Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امور خواهران بسیج اساتید، مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه ای وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را زیبنده ایران اسلامی که وامدارِ خونِ خیلِ شهدایی است که در وصیت‌نامه‌هایشان، به اهمیت حجاب اشاره کرده‌اند، ندانسته و نسبت به آن واکنش نشان داد. متن این بیانیه بدین شرح است:

هو الرحمن
حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: اهل العفاف اشراف الاشراف (میزان‌الحکمه: ج ۲۴ ص ۱۲۵) حجاب، جز ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات است و این فریضه موجب حفظ عزت و کرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن وصیانت از حریم و شخصیت انسانی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه، در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی، در قتل‌عام فرهنگی قصد دارند، این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاش‌اند این زینت بندگی را از آنان بگیرند و برای سوداگری رذیلانه و لذت‌جویی حیوانی از ریحانه آفرینش، مزورانه‌تر و خوفناک‌تر از رضاخان قلدر، در تلاش‌اند پوشش اسلامی - ایرانی را مخالف با آزادی زن معرفی کنند تا به هدف پست خود برسند، وظیفه‌ی اصلی به دوشِ همه مردان مؤمن و زنان مؤمنه در جامعه اسلامی است تا این زینت و تاج بندگی را پاس بدارند. وقتی، شیادان و خناسان بر ترویج فحشاء و بی‌عفتی تلاش بی وقفه دارند، باید یکایک هم‌وطنان عزیز و مسئولان و نخبگان، مراقبت نمایند تا این سرمایه بی‌بدیل عفاف و غیرت، به تاراج نرود و این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه یک عزم همگانی، توسط قوای سه‌گانه و دستگاه‌های متولی و بخصوص حوزه‌های علمیه، به‌عنوان علمداران و رهبران تمدن و فرهنگ ناب اسلامی، صورت گیرد. حادثه ۲۱ تیر ۱۳۱۴ نمونه‌ای از حرکت سازماندهی شده دشمنانِ سفاک و ظالمی است که با عناوین جذاب و فریبنده از جمله کشف حجاب، به چیزی جز نابودیِ کیان خانواده و لگدمال شدن شخصیت و کرامت بانوان، نمی‌اندیشند.

امروز نیز دشمنان قسم‌خورده‌ی فرهنگ ایران اسلامی، کاملاً به‌صورت آشکار و میدانی وارد عمل شده و در غفلتِ محضِ برخی متولیان و مسئولین ذی‌ربط که گاهی بی‌برنامه، سطحی‌نگر، ناهماهنگ و مسئولیت‌ناپذیرند ووظایف ذاتی خود را بر گردنِ نهاد دیگری می‌اندازند وبا استفاده از عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و تطمیع برخی عناصر خائن به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی این مرزوبوم، و بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی، تلاش گسترده کرده و در آندلیسه کردن و ترویج فرهنگ برهنگی و اباحه‌گری و مبارزه با گوهر ناب عفاف و حجاب، به‌شدت در حال فعالیت و کار شبانه‌روزی هستند. انتظار است مجلس، در قانون‌گذاری و نظارت، دولت، درمدیریت دستگاه‌های فرهنگی و قوه قضائیه، در اجرای قوانین مرتبط، جدیت و مراقبت نیکو داشته باشند تا خدای‌نکرده، جامعه اسلامی وبه تبع آن جهان اسلام با یک آندلس دیگر مواجه نگردد.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفته عفاف و حجاب، باید گفت همه هفته‌ها و روزها و هر دقیقه و ثانیه، باید بزرگداشت عفاف و حجاب باشد. کالبد فرهنگی جامعه همواره نیازمند خون پاک و معطر عفاف و حجاب است. مولا و رهبر عزیزتر از جانمان فرمودند، «فرهنگ، مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم» پس اگر این هوا مسموم و آلوده به بی‌عفتی و بی‌غیرتی شد، آن‌وقت عرصه بر همه آحاد جامعه، فارغ از زن و مرد، تنگ شده و تنفس فرهنگی جامعه و امنیت روانی آن، دچار اختلال خواهد شد.

جمعی از اساتید بسیجی حوزه، ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و ایادی استکبار مروج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام می‌داریم که اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه، زیبنده ایران اسلامی که وامدارِ خونِ خیلِ شهدایی است که در وصیت‌نامه‌هایشان، به اهمیت حجاب اشاره کرده‌اند، نبوده و علی‌رغم همه تلاش‌ها، باید تا نقطه‌ی مطلوب که فاصله‌ی زیادی است، تلاش‌ها مضاعف شده و ضمن نصب العین قراردادن فرمایشات رهبر فرزانه خود را مکلف جدی و قطعی به اجرای منویات معظم‌له ومراجع معظم تقلید بدانیم و با مسئولیت‌پذیری بیش‌ازپیش، امر مقدس ترویج حجاب و عفاف را مجدانه، دنبال کنیم. مجدداً، مصرانه مطالبه جدی و خستگی‌ناپذیر، از مسئولین امر داریم که نسبت به کوچک‌ترین اقدامِ جدی، مسامحه نکرده که هرگونه مسامحه در این امر، خسرالدنیاوالآخره را، برایمان رقم خواهد زد.

و الحمدلله و الیه المشتکی
امور خواهران بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

کد خبر 5256785

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران حوزه علمیه قم هیئت دولت کشف حجاب قوه قضاییه شهادت امام جواد ع فعالیت های قرآنی امام جواد ع دفتر تبلیغات اسلامی اعمال ماه های سال قرآن ازدواج سازمان تبلیغات اسلامی ماه ذی الحجة حوزه علمیه افزایش جمعیت معرفی کتاب مهد قرآن حوزه علمیه قم ایران اسلامی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست، گفت:نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختر ایران اظهار کرد: دانش‌آموزان سال‌ها از ما جلوتر هستند، وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی از معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

معلمان دانش‌آموزان را قضاوت بیجا نکنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.

پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است، گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی‌نشیند، طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

وی بیان کرد: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه‌سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 1401، معاون پرورشی در شهر مشهد بودم، در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانستند درکی از زیست دختران دانش‌آموز داشته باشند.

برگزاری اردو برای گفت‌وگو

وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش‌آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند، گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

پورثانی افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

وی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است، روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران در چه جایگاهی قرار بگیرد.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در 600 هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست