Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:48:22 GMT

واکنش مسکو به اعتراضات اخیر در کوبا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۴۱۱۴

واکنش مسکو به اعتراضات اخیر در کوبا

همزمان با تشدید اظهارنظرهای مقام‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی درباره لزوم حمایت از «معترضان در کوبا»، سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه درباره تدارک واشنگتن برای ایجاد یک «انقلاب رنگی» هشدار داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) بار دیگر از موضع آمریکا درباره اعتراضات اخیر در کوبا و مداخلات واشنگتن بشدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روز یکشنبه هفته جاری در شهرهای کوبا هزاران نفر ضمن برپایی تجمع خواستار برگزاری انتخابات و حل مشکلات معیشتی و اقتصای این کشور شدند. در پاسخ به این اقدام، طرفداران دولت و حزب کمونیست این کشور هم در حمایت از دولت تظاهرات کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به مواضع مداخله جویانه آمریکا در کوبا هشدار داد، واشنگتن در تلاش برای پیش بردن سناریوی «انقلاب رنگی» در کوبا است.

ماریا زاخاروا اعلام کرد، آمریکا سابقه طولانی از ایجاد ساختگی اوضاع حاد اقتصادی و اجتماعی در دیگر کشورها از طریق تحریم‌ها و دیگر ابزارهاست و سپس به نظام‌های حاکم آن کشورها اتهام می‌زند، موضوعی که هم اکنون در کوبا صادق است.

این مقام مسکو از واشنگتن خواست، در امور داخلی کوبا دخالت نکند و به به کوبایی‌ها اجازه بدهد خودشان درباره کشورشان تصمیم گیری کنند.

به گفته زاخاروا، آمریکا اگر واقعا نگران وضعیت انسانی در کوبا است و می‌خواهد به این کشور کمک کند، می‌توانند این کار را با برداشتن محاصره کوبا شروع کنند؛ محاصره‌ای که تقریبا تمام جامعه بین‌المللی از ابتدا آن را تقبیح کرده‌اند».

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، «کوبا در حال حاضر تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد، محاصره‌ای که در دهه ۱۹۵۰ اعمال شد و همچنان ادامه دارد».

منبع: فردا

کلیدواژه: ماریا زاخاروا انقلاب رنگی در کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است.

کد خبر 847485 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن راهپیمایی ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد