Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:34:13 GMT

سازه‌های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در درمیان شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۵۳۴۹

سازه‌های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در درمیان شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره منابع طبیعی درمیان اظهار کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری در شهرستان درمیان دو قنات را احیا می‌کند.

امان الله مرادی، امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه از اتمام دو سازه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی سازه سنگ و ملات سرریز در بالا درست قنات نصرآباد روستای نگینان حوزه فخرود به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای اجرای این سازه بیش از ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است که علاوه بر احیای قنات روستای پایین دست بیش از ۳۰۰ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان با اشاره به لزوم اجرای بیشتر این سازه‌ها برای نجات جان قنات‌ها بر اثر خشکسالی ادامه داد: یک سازه دیگر نیز با حجم خاکریز ۲۱ هزار متر مکعب در روستای دره عباس با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان احداث شد.

مرادی، این سازه نیز یک قنات را در روستای پایین دست تحت تاثیر قرار می‌دهد که ۶۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: این سازه با مشارکت بنیاد علوی در حوزه فخرود اجرا شده است که با توجه به مشارکت مطلوب بین این بنیاد و اداره منابع طبیعی این مشارکت‌ها ادامه خواهد داشت.

مرادی افزود: هنوز در بیشتر عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان به تعداد زیادی از سازه‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری نیاز داریم و برای احداث این سازه‌ها نیاز است کارهای مطالعاتی انجام شود که بر این اساس امیدواریم با اختصاص اعتبارات کارهای مطالعاتی این عرصه‌ها را انجام دهیم و سازه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قنواتی که بالادست آنها سازه آبخیزداری احداث شده، اظهار کرد: اگر سازه حتی یک مرتبه هم آبگیری شده باشد، بسته به نوع سازه، خشکسالی دو تا سه سال باعث کاهش دبی آب قنوات نخواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان یادآور شد: احداث سازه‌های آبخیزداری در بالادست قنوات و آبگیری آنها علاوه بر مهار روان‌آب و سیلاب و کاهش خسارت آن به اراضی کشاورزی، با افزایش دبی آب قنوات باعث رونق کشاورزی و خوشنودی کشاورزان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قنات اداره منابع طبیعی سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس