Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی که روز یکشنبه برگزار شد، صندوق جمعیت ملل متحد تعداد یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، بیورن اندرسن مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در بیانیه این به همین مناسبت اعلام کرد: از طرف صندوق جمعیت ملل متحد، مفتخرم که بهترین آرزوها و حمایت خود را به مناسبت برپایی مراسم اهدای دستگاه های اکسیژن ساز به شریک دیرینه مان در جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور ابراز کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه‌ها برای حفظ سلامت سالمندان تهیه شده است. در عین حال، هفته بهزیستی را که با هدف آگاهی بخشی در مورد سلامت و رفاه افراد آسیب پذیرترین جامعه برنامه ریزی شده، به سازمان بهزیستی کشور تبریک می‌گویم.

بیش از دو سال از آخرین باری می گذرد که اینجانب در اکتبر 2018 برای شرکت در کنفرانس منطقه ای  سالمندی جمعیت، به ایران سفر کردم. در آن کنفرانس مباحثی مهم در زمینه نقش خانواده، جمعیت و دولت ها در جوامع در حال سالمندی مطرح شد و اینجانب در آن جلسات بر رویکرد چرخه زندگی و زنانه شدن سالمندی، تأکید کردم.

از آن زمان، پیشرفت‌های چشمگیری در پیشبرد برنامه سالمندی سالم و فعال در ایران حاصل شده است که با تصویب سند ملی سالمندان با هدف بهبود حمایت های اجتماعی و خدمات سلامت و ارتقا محیط های مناسب دوستدار سالمند، سیاست گذاری ها و خدمات، به اوج خود رسیده است.

در همین زمان، جهان با بحران بی سابقه‌ای روبرو شده است: همه گیری کووید19؛ با عواقب ویرانگر بر سلامت و رفاه مردم. بدون شک افراد مسن بیش از دیگران تحت تأثیر آن قرار گرفته اند. داده های جهانی نشان می دهد که افراد سالمندی که به طور خاص در مراکز  مراقبت شبانه روزی و مراکز توانبخشی نگهداری می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و پیامدهای ناگوار ناشی از کووید19 هستند.

تاکنون، جمهوری اسلامی ایران بیش از سه میلیون و 300 هزار مورد تأیید شده آزمایشگاهی و بیش از 85 هزار مورد مرگ را گزارش کرده است. از این تعداد، تقریباً 63 هزار فرد مسن بالای 65 سال جان خود را به علت کووید19 از دست داده‌اند. علاوه بر این، در مجموع نزدیک به 13 هزار سالمند در تقریباً 300 مرکز نگهداری  شبانه روزی اقامت دارند و در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند. قابل تقدیر است که سالمندان در اولویت برنامه واکسیناسیون  در مراکز مراقبتی  قرار دارند.

در میان همه‌گیری کووید19، صندوق جمعیت ملل متحد و شرکای آن، در جهت دهی مجدد تلاش های خود برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت آسیب پذیر موفق عمل کرده اند. با سازمان بهزیستی کشور، صندوق جمعیت ملل متحد  به همراه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و بخش کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO) برای محافظت از جان بیش از 13 هزار و 800 سالمند ساکن در مراکز مراقبت، با تهیه دستگاه اکسیژن ساز، و از طریق ارتباطات ریسک-محور و مشارکت های اجتماعی برای پیشگیری و کنترل بیماری، همکاری کرده است.

تهیه یک هزار دستگاه اکسیژن ساز، اثبات تعهد صندوق جمعیت ملل متحد و شرکای آن است که در شرایط همه گیری،  هیچکس از رقم نیفتد و از تلاش های ملی پشتیبانی شود. بار دیگر، دولت جمهوری اسلامی ایران با اقدامات خود نشان داده است که به عنوان یک نمونه موفق در رفع نیازهای سالمندان در منطقه، مطرح است. دراین زمان؛ صندوق جمعیت ملل متحد همچنان متعهد است که در کنار دولت و مردم ایران و تلاش آن ها برای توسعه پایدار است، باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق جمعیت ملل متحد سازمان بهزیستی صندوق جمعیت ملل متحد جمهوری اسلامی ایران دستگاه اکسیژن ساز سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی گاردین اظهارات یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره حجم ویرانی‌های جنگ در نوار غزه و همچنین مواد منفجره عمل نکرده در این باریکه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است.

این مقام سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است. از میان بردن این بمب‌های عمل‌نکرده ۱۴ سال به طول خواهد انجامید.

بر اساس اظهارات این مقام بین‌المللی ۱۰ درصد از مواد منفجره‌ای که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روی این باریکه ریخته شده عمل نکرده است و این موضوع ماموریت بین‌المللی در این باریکه را پیچیده می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به حجم ویرانی ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه تصریح کرد: ۶۵ درصد ار ساختمان‌های ویران‌شده در نوار غزه مسکونی بوده است.

کد خبر 6090194

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل