Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۵ هزار واحد مسکن مهر در کردستان مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان کردستان اظهار داشت: ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در استان برای شهرهای زیر ۲۵ هزار و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در کردستان مدیریت شد.

ملکی افزود: با برنامه‌ریزی در شورای مسکن ۷۰۰ مورد مسکن باقی مانده نیز انجام خواهد شد و بزودی پرونده مسکن مهر در استان بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ با ورود دولت به بخش تولید و تامین مسکن گام‌های خوبی در استان برداشته شده است، پای کار بودن بانک تخصصی و بانک عامل مسکن را یکی از نقاط قوت مسکن دانست.

به گفته معاون عمرانی استاندار کردستان، اگر دولت طرح و برنامه جامعی در زمینه کاهش هزینه تمام شده مسکن دارد در استان متقاضی موثر داریم.

وی افزود: کردستان جزو استان‌هایی است که هیچ مسکن مهری بدون متولی نداشته است.

ملکی با اشاره به بخش تفاهم‌نامه در خصوص استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین در طرح مسکن ملی، حضور اداره استاندارد بر نظارت بر ساخت و سازها را ضروری برشمرد.

وی بر استانداردسازی در مدیریت تولید مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: در آیین‌نامه‌های سیاست کلی ساخت و سازها بر تقویت استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب تاکید شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان سیاست کلی راه و شهرسازی را در راستای احداث مسکن استفاده از مصالح با کیفیت دانست و گفت: متقاضیان مسکن را به دلیل پایین بودن مصالح به سمت استفاده از کالاهای نامرغوب هدایت نکنیم.

وی با اشاره به تامین زمین و ثبت‌نام ۲۲ هزار نفر در این حوزه گفت: ۱۲ هزار نفر برای تامین زمین پول واریز کرده‌اند.

ملکی یادآور شد: بخشی از متقاضیان نتوانستند ثبت‌نام کنند، اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی اجازه ثبت‌نام در استان را فراهم کند می‌توانیم متقاضیان موثر بیشتری پذیرش کنیم.

وی اذعان کرد: در گام نخست برای ۱۲ هزار متقاضی زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مشترکا با ستاد اجرایی متولی اجرای آن هستند.

ملکی گفت: امروز در تمام شهرستان‌های استان بجز سنندج، مریوان و کامیاران زمین مورد نیاز تعیین تکلیف و مدیریت شده است.

وی یکی از مشکلات راه وشهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن را مربوط به شهرستان کامیاران دانست و افزود: علیرغم جمعیت و متقاضی موثر، تاکنون یک هزار و ۸۰۰ متقاضی موثر اعلام شده است و برای بیش از ۹۰۰  نفر ( بجز حاشیه روستای دیار) با افزایش محدوده قانونی راهکار مناسبی پیشنهاد وارایه نشده است.

وی به تعاونی‌های صاحب زمین‌های اطراف شهر کامیاران هشدار داد که اجازه الحاق آن زمین‌ها به شهر داده نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن کردستان بخش خصوصی راه و شهرسازی مسکن مهر هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت