Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی و جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس بازدید و برای ارتقای شاخص های این حوزه هم فکری کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان صبح امروز (۲۳ تیرماه) با اشاره به بازدید منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی بندرعباس، افزود: این بازدید با هدف آشنایی اعضای جدید شورای اسلامی شهر با ظرفیت ها و موانع پیش روی آبفا در افزایش کمی و کیفی وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب صورت گرفت که امیدواریم بررسی میدانی این ظرفیت ها، زمینه ساز همکاری بیشتر این دو مجموعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین قصمی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، شورای اسلامی شهرها و روستاها را به عنوان بازوی توانمند خود می داند که مشارکت و همفکری این دو مجموعه به تسهیل فرایند آبرسانی و ارتقای شاخص های جمع آوری فاضلاب می انجامد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به ظرفیت های موجود تصفیه خانه آب بندرعباس، تصریح کرد: آبفا با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب بندرعباس زمینه هایی را فراهم کرده که خوشبختانه نتیجه این اقدامات قابل ملاحظه و لمس است.

قصمی با اشاره به قطعی های اخیر برق بیان کرد: در جریان قطعی برق هفته های گذشته، هیچ خللی در تصفیه و پمپاژ آب شهر بندرعباس بوجود نیامد و این ناشی از آینده نگری هایی بوده که برای تامین برق اضطراری  تصفیه خانه صورت گرفت.

به گفته وی، بهره برداری از دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری تصفیه خانه آب بندرعباس به عنوان یک اقدام اساسی در هفته های اخیر اهمیت آن را نشان داد و باعث شد شرکت آب و فاضلاب با کمترین دغدغه، آب مرکز استان که جمعیت زیادی در خود جای داده است، تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در عین حال از بازسازی ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتورهای از کار افتاده مناطق مختلف استان توسط اکیپ فنی آبفا خبر داد و گفت: با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان حدود ۲۰ میلیارد تومان از قِبل تعمیر این دیزل ژنراتورها ارزش افزوده برای آبفا به دست آمد.

قصمی در ادامه به کیفیت آب بندرعباس اشاره کرد و افزود: ارتقای شاخص های کیفیت سنجی آب در محل تصفیه خانه آب بندرعباس باعث شده تا این مجموعه به عنوان ۵ تصفیه خانه برتر کشور شناخته شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه های پیشرفته کنترل کیفیت آب بندرعباس، آب های ورودی به تصفیه خانه بندرعباس از سدهای شرق هرمزگان را بصورت لحظه ای رصد و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم را می دهند.

وی اضافه کرد: آب بندرعباس کاملا سالم و بالاترین کیفیت را داراست و این شرکت با انجام فرایندهایی، بو و طعم آن را به کمترین حد ممکن رسانده و کیفیت بالای آن را تضمین می کند.

قصمی در ادامه از بازسازی آخرین مخزن ذخیره آب بندرعباس خبر داد و گفت: فرایند بازسازی این مخزن در حال انجام است که با اتمام آن، ظرفیت ذخیره آب نیز با حذف ستون های اضافی افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: ارتقای شاخص های جمع آوری و دفع پساب تصفیه خانه فاضلاب یکی از اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به عنوان یکی از مطالبه های عمومی بندرعباس در دستور کار خود قرار داده است که خوشبختانه مقام عالیرتبه دولت و دستگاه قضا برای حل این مسئله پای کار آمدند و در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل قبولی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، کمک اعضای شورای اسلامی شهر در این زمینه را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی به عنوان منتخبان مردم با مطالبه گری و مذاکره با صنایع و سایر دستگاه های اجرایی فرایند انتقال پساب به صنایع غرب را تسهیل کنند.

به گفته قصمی، شرکت زیر ساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، مسئولیت تصفیه، انتقال و شیرین سازی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس را بر عهده گرفته که پساب تولیدی آن در صنایع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه از آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بازدید و فرایند نمک زدایی آب دریا و انتقال آن به مخازن داماهی را از نزدیک بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این بازدید از آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی به عنوان منبع پایدار تامین آب بندرعباس یاد کرد و گفت: با وجود این ظرفیت در بدترین شرایط کم بارشی، مشکلی در تامین آب بندرعباس نخواهیم داشت؛ آب تولیدی این آب شیرین کن چندین برابر با کیفیت تر از آب های بسته بندی است.

به گزارش ایسنا،  منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این بازدید به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود پرداختند و از آمادگی شورای جدید برای همکاری مشترک برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهر بندرعباس خبر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ارتقای شاخص آب بندرعباس تصفیه خانه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران