Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:47:12 GMT

۱۵ اثر از فارس در راه جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۰۶۳۰

۱۵ اثر از فارس در راه جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر خدادوست با اعلام اینکه پانزده اثر در بخش «آموزش سواد رسانه ای» دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از استان فارس در جشنواره امسال حضور دارند، گفت: آثار راه یافته این استان شامل کارهای هنرمندانی با اسامی «لیلی نوروزی، منا چهار لنگی و مهدی محرابی» می‌باشد که ارسال بیشترین آثار نیز در بخش سواد رسانه‌ای این جشنواره ملی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال، به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال، همزمان با عید سعید فطر شروع شده و فرآیند ثبت و دریافت آثار تا ۱۷ تیرماه ادامه داشت است که مراسم اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با ایام عید غدیر در هفته اول مرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گفته کارشناس سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، امسال دومین دوره‌ای است که جشنواره با رویکرد محتوایی برگزار می‌شود و ۸ موضوع «انقلاب اسلامی و مقاومت با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی» و «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» محورهای اصلی جشنواره هستند علاوه بر این موضوعات و با توجه به شرایط و تحولات یکسال گذشته، موضوع «روایت کرونا در فضای مجازی» به عنوان موضوع ویژه جشنواره انتخاب شده است.

کد خبر 5257075

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد فارس رسانه دیجیتال شیراز ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام اراک حجاب و عفاف سیستان و بلوچستان عکس استانها جشنواره ملی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود