Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید فروتن رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران که قرار است اختتامیه آن روز جمعه ۲۵ تیرماه برگزار شود، به خبرنگار مهر گفت: پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در شرایطی برگزار می‌شود که نه تنها ایران بلکه کل دنیا درگیر پاندمی کرونا هستند؛ با اینکه بسیاری از مشاغل نیمه تعطیل و تعطیل هستند اما عکاسان خبری و مستند اجتماعی به جهت جنس و ماهیت شغلی که دارند بیشتر از بخش‌های مختلفی که با بیماری کووید ۱۹ مرتبط هستند، از مراکز درمانی و غسالخانه‌ها گرفته تا فضاهای عمومی، حضور پررنگی داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط فعلی و قرمز بودن وضعیت شهرها، انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران در راستای رسالت و وظیفه خودش، اقدام به برگزاری پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران کرده که با توجه به حواشی و اخبار بیماری کرونا جهان را درگیر خودش کرده است، بیشتر آثار رسیده در مورد این ویروس و تبعات آن در زندگی روزمره مردم بوده است.

وی بیان کرد: بخشی جداگانه برای آثار با موضوع کرونا در نظر نگرفتیم اما بازه زمانی مجموعه‌هایی که در بخش ویروس کرونا شرکت کردند، بیشتر در نظر گرفتیم تا دوستان عکاس بتوانند مجموعه‌های خود را طی دو سال گذشته برای ما ارسال کنند.

فروتن در پاسخ به اینکه آیا با برگزاری این نشان، می‌توان جایگاه عکاسی مطبوعاتی را ارتقا داد، اظهار کرد: معتقدیم نشان عکس سال مطبوعاتی ایران جایزه‌ای مستقل است که بر شکل‌گیری آینده عکاسی خبری تأثیر ویژه‌ای خواهد داشت.

وی درباره داوری آثار انتخابی پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی توضیح داد: آثار انتخابی پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران از سوی داوران صرفاً بر اساس اخبار مهم هر سال و خلاقیت عکاسانه به دور از هر گونه جهت‌گیری سیاسی و صرفاً برای ثبت به عنوان سندی تاریخی برای نسل‌های آینده قضاوت شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی در مورد تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نیز گفت: در پنجمین دوره نشان، ۱۸۰ عکاس از سراسر ایران مشارکت داشتند که در بخش تک عکس ۱۲۰۴ اثر و در مجموعه عکس، ۲۵۹ مجموعه به دبیرخانه ارسال شد و مورد قضاوت قرار گرفت. در بخش تک عکس، ۲۷۴ عکس خبری، ۳۸۴ عکس مستند، ۱۶۹ عکس محیط زیست، ۲۱۷ عکس پرتره و ۱۶۰ عکس ورزشی و در بخش مجموعه عکس نیز ۵۶ مجموعه خبری، ۱۱۵ مجموعه مستند، ۶۳ فریم از مجموعه محیط زیست، ۲۹ فریم از مجموعه عکس پرتره و ۳۲ مجموعه عکس ورزشی به دبیرخانه ارسال شد.

وی درباره مراسم اختتامیه این دوره نشان بیان کرد: مراسم اختتامیه پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر جمعه ۲۵ تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا و در محیط باز و با تعداد محدودی از مدعوین شامل نامزدها، داوران و پیشگامان عکاسی مطبوعاتی کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان در ۶ بخش اعلام خواهند شد. همچنین از ۴ نفر از پیشگامان عرصه عکاسی مطبوعاتی کشور تقدیر خواهد شد.

فروتن در پایان گفت: در این دوره از نشان و طبق روال سنوات گذشته و با نظر کارگروه پیشگامان نشان عکس سال مطبوعاتی ایران از ۴ نفر از پیشگامان عرصه عکاسی مطبوعاتی کشور؛ مریم کاظم‌زاده، ساسان مویدی، علیرضا عابدی و سعید صادقی به پاس سال‌ها تلاش و عکاسی در حوزه خبر و مطبوعات در طول انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن و تأثیری که بر رشد و بالندگی عکاسی مطبوعاتی ایران داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

کد خبر 5257849

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران حمید فروتن ستاد ملی مقابله با کرونا ساسان مویدی سعید صادقی عکاسی فیلم کوتاه تئاتر ایران جشنواره فیلم کن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی اصغر فرهادی حضور هنر ایران در جهان آلبوم موسیقی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران هنرمندان تئاتر فیلم سینمایی ویروس کرونا فراخوان تماشاخانه ایرانشهر پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عکاسی مطبوعاتی مجموعه عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی کسل کننده ملوان و سایپا در نیمه اول

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ملوان و سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، میلاد باقری، آرمان اکوان، محمدرضا بردبار، ابوذر صفرزاده، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، پرهام موقری، مهران احمدی، محمد عمری و محمدرضا سلیمانی

ترکیب سایپا: نیما علیپور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی، محمدطاها طباطبایی، رامین آقالو، احسان هادیان، مهیار زحمتکش، محمود شفیعی، احسان جودکی، امیرحسین نعمتی، علیرضا ملکی

بازی متعادل آغاز شد و بازیکنان دو تیم میلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

محمد عمری مهاجم ملوان در دقیقه ۲۴ صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان سایپا مانع از شوت زنی این بازیکن شدند و این فرصت برای میزبان از دست رفت.

این بازی در نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خطرناکی و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

کد خبر 6089304

دیگر خبرها

  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • تساوی کسل کننده ملوان و سایپا در نیمه اول
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی