Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز (۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مصادیق پروژه‌های توسعه محلی که قبلا راجع به آن صحبت کرده‌ایم، گسترش آن است و از سال ۹۸، دو هزار میلیارد تومان برای اینگونه پروژه‌ها اعتبار تخصیص داده‌ایم و سال ۹۹ نیز این بودجه افزایش پیدا کرد که در سال ۱۴۰۰ هم در بودجه این رقم پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران ادامه داد: تعداد این پروژه‌ها زیاد و مقیاس آن‌ها کوچک است و جا‌هایی که ظرفیت و نیاز وجود داشته باشد متناسب با نیاز‌های آن مناطق تعریف خواهد شد. منطقه ۱۰ تهران  از لحاظ مسکونی و تردد بالا از مناطق پر تراکم بوده که سرانه‌های خدماتی و فضای سبز در آن خیلی کم است، علی رغم تمام تلاش‌هایی که همکاران من در شهرداری تهران انجام داده‌اند باغ‌های سطح شهر تهران را در تملک قرار داده ایم که از ۲/۴ به ۲/۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد یعنی به ازای هر نفر ساکن در مناطق تهران چیزی حدود ۲/۷ درصد، متر مربع فضای سبز و باز خواهیم داشت که این رقم برای مناطق پر تراکم خیلی کم است و تلاش برای افزایش آن باید صورت بگیرد.

وی افزود: گسترش فضا‌های سبز و باز نتیجه اتفاق خوبی است که در شورای شهر پنجم صورت گرفت، باتوجه به اعتباراتی که بابت جرائم قطع درختان اخذ شد، صرفا در جهت توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گرفت و تعداد زیادی باغ در سطح شهر تهران تملک شد و به بهره برداری رسید که به نوبت آن‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تا پایان دوره پنجم شورای شهر تهران ۲۱ باغ را به بهره برداری می‌رسانیم که این باغ‌ها از ۲هزار هکتار شروع و متراژ آن‌ها بالاتر می‌رود، که اغلب باغ‌های محلی هستند، ولی باغ راه‌ها را شامل نمی‌شود چرا که این باغ‌هایی که به افتتاح می‌رسانیم تملکی هستند.

حناچی بیان کرد: در خصوص بسته شدن بزرگراه ۳۵متری اتوبان افتخاری نیز بی مسئولتی صورت گرفته چرا که این اتفاق یک شبه انجام نمی‌شود، ولی توافقاتی در جهت بهره برداری از آن صورت گرفته که تمام تلاش‌مان را در جهت بازگشایی و انجام تعهدات‌مان خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: تعداد زیادی از پروژه‌ها امکان دارد تا پایان این دوره از شهرداری به بهره برداری نرسد و این طبیعی است چرا که در هر دوره مانند دوره‌های قبل که ما مسئولیت امور را به دست گرفتیم تعدادی پروژه نیمه کاره بودند و ما آن‌ها را به اتمام رساندیم و در این دوره هم این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود و برخی از پروژه‌ها در این دوره هستند که پیشرفت فیزیکی زیادی نداشتند و ما هم آن‌ها را در اولویت قرار ندادیم، ولی آن پروژه‌هایی که پیشرفت زیادی داشتند حتما در این دوره افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: در خصوص رای دیوان در ارتباط با شورا یاری‌ها نیز اختلاف نظر حقوقی است و در قانون اساسی هم اجازه داده شده که شورا‌های شهر، انجمن‌هایی را در مقیاس محلی تشکیل بدهند و هر بار هم که انتخابات شورایاری می‌شود این بحث شکل می‌گیرد که بار اول هم نیست. امیدواریم همکاران‌مان در شورای شهر جدید این مسئله را پیگیری کنند و قبلا هم این موضوع را در معاونت حقوقی ریاست جمهموری پیگیری کردیم که با نظر معاونت حقوقی و جمع‌بندی که صورت گرفت انتخابات برگزار می‌شود که نیازمند همکاری دستگا‌ه‌های مرتبط با این امر برای رسیدن به یک توافق جامع برای برگزاری انتخابات شورا‌های محلی است.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی زیاد و لوگوی تهران ۱۴۰۰، گفت: دستگاهی مانند شهرداری تهران که سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند، فرض کنیم که حتی تخلفی هم صورت بگیرد که باتوجه به نظر بازرسی خوشبختانه این اتفاق رخ نداده است و این طوری که جو سازی شده نیست چرا که در سامانه شفافیت اطلاعاتی را در این خصوص ارائه داده‌ایم که اگر از خود مطمئن نبودیم این اتفاق صورت نمی‌گرفت، اما خیلی خوشحالیم که این حساسیت نسبت به شهرداری تهران وجود دارد که ترک تشریفات خود جزوی از تشریفات است و در قانون هم این مسئله در نظر گرفته شده و بنا به صلاحدید گاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است باتوجه به خدماتی که آن ارگان ارائه می‌دهد در آن عنوان خدمات آورده نشود مانند بسیاری از خدماتی که ما در این دوره ارائه دادیم، ولی اسمی از آن نبردیم، برای اینکه تمام تلاش‌هایمان در جهت بدست آوردن رضایت مردم بود. تغییر قرن هر صد سال یک بار صورت می‌پذیرد که برای طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ یک تیم ۳۰۰ نفر تشکیل شد که به رقابت با یک‌دیگر پرداختند و هزینه‌ها هم برای رقابت این گروه‌ها در نظر گرفته شد و تلاش ما برای جذب بهترین ایده‌ها بود.

شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انسانی در ابتدای دوره شهرداری حدود ۶۷۷۰۰ نفر پرسنل بودند که در حال حاضر حدود ۵۷۲۰۰ نفر هستند که تعدای از آن‌ها بازنشسته هستند و  انصراف داوطلبانه داده اند و به طرق‌ مختلفی از این مجموعه جدا شدند علی رغم این که تعدیل گسترده نداشته‌ایم و شورا نیز به ما اجازه داد که ۶ درصد از پرسنل‌ها را کم کنیم، نصف همین را می‌توانستیم جذب کنیم و چیزی که جذب شد در این مدت حدود ۱۰ درصد بوده است و جای نگرانی نیست و تقریبا حدود ۶۰۰ نفر در این دوره جذب شهرداری تهران شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: شهرداری تهران شهردار تهران بهره برداری صورت گرفت پروژه ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو