Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:38:23 GMT

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۷۳۳

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن

آفتاب‌‌نیوز :

تارا صالحی با اشاره به این‌که لیمو عمانی نوعی لیمو ترش است که طبعی سرد و خشک دارد و در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی، دمنوش‌های گیاهی و از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می‌شود، اظهار کرد: قسمت‌های مورد استفاده گیاه لیمو عمانی، میوه، برگ و ریشه گیاه است.

وی ادامه داد: لیمو عمانی از ترکیبات تلخ، فلاونوئیدها، اسید سیتریک، املاح، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C و مواد فرار است و از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده‌ فشار و چربی خون شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با اشاره به این‌که در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود، عنوان کرد: همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید بوده و برگ‌های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی سرماخوردگی مؤثر است.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به این‌که لیموعمانی باعث افزایش اشتها شده و برای تقویت دستگاه گوارش مفید است، افزود: از بین بردن نفخ شکم و کمک به دفع مواد صفراوی از خواص لیمو عمانی است.

وی افزود: همانند سایر خانواده لیموها، یکی از اصلی‌ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.

صالحی ادامه داد: اضافه کردن لیمو عمانی به غذاها و اسیدی شدن محیط آن، به افزایش جدب آهن غذا توسط سلول‌های بدن کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی بیان کرد: مصرف لیموعمانی همراه با گل گاوزبان یکی از دمنوش‌های شناخته شده در طب سنتی است که خاصیت آرامبخشی داشته و برای اصلاح مزاج گل گاوزبان مفید است.

وی عنوان کرد: لیمو عمانی هنگام خشک شدن به دلیل عمل تخمیر، کمی تلخ شده که این تلخی در مزه آن نیز احساس می‌شود، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تلخ شدن غذا پیش از افزودن، هسته آن را درآورید.

صالحی عنوان کرد: براساس نظر متخصصان تغذیه، مصرف لیموعمانی پخته در غذاها به دلیل جذب مقدار زیادی از چربی و ادویه موجود در غذا، برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مضر است و برای سایر افراد نیز می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لیموی عمانی سیستم ایمنی بدن لیمو عمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید