Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای تحت عنوان «۱۱ سال و رشد ۱۱ درصدی پروژه فاضلاب قوچان و طرح اگو!» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح فاضلاب قوچان از سال ۸۹ با انتخاب اولین پیمانکار وارد فاز اجرایی شد و افق در نظر گرفته‌ شده برای تکمیل آن سال ۱۴۱۵ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد سعادتی با یادآوری اینکه این پروژه از سال ۹۰ به دلیل کاهش و توقف اعتبارات تقریباً متوقف‌شده است، تصریح کرد: از همان زمان تاکنون اعتبار قابل قبولی برای پیشرفت پروژه اختصاص پیدا نکرده و همان اعتبارات اندک نیز صرف پرداخت دیون پروژه شده است.

وی میزان کل لوله‌گذاری برای این پروژه را ۲۶۸ کیلومتر و ظرفیت تصفیه‌خانه را ۳۰ هزار مترمکعب دانست و خاطرنشان کرد: مدل اولیه که برای این پروژه پیش‌بینی‌شده بود نیازمند سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون یورویی با سرمایه‌گذار خارجی بود اما سرمایه‌گذار به دلایلی حضور در این عرصه را ترک کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان یادآور شد: برای اجرای فاز اول این پروژه با ۱۰ هزار مترمکعب و ۶۰ کیلومتر اجرای شبکه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه شرایط دولت سرمایه‌گذاری دولتی امکان‌پذیر نیست و باید بخش خصوصی وارد میدان شود.

سعادتی ادامه داد: البته بخش خصوصی نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری نشان نمی‌دهد زیرا تصفیه فاضلاب بیشتر در شهرهایی مورد استقبال است که با صنعت‌های بزرگ همچون فولاد در آن مصرف پساب زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هکتار دیوارکشی و حصارکشی به همراه اجرای خط انتقال هزار میلی‌متری انجام‌شده است، افزود: برای اجرای طرح اگو در قوچان از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب تنها  ۹ میلیارد تومان تخصیص‌یافته که صرف اجرای ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح فاضلاب شهری تصفیه خانه فاضلاب سرمایه گذار خارجی پساب صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن