Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@21:17:06 GMT

ایجاد خانه‌های امن در شرایط آسیب‌ ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۳۸۲۱

ایجاد خانه‌های امن در شرایط آسیب‌ ضروری است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ایجاد خانه‌های امن در شرایط آسیب‌ ضروری است، خانه‌های امن یکی از ایستگاه‌هایی است که در شرایط آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد، باید وجود داشته باشد.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار امروز پنجشنبه در بازدید از مرکز خدمات روزانه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی راه نوین و آتنا، اظهار کرد: شاید مدتی این ضرورت انکار می‌شد اما امیدوارم که اکنون همه مسئولان و دست اندرکاران به ویژه دولت آینده، ضرورت وجود چنین ایستگاه‌هایی را برای مددکاری، کمک و مشاوره و جلوگیری از ادامه آسیب‌ها مد نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد: همه خیران بتوانند در این زمینه گام بردارند و موفق شوند. این کار ارزشمند و در عین حال پردردسری است. چون سر و کله زدن با افراد آسیب‌دیده ای است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. دوره تخصصی را در ماه‌های اخیر با همکاری بهزیستی برای تشکل‌های علاقمند در حوزه زنان آسیب دیده برگزار کردیم و مورد استقبال قرار گرفت. امیدوارم این دوره‌ها ادامه پیدا کند تا تشکل‌ها با نگاه علمی وارد این عرصه‌ها شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار داشت: بخش مهم و ارزشمند سازمان بهزیستی در موضوع زنان و کودکان و آسیب‌های این حوزه است. زنان و کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب واقعیتی در جامعه ما است و خوشبختانه بهزیستی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است. سرمایه اجتماعی در این زمینه مردم و سازمان‌های مردم نهاد است و گاهی اثربخشی کار آنها از اقدامات دولتی بیشتر است چون با عشق پای کار هستند.

ابتکار با بیان اینکه محور بحث‌ها در حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی همیشه توان افزایی، آگاهی بخشی و ایجاد جریان خوب امید و اعتمادسازی است، افزود: از این دست مراکز با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بیش از ۹۰ مرکز با سازمان بهزیستی کار می‌کنند که اقدام ارزشمندی است. این مراکز با اورژانس اجتماعی هم‌پیوندی دارند. اما بخشی از کار باید حاکمیتی باشد. بخشی که از حمایت قوه قضائیه و مداخله نیروی انتظامی باید برخوردار باشد، باید حاکمیتی باشد اما بخشی از کار هم به مردم سپرده شده که بخش توان افزایی، آموزش، کاهش آسیب و افزایش مهارت‌های زندگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که زمینه برای توسعه این مراکز فراهم باشد و دولت آینده نیز با همین نگاه از بخش غیردولتی حمایت کند و این فرصت باشد که بتوانند با آسیب‌ها مقابله کنند.

منبع: پانا

کد خبر 507511

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار خانه های امن زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آسیب دیده آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند