Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با توجه به اینکه در ایام عید قربان تعداد دام‌های قربانی و تعداد کشتار افزایش می‌یابد همزمان با سراسر کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی در استان اردبیل نیز افزایش خواهد یافت.

او افزود: تمام کشتارگاه‌های استان اردبیل آماده پذیرش دام‌های قربانی و ارائه خدمات بهداشتی برای هم استانی‌ها هستند و همچنین در سطح شهرستان‌های استان اکیپ‌های نظارتی و تخصصی در قالب ۳۶ اکیپ در روز عید قربان آماده هستند و در میادین اصلی و سطح شهر آماده ارائه خدمات می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از هم استان‌های درخواست می‌شود به خاطر اینکه جلوی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گرفته شود به خصوص امسال که در برخی استان‌ها از جمله در استان اردبیل نیز بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده حساسیت‌ها در این زمینه بیشتر شده است.

تکلوی بیان کرد: توصیه می‌شود هم استانی‌ها حدالامکان دام‌های قربانی خود را به کشتارگاه‌ها انتقال دهند و در صورتی که مجبور باشند دام خود را در منزل کشتار کنند اکیپ‌های دامپزشکی در سطح شهر مستقر هستند تا با مراجعه بازرسان و نظارت بهداشتی دام خود را ذبح کنند.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود حدالامکان از خرید دام‌های ذبح شده در کنار جاده‌ها و مراکزی که به صورت غیرمجاز کشتار می‌کنند خودداری کرده و گوشت‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌ها کشتار کنند و همچنین از مراکزی که دام را تهیه می‌کنند و پروانه بهداشتی و همچنین پروانه بهره برداری دارند گوشت‌های قربانی تهیه کرده و حتما مهر دامپزشکی و با نظارت دامپزشکی انجام گرفته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۴ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط اکیپ‌های نظارتی کشف و معدوم سازی شده و ۵۷ مورد پرونده قضایی تشکیل و مراحل قانونی خود را طی می‌کنند و ۴۹ مورد مراکز عرضه غیربهداشتی پلمب شده است.

تکلوی افزود: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دام که به صورت بهداشتی محصولات را تهیه و به دست مصرف کننده می‌رسانند بازدید و اجازه مصرف داده شده است.

او اظهار داشت: تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۳۳۳۹۴۸۰۰ دامپزشکی استان اردبیل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اکیپ دامپزشکی عید قربان کشتار دام نظارت و بازرسی دامپزشکی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های سیل‌آسا از بعد از ظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل را در بر می‌گیرد. - اخبار استانها -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر اردبیل در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی به سر می‌برد که با تغییر جوی به سطح زرد هواشناسی از بعد از ظهر امروز، شاهد بارش‌های متناوب و سیل‌آسا در اردبیل و شمال استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران اردبیل در آمادگی کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: با توجه به حادثه تلخ فوت هفت نفر از هموطنانمان در سیل سال گذشته، آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی اندیشیده شده و مدیریت بحران اردبیل با اعلام آماده‌باش در میدان کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به کوهنوردان توصیه کرده‌ایم در صورتی که صعود اجباری ندارند، برنامه‌های ورزشی و کوهنوردی خود را به روزهای آینده موکول کرده و مسافران نیز باید از هرگونه اتراق در مسیل‌ها و مناطق آبگیر خودداری کنند.

خدمتی افزود: مدیریت بحران اردبیل با برگزاری جلسات فوق‌العاده تمهیدات لازم را برای وقوع سیلاب اندیشیده و با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن شهرهای شمال استان وجود دارد، در تمامی شهرستان‌‎ها مدیریت بحران اعلام آماده‌باش کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد طوفان باران، رگبار رعد و برق و تگرگ در مناطق مختلف استان خواهیم بود که شایسته است مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد