Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پلیس فدرال آمریکا FBI مدعی شده‌اند چهار عضو ایرانی یک شبکه جاسوسی مدتی پیش می‌خواستند یک روزنامه‌نگار ایرانی - آمریکایی را از خانه‌اش در بروکلین نیویورک بدزدند و با قایق‌های تندرو از راه دریا به ونزوئلا منتقل کنند. نقشه بعدی بازگرداندن این فرد به ایران با توجه به وجود روابط خوب کاراکاس با تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام سویینی، رئیس پلیس فدرال نیویورک در این باره گفته است: «متهم اصلی از نظر ما یک گروه است که حکومت ایران از آن پشتیبانی می‌کند. آنها می‌خواستند یک روزنامه‌نگار را در خاک ما بربایند و به زور به ایران بازگردانند.» گرچه در گزارش پلیس فدرال از هدف این عملیات پیچیده به عنوان «قربانی-۱» نام برده شده اما یک ایرانی مقیم نیویورک به نام میم عین کوشیده از آبزگل‌آلود ماهی بگیرد و خود را به این عملیات آدم‌ربایی بچسباند.

رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند با توجه به موفقیت نیروهای ایرانی در بازگرداندن چند چهره ضد ایرانی در گذشته، این گروه ابتدا تلاش کرده بود هدف خود را به کشور سوم در خاورمیانه منتقل و از آنجا به تهران برساند. میم-عین مدعی است پلیس فدرال از هشت ماه پیش به او هشدار داده که زیر نظر ماموران و جاسوسان ایرانی است و از چند ماه قبل اعضای خانواده‌اش را در سه خانه مختلف اسکان داده تا از آسیب احتمالی در امان بمانند.

در گزارش پلیس فدرال آمریکا چند نام مرتبط با این عملیات هالیوودی به میان آمده است؛ علیرضا شوارقی فراهانی، ۵۰ ساله و مامور ارشد اطلاعات ایران، محمود خازعین ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ ساله. گفته می‌شود این افراد همگی در ایران هستند اما نیروهای امنیتی آمریکا اوایل ماه جولای یک شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار به نام نیلوفر «نلی» بهادری‌فر را به اتهام دست داشتن در تامین مالی این عملیات بازداشت کرده‌اند.

آمریکایی‌ها مدعی‌اند طرح ربودن میم-عین بخشی از یک عملیات گسترده‌تر وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی ایران است که شامل بازداشت و بازگرداندن چند شهروند ایرانی از کانادا، انگلستان و امارات می‌شود. پیش‌تر روح‌الله زم و جمشید شارمهد هم در عملیات پیچیده به همین سرنوشت گرفتار و به ایران منتقل شده بودند.

کد خبر 614391 برچسب‌ها ایران و آمریکا روح الله زم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا روح الله زم پلیس فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت

وزیر تندروی رژیم صهیونیستی پس از واژگونی خودروی خود، به دلیل برداشتن جراحت به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی امروز جمعه گزارش کردند «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در نزدیکی محل عملیات با سلاح سرد در منطقه الرمله دچار حادثه رانندگی شد و به بیمارستان منتقل شد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت خودروی بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات در الرمله واژگون شد و وی به بیمارستان «شامیر» (آساف هروفیه) در شهر «بئر یعقوب» منتقل شد و وضعیت سلامتی وی تقریبا خوب ​​است.

دفتر بن گویر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی دچار سانحه رانندگی شد. وضعیت وی خوب است و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است‌.

قابل ذکر است که بن گویر به دلیل وقوع عملیات با سلاح سرد که توسط یکی از اهالی منطقه الرمله انجام شد، در این منطقه حاضر شد.

در این عملیات یک زن صهیونیستی مجروح شد و عامل عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!