Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،هشتاد و یکمین برنامه افتتاح طرح های ملی پنجشنبه ها با عنوان «تدبیر و امید برای جهش تولید» امروز به  بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان اختصاص داشت .

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز از طریق ویدیو کنفرانس ۳۷ پروژه بزرگراهی، بندری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،سالن های چند منظوره ورزشی ۶ هزار نفره در شهرهای ساری و شیراز و ۲۶۲ فضای ورزشی دیگر در سطح کشور را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ابتدای دولت تدبیر و امید طول شبکه بزرگراهی کشور ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بود که با همت و تلاش دولتمردان در تاریخ احداث بزرگراه های کشور  ۶۰ درصد در ساخت رشد داشتیم. 

 این طرح ها که اشتغالزایی هزار و ۴۲۲ نفر را به همراه دارد شامل بهره برداری از ۳۲۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی و باند دوم راه اصلی در کشور، افتتاح هشت طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و ۱۶ پروژه بندری است.

افتتاح سه پست اسکله نفتی، انواع سامانه های اعلام حریق و سامانه مرجع دریایی در استان‌های مازندران و بوشهر از جمله ۱۶ پروژه بندری هستند که امروز با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

 افتتاح بزرگراه‌ها در ۱۷ استان

با هدف بهبود شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور و توسعه کریدورهای بزرگراهی برای ایجاد ارتباط بین شمال- جنوب و شرق- غرب کشور، ۳۲۱  کیلومتر راه و بزرگراه در استان‌های مختلف کشور با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان آذربایجان غربی، ۲۸ کیلومتر بزرگراه در بوشهر، ۳۵ کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری، ۲۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان خراسان جنوبی و ۱۱ کیلومتر راه اصلی در خراسان رضوی است.

همچنین ۱۳ کیلومتر بزرگراه در خراسان شمالی، ۱۴ کیلومتر بزرگراه در خوزستان، ۱۰ کیلومتر راه اصلی در سمنان، ۴۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در سیستان و بلوچستان و ۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان فارس زیر بار ترافیک رفت .

در این برنامه ۲۴ کیلومتر راه اصلی در کرمان، ۱۲.۵ کیلومتر بزرگراه در گلستان، ۵ کیلومتر راه اصلی در گیلان، ۲۸.۵ کیلومتر بزرگراه در لرستان، ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان مرکزی، ۱۰ کیلومتر بزرگراه در هرمزگان و ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان یزد  افتتاح شد که  ارزش روز این طرح‌ها ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۶ هزار کیلومتر بزرگراه در دست اجرا / ریل گذاری برای دولت آینده

 رییس جمهوری در هشتاد و یکمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» گفت : در دولت تدبیر و امید بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت، ۶ هزار کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا است که با تکمیل آن بزرگراه های کشور تقریبا ۲ برابر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این آیین افزود: این اقدامات انجام شده در حوزه مهم و زیر ساختی، ریل گذاری برای دولت آینده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز تقویت حمل و نقل در کشور بوده است؛ تصریح کرد: حمل و نقل یکی از مسایل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: در زمینه حمل و نقل هم در زمینه جاده‌ای و هم ریلی، هوایی، دریایی و بندری و به ویژه ترانزیت کارهای بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی ادامه یافت.

افزوده شدن ۶۰ درصد به طول بزرگراه های کشور

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور گفت: در هشت سال گذشته، حدود ۶۰ درصد به طول بزرگراه‌های کشور افزوده شد.

 محمد اسلامی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی ایجاد شده است که به این واسطه حدود ۶۰ درصد افزایش طول بزرگراه‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان این که این یک دستاورد مهم و ماندگار است،تصریح کرد: با افزایش طول جاده‌ها ظرفیت جابجایی ها هم افزایش پیدا کرد و که این دستاورد با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاوردهای کاملا ملموسی برای مردم کشور به ارمغان آورده است.

سرمایه‌گذاری ۳۸۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر کشور

۱۶ پروژه بزرگ بندری در استان های هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و مازندران  امروز پنجشنبه به دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید که  افتتاح این تعداد طرح‌ بندری و دریایی گامی به جلو در راستای توسعه و تجهیز حوزه دریایی و بندری در استان ها است .

برای این طرح ها  حدود ۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال به علاوه ۸۷.۹ میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و منابع بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری بیش از ۳۸۲ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی، مجموع سرمایه‌گذاری در ۱۶ پروژه آماده بهره‌برداری سازمان بنادر است.

از این ۱۶ پروژه متنوع و گسترده که برای بیش از ۷۶۵ نفر اشتغالزایی به همراه دارد ، ۲ پروژه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنادر انجام  و سایر پروژه‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی عملیاتی شده است؛ این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی، ابنیه، حوزه شناورهای مورد نیاز، تجهیزات بندری، ایمنی دریانوردی، امنیت بنادر، تسهیل حمل و نقل دریایی و ساختمان‌های مرجع دریایی است.  

۶ پروژه بزرگ دریایی و بندری از ۱۶ پروژه مربوط به استان هرمزگان که شامل افتتاح یک پست اسکله و ۳۱هکتار بارانداز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان، سه پست اسکله نفتی با اعتبار ۱۵۱میلیارد تومان، دو فروند لایروب هایپر ساکشن ۴۰۰۰متر مکعبی با اعتبار ۸۵ میلیون یورو و یک فروند قایق طناب گیر با اعتبار ۸۰۰ هزار یورو است که در مجموع برای آنها، سه هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

 پروژه ساختمان مرجع دریایی بندر جاسک با اعتبار ۷.۹ میلیارد تومان و سیستم جامع اطفاء حریق بندر لنگه به ارزش ۴.۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه های افتتاحی در استان هرمزگان است.

پروژه های مربوط به استان خوزستان نیز شامل انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، یک فروند کشتی لایروب مکنده مخزن دار (هاپرساکشن) و پروژه مربوط به استان بوشهر تحت عنوان سامانه‌ دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی است.

پروژه های مربوط به استان مازندران نیز شامل یک دستگاه جرثقیل های موبایل ساحلی ۶۰ تنی، ساختمان باشگاه ملوانان(امیرآباد)، ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی، کارخانه تولید آرد بلغور ذرت و کنستانتره، سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی، ریل گذاری اسکله های جنوبی برای استفاده جرثقیل های بکرا و اجرای محوطه کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان (نوشهر) است.


افتتاح ۲ سالن به نام سردار دلها/ افزایش سرانه ورزشی در ۲ استان

سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروز با حضورمعاون وزارت ورزش و جوانان و از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری افتتاح و به انتظار ۱۳ ساله مردم فارس پایان داده شد.

این سالن  که با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان از بودجه طرح های ملی به بهره برداری  رسید از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است.
این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد که عملیات ساخت این سالن ورزشی در سال ۹۵ دوباره آغاز شد.

 استادیوم سرپوشیده ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری که دیگر از طرح های افتتاح پنجشنبه ها بود که پس از ۱۶ سال از زمان آغاز ساخت امروز به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این سالن ورزشی که به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت : ۲ پروژه شاخصی که امروز از ۲۶۴ پروژه ورزشی افتتاح می‌شود سالن ۶ هزار نفری شیراز و ساری است که با تجهیزات به روز و استانداردهای بین‌المللی در فضایی بسیار زیبا ساخته شده‌اند که نقش مهمی در افزایش سرانه ورزشی دو استان فارس و مازندران دارند.

مسعود سلطانی‌فر افزود : مازندران نقش بسیار مهمی در کسب افتخارات ملی دارد و برخورداری از چنین سالنی حق مردم مازندران است. مازندرانی‌ها همواره در حوزه ورزش برای کشور افتخارات مهمی آفریدند. هر چه تجهیزات و زیرساخت‌ها در چنین جامعه‌ای بیشتر باشد، به رشد افتخارات  بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به نقش گسترش زیرساخت‌های ورزشی در افزایش کسب افتخارات و پرورش استعدادها، افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تا سال ۱۴۰۴ قدرت اول منطقه شویم. ما امروز قدرت اول منطقه در ورزش هستیم. امسال ۶۸ سهمیه در المپیک گرفتیم که بیشترین رکورد ثبت شده توسط ایران است و رکورد قبلی نیز در دوره قبل ۶۳ سهمیه بود.

ساخت سالن ورزشی ماهفروجک ساری از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود و به دلیل مشکلات اعتباری بهره‌برداری از آن بارها به تعویق افتاد ، اما پس از ۱۶ سال با تأمین اعتبار و توجه ویژه دولت دوازدهم این پروژه بزرگ ورزشی تکمیل شد.

این سالن ورزشی چند منظوره ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع ساخته شده است.

بهره‌برداری از این سالن ورزشی یکی از وعده‌های مهم دولت دوازدهم به مردم مازندران بود که با پیگیری‌های مستمر مسئولان این وعده در آخرین روزهای عمر دولت محقق شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهش تولید وزارت ورزش و جوانان مراسم افتتاح فدراسیون پزشکی ورزشی حسن روحانی پروندهٔ خبری گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی افتتاح طرح‌های فرودگاهی و بزرگراهی در کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهش تولید وزارت ورزش و جوانان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهش تولید وزارت ورزش و جوانان مراسم افتتاح فدراسیون پزشکی ورزشی حسن روحانی کیلومتر راه اصلی کیلومتر بزرگراه بزرگراه های کشور بزرگراه در استان حمل و نقل جاده ای مربوط به استان سالن ورزشی بهره برداری بهره برداری میلیارد تومان ورزش و جوانان هزار کیلومتر سازمان بنادر سرمایه گذاری تدبیر و امید استان ها طرح های ملی بزرگراه ها طرح ها ۱۶ پروژه پروژه ها ۶۰ درصد ۶ پروژه ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در نشستی به تشریح برنامه‌ها و مشکلات پیش روی سازمان متبوعش پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشار روحی روانی که در مشاهده آمار تصادفات با آن مواجه هستیم باعث شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در موضوعاتی که با آن مرتبط نیست از جمله اهدا کلاه ایمنی به سرنشینان موتور سیکلت تا نصب شبرنگ روی کامیون‌ها تا مبحث آموزش ورود پیدا کرده است.

وی افزود: حدود ۳۰ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این آمار بسیار تکان دهنده است یعنی یک سوم جمعیت کشور خودرو وجود دارد هر خانواده سه نفره یک خودرو دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی مانند ریل کم داریم، اگر در کشور‌های پیشرفته آمار فوت پایین است به این دلیل است که وسایل نقلیه عمومی به علت هزینه بالای سوخت و حمل نقل عمومی گسترده منتخب اول مردم است.

وی بیان داشت: اصفهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو در جاده‌هایی که دارای تردد شمار است، تردد دارد، به همین جهت باید میزان تصادفات با شاخص‌های دیگری هم ارزیابی شود، رشد نسبت به تعداد جمعیت، تردد، خودرو هم باید در آماردهی لحاظ شود.

دادخواه ادامه داد: آمار برای ما درجه اهمیت کمتری دارد، باید بدانیم چه کار‌هایی انجام داده‌ایم چه میزان اثرگذار بوده است و چه کار‌هایی باید در دستور کار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: سرنشین عقب باید کمربند ایمنی ببندد، سرنشین جلو نباید در هنگام رانندگی بخوابد، پدر خانواده حق ندارد با هر سرعتی که می‌خواهد حرکت کند، آنقدر باید آموزش‌ها گسترده باشد که سرنشین خودرو در صورت افزایش سرعت خودرو را متوقف کند و پیاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در خصوص وضعیت آسفالت جاده‌ها وضعیت نزدیک به بحران داشتیم.

** ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم

وی تصریح کرد: ۱۳۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم، اضافه تناژ صنایع و معادن از مهمترین عوامل خرابی آسفالت جاده‌ها است به همین جهت نصب باسکول در خروجی معادن از اقداماتی است که برای جلوگیری از این اضافه تناژ انجام شده است.

دادخواه گفت: در فرایند ارتقا راه‌ها در سال گذشته ۲،۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد در این زمینه منعقد شده است، هر کیلومتر آسفالت راه ۳و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های لکه گیری در مسیر‌هایی مثل اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد، اصفهان دلیجان فعال شده است و محور‌های دیگر در دست اقدام است.

** متوسط سرعت وسایل نقلیه روبه افزایش است

معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در نشست خبری ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در اصفهان در حال افزایش است، به طوری که سرعت وسایل نقلیه پنج کیلومتر بر ساعت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در ایام نوروز تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است متوسط سرعت در ایام نوروز ۹۵ کیلومتر بوده و منجر به تصادفات در ایام نوروز شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از سرعت مجاز در نظر گرفته شده برای راه‌ها تبعیت کنند، افزود: با توجه به افزایش میانگین سرعت در سال قبل پیش بینی می‌شود، اگر میانگین سرعت افزایش پیدا کند در سال آینده شاهد ۲۵ درصد افزایش حوادث باشیم و این روال ادامه باید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان باید با توجه به وسیله نقلیه خود دارو‌هایی که مصرف می‌کنند شرایط جسمانی و همچنین راهی که برای حرکت انتخاب کردند سرعت مطمئنه را رعایت کند.

وی در بیان اهمیت آشنایی مردم با تبعات سرعت گفت: کلاه ایمنی و کمربند ایمنی یار نقش بازدارنده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارد، در جاده‌های برون شهری حدود ۱۰۰ راکب موتور سیکلت در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. تعداد موتور سیکلت‌هایی که در جاده‌های برون شهری در سال تصادف می‌کنند حدود ۱۰۰۰ موتورسیکلت است.

ذهبیون بیان داشت: نقاط تصادف موتور سیکلت‌ها در جاده‌های برون شهری را شناسایی کردیم و طرح «چهره به چهره» را اجرا می‌کنیم، موتور سیکلت‌های متخلف ابتدا عضو کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)، کلاه ایمنی رایگان داده میشود و تعمیرات موتور سیکلت این صورت که به موتور‌های که چراغ شکسته داشته باشند تعمیر می‌کنیم، کلاه ایمنی رایگان داده می‌شود.

** ۸۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها در شهرستان اصفهان، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر رخ می‌دهد

وی ادامه داد: حوزه روستا‌های شرق اصفهان (شهرستان اصفهان)، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر تا ۸۰ درصد تصادفات موتور سیکلت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اهمیت جرایم رانندگی به عنوان عامل بازدارنده تصادفات جاده‌ای گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نسبت هزینه جریمه به درآمد خانواده است که معمولاً تا ۵۰ درصد درآمد خانواده را تشکیل می‌شود، به عنوان مثال اگر شخصی در این کشور‌ها مرتکب تخلفات بشود تا ۵۰ درصد از درآمد خانوار را باید صرف پرداخت جرایم کند که این عدد نقش و تأثیر بسزایی در معیشت خانواده دارد، هزینه جرایم رانندگی اهمیت بسیاری در بازدارندگی تخلفات رانندگی دارد.

وی با بیان اینکه استاندار جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ فوتی و در ایران این میزان ۲۰ نفر است، گفت: تنها ۵ درصد از سایل نقلیه از کمربند سرنشین عقب استفاده می‌کنند در صورتی که کمربند سرنشین عقب بسیار اهمیت دارد ضربه‌ای که در تصادفات، سرنشین عقب می‌تواند به سرنشین جلو تحمیل کند حدود سه تن است، اما موضوع رعایت کمربند ایمنی سرنشینان عقب مغفول مانده است.

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان