Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران با اختصاص اعتبار برای کمک بلاعوض و پرداخت دیه و تسکین آلام بازماندگان خانواده‌هایی که در اثر وقوع انواع مخاطرات طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان و صاعقه طی سال‌های ۹۷ تا پایان سال ۹۹ به ویژه سیلاب فروردین ۹۸ در بیش از ۲۵ استان کشور عزیزان خود را از دست دادند، موافقت کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، درجلسه چهارشنبه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی مبلغ ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به منظور کمک بلاعوض و پرداخت دیه و تسکین آلام تعداد ۲۲۰ نفر از بازماندگان خانواده‌های یاد شده (به ازای هر نفر فوتی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال) به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت و این سازمان نیز موظف شد ضمن نظارت، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تخصیص اعتبار برای مقابله با خشکسالی در زیستگاه‌های حیات وحش و تالاب‌ها
هیئت وزیران همچنین در جلسه امروز خود با اختصاص مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) به سازمان حفاظت محیط زیست برای تأمین اعتبارات مقابله با خشکسالی با توجه به شرایط بحرانی و وضعیت اضطراری در برخی زیستگاه‌های حیات وحش و تالاب‌های تحت مدیریت سازمان مذکور موافقت کرد.

براین اساس، سازمان حفاظت محیط زیست کشور موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

تصویب آیین نامه اجرایی محاسبه و پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی
هیئت وزیران در اجرای حکم مندرج در بند‌های (الف)، (ب) و (ج) تبصره (۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درخصوص محاسبه و پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی، آیین نامه اجرایی مربوط به بند‌های مذکور را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، سهم صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰ از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی تا سقف ۳۶۵ میلیون بشکه در سال (یک میلیون بشکه روزانه)، معادل (۲۰ درصد) و مازاد بر آن معادل (۳۸ درصد) است.

همچنین به استناد بند (الف) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، سهم صندوق توسعه ملی از منابع وصولی حاصل از خالص صادرات گاز (۲۰ درصد) تعیین شد.   بیشتر بخوانید:  تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی – فرهنگی در دولت   انتهای پیام/  برچسب ها: هیئت وزیران حسن روحانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هیئت وزیران حسن روحانی میلیارد ریال اعتبار سهم صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز

وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد.

به گزارش مشرق، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار