Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، نورالله طاهری فرماندار شهریار در نشست مشترک فرمانداران و ائمه جمعه غرب استان تهران با مجمع نمایندگان استان تهران، اظهار کرد: حدود یک میلیون نفر جمعیت در ۳۹۰ کیلومتر پهنه جغرافیایی شهرستان شهریار حضور دارند و ۲۲۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع سکونت دارند و این جمعیت با بضاعت یک فرمانداری اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم تعریف سازوکار مشخص، ارتقای مدیریت این ۳ شهرستان و تقویت ادارات، افزود: شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند یک توسعه همگون مدیریتی هستند تا وضعیت خود را بهبود بخشیده و فاصله خود با مردم را کاهش دهند.

فرماندار شهریار بیان داشت: از سال ۹۵ تا امروز ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت شهریار افزوده شده است اما از نظر زیرساختی و کمک‌ها، اقدامات لازم انجام نشده است و به نظر می‌رسد که بایستی توجه ویژه‌ای از سوی مقامات عالی اجرایی و تقنینی به شهرستان‌های تهران شود.

طاهری با اشاره به موضوعات صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری در طرح آمایش سرزمینی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: ما در بحث آب شرب و آب کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و عمق چاه‌های آب شرب و کشاورزی شهریار به بالای ۲۰۰ یا ۲۲۰ متر رسیده است.

وی با اشاره طرح‌ها و پروژه‌های آماده به منظور تقویت آب شرب شهرستان و اتصال به آب‌های سطحی، گفت: این موضوع نیاز به بودجه دارد تا آب شرب شهرستان از محل آب‌های سطحی تامین شده و آب‌های عمقی به دلیل فرونشست ویژه دشت شهریار در کشور مسدود شود.

فرماندار شهریار با اشاره به نیاز به بودجه برای انتقال آب از تصفیه‌خانه‌های منطقه به اراضی کشاورزی، ادامه داد: در موضوع صنعت نیز علی‌رغم کار در پهنه ۵۰۰ هکتاری شهرک صنعتی شهید سلیمانی و پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه، مشکلات فراوانی وجود دارد و هیچ یک از واحدهای صنعتی بزرگ استقرار یافته در گوشه و کنار شهریار پیش از چند سال گذشته، مبنای قانونی ندارند.

طاهری با اشاره به مشکل تمدید مجوز واحدهای صنعتی و ایرادهای سازمان محیط زیست اضافه کرد: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری همچنان سایه سنگینی بر صنایع ما است که کمک عزیزان در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار هکتار باغ و اراضی زراعی در شهرستان شهریار، تصریح کرد: بایستی تدبیری از سوی مجلس اندیشیده شود تا به مطالبه و ذائقه مردم مبنی بر ساخت باغ‌ویلاها پاسخ داده شده از ضرر‌های تخریب ساخت‌وسازها در اراضی زراعی و باغات و کمک به باغداران و کشاورزان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهریار آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، اولین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون‌متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند