Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بامداد امروز فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم انگلیس و ایتالیا در لندن برگزار شد. این مسابقه در نهایت با پیروزی گلادیاتور‌ها همراه بود و انگلیس دست خالی ورزشگاه ومبلی را ترک کرد.

این دیدار دارای حواشی متعددی از جمله درگیری هواداران و ورود قلدرانه تماشاگران انگلیسی به ورزشگاه بود که بسیاری از رسانه‌های دنیا به آن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته قابل تامل، عملکرد رسانه انگلیسی مدعی حرفه‌ای‌گری در این خصوص است.

این رسانه وابسته به ملکه انگلیس بامداد دوشنبه نتیجه برتری انگلیس در نیمه اول را بلافاصله پس از سوت داور در خروجی‌های خود منتشر کرد. اما در اقدامی بسیار عجیب، نتیجه نهایی که با برتری نهایی لاجوردی پوشان در ضربات پنالتی به پایان رسید (۰۲:۱۵)، را حدود ۳ ساعت پس از سوت داور در اینستاگرام و تلگرام منتشر کرد (۰۴:۵۸).

اینستاگرام و تلگرام بی‌بی‌سی فارسی نتیجه پیروزی انگلیس در نیمه نخست را بلافاصله منتشر کردند، اما نتیجه شکست انگلیس را با بیش از ۲:۳۰ تاخیر منتشر کردند.

درواقع بی‌بی‌سی فارسی پس از چند ساعت، اصلا شکست و ناکامی ۵۶ ساله انگلیس را تیتر و حتی به آن اشاره نکرد و به تیتر «ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد» بسنده کرد، درحالی که در مواقع شکست تیم‌های ورزشی ایران همواره از چاشنی تحقیر استفاده می‌کند تا مردم ایران را سرخورده کند. در ادامه تنها دو نمونه از مواردی که بی‌بی‌سی فارسی سیاست را وارد ورزش کرده و نتوانسته عناد خودش با مردم ایران را پنهان کند مشاهده می‌کنید:

 

همچنین درحالی که تیتر یک بسیاری از رسانه‌های مطرح جهان خشونت هواداران انگلیسی و حضور قلدرانه و غیرقانونی آنان (بدون بلیط، بدون رعایت پروتکل‌ها) در ورزشگاه ومبلی بود این رسانه انگلیسی، اما تا ساعت‌ها هیچ خبری از این حوادث منتشر نکرد. حتی عکس‌العمل نژادپرستانه مردم انگلیس علیه سه بازیکن سیاهپوست تیم ملی این کشور (که پنالتی را از دست دادند) هم مورد سانسور بی‌بی‌سی قرار گرفت.

اخباری که بی‌بی‌سی فارسی همزمان با وقوع درگیری و حمله هواداران انگلیسی منتشر کرد

همه این‌ها در شرایطی است که فاصله دفتر بی‌بی‌سی فارسی تا ورزشگاه ومبلی ۱۷ کیلومتر ‏ (۱۱ مایل) و با خودروی سواری کمتر از ۳۰ دقیقه فاصله دارد.

البته پس از مدتی با فشار افکار عمومی و افزایش انتقاد‌ها به سانسور این اخبار، یک ویدئوی کوتاه از خشونت‌ها در بی‌بی‌سی منتشر شد که مدیران این رسانه پس از چند دقیقه آن را هم حذف کردند.

ریختن زباله‌ها و محیط کثیف و آلوده‌ای که این تماشاگران در اطراف ورزشگاه به وجود آوردند، موضوع دیگری بود که مورد انتقاد رسانه‌های مطرح جهان قرار گرفت، اما بی‌بی‌سی فارسی کمترین اشاره‌ای به آن نکرد.

البته این رسانه انگلیسی سرانجام پس از چندین ساعت مجبور شد دست از سانسور اخبار بردارد و اخباری یکسویه را درباره اتفاقات زشت شب گذشته منتشر کند. اما بی‌بی‌سی در معدود اخباری هم که از رفتار‌های خشونت‌آمیز، نژادپرستانه و غیراخلاقی مردم انگلیس منتشر کرد، تمرکز خود را بر واکنش سازمان‌ها علیه این رفتار گذاشت.

این سانسور توسط بی‌بی‌سی فارسی درحالی صورت می‌گیرد که در زمان اربعین همین رسانه انگلیسی بار‌ها زباله‌های بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین را سوژه خود کرده بود.

البته این استاندارد دوگانه بی‌بی‌سی فارسی علیه ورزش ایران به این موارد محدود نمی‌شود، بی‌بی‌سی فارسی پس از قطعی شدن قهرمانی سال گذشته پرسپولیس در لیگ برتر ایران، فیلمی از خوشحالی طرفداران این تیم را منتشر کرد و به انتقاد از عدم رعایت فاصله اجتماعی پرداخت، اما چند روز پیش از آن تصاویری از جشن قهرمانی لیورپول در لیگ برتر انگلیس که در آن مردم بدون فاصله اجتماعی مشغول شادی بودند را با تیتر «شبی که آسمان لیورپول قرمز شد» منتشر کرد و هیچ جای آن به انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها اشاره نکرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سانسور خبری یورو2020 بی بی سی فارسی رسانه انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی

دولت انگلیس در حالی از امروز سه شنبه کنترل‌های جدید برگزیتی برای واردات برخی محصولات از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند که کارشناسان درباره عواقب و هزینه‌های سنگین این اقدام برای مصرف کنندگان انگلیسی هشدار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه استاندارد در مطلبی نوشت: انگلیس در حالی کنترل های جدید برگزیت را آغاز می کند که کارشناسان نسبت به زمان تحویل طولانی تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان بریتانیایی هشدار می دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از سه سال پس از برگزیت نهایی، بریتانیا کنترل کالاها را برای واردات محصولات حیوانی و گیاهی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه آغاز خواهد کرد. وزارت کشاورزی مسئول در لندن بنا به درخواست این موضوع را تایید کرد. علاوه بر این، واردکنندگان مواد غذایی باید «هزینه کاربری مشترک» را تا 145 پوند (169.61 یورو) برای هر بار برای برخی از محصولات مانند سوسیس، پنیر و ماست و همچنین گل های شاخه بریده بپردازند.

در این شرایط کارشناسان و شرکت‌ها نسبت به زمان‌های تحویل طولانی‌تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه‌های بالاتر که مصرف‌کنندگان در بریتانیا در نهایت باید متحمل شوند هشدار می دهند. بر اساس محاسبات شرکت بیمه اعتبار آلیانز ترید، مقررات جدید برگزیت ممکن است تا دو میلیارد پوند برای شرکت‌های انگلیسی ضرر داشته باشد و باعث افزایش تورم شود. بر این اساس هزینه های واردات در سال اول ده درصد افزایش می یابد.

کنترل های فیزیکی که بلافاصله پس از برگزیت در اتحادیه اروپا اعمال شد، قبلاً چندین بار در انگلیس به تعویق افتاده است. کمبود زیرساخت و نیروی انسانی برای اجرای این طرح وجود داشت. پورتال «پولیتیکو» گزارش داد که بلافاصله قبل از شروع این کنترل ها هنوز سؤالات زیادی بی پاسخ مانده است. اپراتورهای تجاری بنادر میلیون‌ها پوند به تأسیسات بازرسی ساختمان سرازیر کرده‌اند و اکنون نگرانی‌های جدی در مورد نحوه پوشش هزینه‌های اجرای آنها دارند.

بریتانیا در پایان ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. پس از مرحله گذار، این کشور از سال 2021 دیگر عضو بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نبوده است. قراردادی که در آخرین ثانیه به توافق رسید، مشارکت تجاری تا حد زیادی بدون مانع را تضمین کرد. با این حال، مشکلات زیادی در تجارت دوجانبه به خصوص در ابتدا وجود داشت. تجار همچنین از بوروکراسی بیشتر و تعرفه های جدید در برخی مناطق در سایه قوانین جدید شکایت دارند.

انجمن بنادر بریتانیا و اتاق کشتیرانی این کشور هشدار دادند که اپراتورها نیاز فوری به دسترسی به سیستم فناوری اطلاعات دولتی دارند که پس از برگزیت معرفی شد. در غیر این صورت آنها نمی دانند که چه تعداد کالا را باید فاکتور کنند و برای چه کسانی باید فاکتور بگیرند. چندین انجمن تجاری نسبت به هرج و مرج جدید در مرزها و هزینه ها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​هشدار دادند.

وزارت کشاورزی انگلیس البته اخیراً اعلام کرده است: دولت بریتانیا کاملاً متقاعد شده است که امکانات، زیرساخت‌ها و سیستم‌های مرزی برای اجرای کنترل‌های مرزی جدید در 30 آوریل آماده خواهند بود.

البته بیش از 4 سال پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا با عواقب ناگوار برگزیت مواجه شده است. به جای امید به بهبود اقتصادی، کاهش رشد، فقدان توافقات تجاری و افزایش هزینه های مواد غذایی از روزمرگی های این کشور است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که 63 درصد از بریتانیایی ها برگزیت را یک شکست ارزیابی می کنند، در حالی که تنها 12 درصد آن را موفقیت آمیز می دانند.

انگلیسی ها در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و در نهایت بریتانیا روز جمعه 31 ژانویهٔ سال 2020 میلادی ساعت 11 شب به وقت محلی از اتحادیهٔ اروپا جدا شد.

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیسموافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد