Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه مبانی آموزش دچار اشکال است افزود: باید با تغییر نگاه، فرهنگ و زیرساخت به توسعه هنرستان‌ها بپردازیم.

وی اظهار داشت: اکنون تنها نگاه در آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی، تربیت نیروهای علاقه‌مند به نشستن پشت میز است زیرا  به آموزش مباحث تئوری به آنها پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید این تغییر نگاه از اصفهان شروع شود گفت: از اصفهان، ابتکار، خلاقیت و نوآوری انتظار می‌رود.

وی با اشاره به آمار بیکاری سال ۹۷ در استان اصفهان گفت: در آن زمان آمار بیکاری استان ۱۴،۷ درصد بود که ۲ درصد این آمار در استان صنعتی و فنی اصفهان از متوسط کشوری بالاتر بود و نشانه اشتغال کمتر و بیکاری بیشتر بود.

رضایی یادآور شد: در زمان حاضر آمار بیکاری در استان به ۹،۷ درصد رسیده که بیانگر افزایش اشتغال ۱،۷ درصدی استان نسبت به متوسط کشوری است.

استاندار اصفهان افزود : اکنون وضعیت استان به لحاظ قرار گرفتن پنج شهرستان اصفهان، اردستان، خمینی‌شهر، کاشان و آران و بیدگل در شرایط قرمز کرونایی خوب نیست.

وی با اشاره به مطلوبیت واکسن‌های کرونایی که در حال تزریق به افراد است گفت: در نظام درمان همه کارکنان بهداشت و درمان استان واکسن زدند و چند وقتی است که مرگ و میر در بین آنها دیده نشده و این بیانگر آن است که واکسیناسیون موثر بوده است.

رضایی فزود:  ۶۰ درصد ویروس "دلتا" بیشتر از نمونه‌های قبلی در جامعه شیوع دارد که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با یادآوری اینکه دولت درصدد است که کار واکسیناسیون معلمان و استادان دانشگاه به اتمام برسد گفت: بر این اساس از متولیان آموزش و پرورش استان تقاضا می‌شود از اکنون بررسی‌های خود را بر این امر متمرکز کنند که اگر کرونا در سال تحصیلی جدید ادامه داشت شیوه تدریس را چگونه ادامه خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه به کسری پنج هزار و ۵۰۰ نفر نفری برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان اشاره کرد و گفت: این کمبود با احتساب ماندن ۶ هزار و ۲۰۰ نفر معلم بازنشسته تا زمان انجام طرح رتبه‌بندی است.

محمد اعتدادی افزود: بر این اساس در دوره ابتدایی با ۲هزار و ۳۲۸ نفر، در متوسطه اول با یکهزار و ۲۸۶ نفر، در متوسطه دوم با ۸۵۴ نفر و در دوره استثنایی با ۲۸۱ نفر کمبود نیروی آموزشی مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: در مجموع این کمبودها بدون احتساب استفاده از نیروهای خرید خدمات آموزشی، ورودی دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق‌التدریس است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان یکی از چالشهای مهم در بکارگیری معلمان بازنشسته را به‌روز نبودن آنها، شرکت نکردن در دوره‌های ضمن خدمت، آشنانبودن با فضای مجازی و حضور نیافتن در کلاس‌های مجازی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با این اوصاف تمام تلاش دستگاه تعلیم وتربیت استان بر آن است که هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان امروز با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

برچسب‌ها اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداری اصفهان  عباس رضایی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداری اصفهان اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداری اصفهان عباس رضایی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت تحقق رشد تولید با مشارکت مردمی، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری مقرر شده است ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به ۱۹ گروه هدف در استان خوزستان ارائه بشود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۱۳ میلیون ۲۳۰ هزار و ۳۲۲ نفرساعت در بخش آمورشگاه‌های غیردولتی و آزاد در استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت‌آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

وی افزود: چنانچه تقاضای آموزش در سال جدید بیش از تعهد ارائه شده باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار فراهم است. حرفه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده که در بخش خدمات، کشاورزی صنعت فرهنگ و هنر است، گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بانوان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان‌کار، متقاضیان مهارت آموزی، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعهد مهارت‌آموزی در بخش آزاد و غیردولتی ارائه می‌شود، یادآور شد: در استان خوزستان حدود ۵۵ مرکز ثابت دولتی و بیش از هزار و ۵۰۰ آزاد غیردولتی فعال هستند.

کد خبر 6098105

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰ معلم و مدیر نمونه ناحیه ۱ آموزش و پرورش اصفهان
  • شناسایی بیش از ۱۵۰۰ معلم ایثارگر در اصفهان
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم