Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، با توجه به فعالیت گسترده و متمرکز پژوهشگاه تربیت بدنی در حوزه تربیت بدنی و ورزش برای افراد با نیازهای ویژه و اجرای چندین طرح پژوهشی در این حوزه و همچنین اجرای چند برنامه مشترک با المپیک ویژه در ۵ سال اخیر شامل دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برای افراد با نیازهای ویژه از یک سو و ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم جامعه برای ایجاد بستر تحقیقاتی در کارهای پژوهشی بر روی ورزشکاران با کم‌توانی ذهنی عضو مراکز نگهداری و توانبخشی این افراد در استان‌های مختلف (بیش از ۱۰۰ نمایندگی المپیک ویژه که موسسات دارای مجوز از سازمان بهزیستی یا وزارت کشور هستند در ۱۷ استان با بیش از ۳۰۰۰۰ ورزشکار با کم‌توانی ذهنی) از سوی دیگر، تفاهمنامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با المپیک ویژه ایران با حضور مسئولان ارشد و معاونان این دو نهاد به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه  و المپیک ویژه، تبادل داده های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی کشور در حوزه های بازی و ورزش کودکان استثنایی و دارای اختلال ذهنی و هوشی و سایرعلوم وابسته، برگزاری همایش ها، دوره ها و کارگاه های علمی آموزشی با بهره گیری از شیوه های نوین آموزش (مجازی، ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور) در سطوح ملی، منطقه ای، و بین المللی،استفاده متقابل از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آموزشی، پژوهشی و منابع انسانی به منظور پیشبرد برنامه ها وفعالیت ها، از طریق تشکیل کارگروه مشترک جهت تعیین نیازهای مشترک آموزشی و پژوهشی و اجرائی، تاسیس و راه اندازی مراکز علمی پژوهشی، اجرایی و ورزشی مشترک نظیر مرکز مطالعات علمی علوم ورزشی و تربیت بدنی استثنائی در افراد دارای نیازهای ویژه از مهم ترین محور های همکاری این تفاهم نامه است.

همچنین انتشار نشریات و مجلات علمی- ترویجی و  علمی - پژوهشی در حوزه های توانبخشی ورزشی و سایر حوزه های وابسته، تربیت نیروهای کارآمد در حوزه کاری مشترک، معرفی و اشاعۀ بازیهای بومی محلی به کودکان کم توان ذهنی جامعه، احیاء و ترویج بازی های حرکتی به منظور ارتقاء باورهای خوب فرهنگی در ورزشکاران المپیک ویژه ایران، آماده کردن بستری مناسب جهت توسعه کارآفرینی ، ایجاد بستر مناسب همکاری دانشکده/گروه های علوم ورزش با نمایندگی های المپیک ویژه در استان های مختلف کشور برای اجرای برنامه های علمی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی برای افراد با نیازهای ویژه از دیگر محورهای زمینه همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و المپیک ویژه ایرانیان است.

موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان برای توسعه فعالیت بدنی، بازی و تمرین دارای تفاهم نامه همکاری با سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، فدراسیون های ورزشی و انجمن ها و کانون های علمی و ورزشی است.

کد خبر 615267 برچسب‌ها پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی آموزشی و پژوهشی نیازهای ویژه المپیک ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند

عملکرد برخی آزادکاران ایران در قرقیزستان به دلیل ضعف بدنی انتقاد برانگیز بود؛ این موضوع در آستانه بازی‌های المپیک می‌تواند هشداری جدی برای کشتی آزاد کشورمان باشد.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و گزینشی قاره کهن با کسب عنوان قهرمانی و ۲ سهمیه برای گوش‌شکسته‌های ایرانی به پایان رسید. در مسابقات گزینشی کشتی آزاد یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند. در این پیکارها احمد محمدنژاد جوان نتوانست سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان بیاورد.

هر چند که در پیکارهای بیشکک آزادکاران کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند اما این مسابقات حامل چند پیام مهم برای فدراسیون نشین‌ها بود. نخستین پیام این مسابقات فاصله بین نفرات نخست و تیم اصلی بود. در قرقیزستان هر پنج مدال ایران توسط نفرات اصلی تیم ملی ضرب شد.

اما مهمترین پیام این رقابت‌ها توجه به بدنسازی و آمادگی بدنی بود؛ برخی ملی‌پوشان ایران در اواسط رقابت‌ها با افت بدنی مواجه و حتی مجبور به گرفتن استراحت‌های پزشکی مصلحتی شدند که این موضوع در مبارزه امیرعلی آذرپیرا ملموس بود. افت بدنی آزادکاران در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدترین اتفاق ممکن است زیرا سطح کشتی المپیک با رقابت‌های قهرمانی آسیا بسیار متفاوت است و جای جبران حتی برای کوچکترین لغزشی نیز وجود ندارد.

آنچه که آزادکاران ایران در قرقیزستان به نمایش گذاشتند نمی‌تواند مطلوب رقابت‌های بزرگ و فراگیری همچون المپیک پاریس باشد زیرا سه نماینده ایران در مرحله گزینشی المپیک نتوانستند آنگونه که باید مقتدرانه در تشک حضور پیدا کنند. اگر چه در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی عملکرد به نسبت چشمگیری داشت اما در ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم افت بدنی نمایندگان کشتی ایران در طول مسابقه کاملا چشمگیر و حتی از دید هادی عامل گزارشگر و کارشناس این رشته نیز پنهان نماند.

ضعف بدنی احمد محمدنژاد جوان در کشتی اول برابر تاجیکستان کاملا مشخص بود و شاید اگر درخواست چلنج تیم حریف نبود نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. همچنین مصدومیت مصلحتی امیرعلی آذرپیرا برابر آرش یوشیدای ژاپنی موجب شد تا وی نزدیک به یک دقیقه استراحت پزشکی داشته باشد. این ضعف بدنی و نفس کم آوردن در هماوردها در حالی است که نامداران کشتی جهان در بیشکک حضور نداشتند و شمار زیادی از آنان در رقابت‌های جهانی بلگراد سهمیه کسب کرده بودند.

سوت پایان کشتی‌های ایران هر چند که با کسب ۲ سهمیه آزادکاران نواخته شد اما زنگ هشداری برای ورزشکاران این رشته بود که باید با بزرگان کشتی جهان از روسیه، آمریکا، گرجستان و کشورهای دیگر رقابت داشته باشند.

در آوردگاه پاریس، آمریکایی‌ها با تکیه بر قدرت بدنی و آمادگی بالای خود در تشک کشتی حاضر می‌شوند و البته این موضوع در چند سال گذشته مورد توجه دیگر کشورهای صاحب‌نام کشتی جهان نیز قرار گرفته است.

سبکی که در گذشته نفراتی مانند جردن باروز، دیوید تیلور و کایل اسنایدر از قهرمانان جهان و المپیک به خوبی آن را به نمایش گذاشتند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز