح‌های بیلوژیکی است و به طور کامل آن‌ها را اجرا می‌کند.»

سفارت جمهوری اسلامی تاکید کرد: ایستادن (دبیر کل ناتو) کنار نماینده رژیمی که نه تنها قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد و حقوق اولیه بشر را نقض می‌کند بلکه نظام عدم اشاعه تسلیحات اتمی و سازوکارهای خلع سلاح را به سخره گرفته به طور وصف ناپذیری مضحکه تلخ است.

«ینس استولتنبرگ»  دبیر کل ناتو امروز در دیدار با  «یائیر لاپید»  نفر دوم کابینه جدید رژیم صهیونیستی که به بروکسل رفته است درخواست این سازمان از ایران را برای انجام تعهداتش در چارچوب پیمان عدم اشاعه تسلیحات اتمی و توافقنامه‌های پادمانی تکرار کرد.

لاپید هم در پیامی توییتری ضمن انتشار عکسی از این دیدار دوجانبه نوشت: «امروز صبح در مقر ناتو در بروکسل با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات کردم. اسرائیل و ائتلاف (ناتو) دارای ارزش‌های مشترک و درک یکسان درباره چالش‌ها و تهدیدات این منطقه (منطقه غرب آسیا) هستند».

نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» همچنین تاکید کرد، تل‌آویو خواهان تقویت همکاری‌ها با ناتو است. به گفته لاپید، رژیم صهیونیستی آماده کار مشترک با این ائتلاف نظامی غربی به منظور کمک برای مقابله با انواع چالش‌ها در زمینه‌های مختلف امور اطلاعاتی، سایبری، تغییرات اقلیمی، امنیت دریایی و پدافند موشکی است.

لاپید علاوه بر دیدار با دبیرکل ناتو، با شماری از دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا که امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه در بروکسل گردهم آمده بودند ملاقات کرد.  او در دیدارها بر ادامه سیاست‌های ضد ایرانی رژیم پیشین اسرائیل و مخالفت با احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

این درحالیست که به گفته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روابط بروکسل و تل‌آویو در پی حملات اخیر ارتش صهیونیستی در غزه فرسوده شده و دو طرف در پاره‌ای از مسائل اختلاف نظرهای جدی دارند./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران دبیرکل ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می کند.

استولتنبرگ گفت: چین می گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می دهد.

کد خبر 6089242

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد