Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن‌ صبح امروز در نشست مطبوعاتی تبیین و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهار داشت: طبق روایات شیطان ۴ بار ناله کرد و فریاد زد که یکی از آن روزها عید غدیر بود؛ غدیر سند فضیلت امام علی(ع) است که امام رضا(ع) هم از جدشان نقل کرده‌اند که روز غدیر در آسمان‌ها مشهورتر از زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان ادامه داد: نباید به دلیل کرونا تبلیغ غدیر را کنار بگذاریم بلکه نیاز است روش‌آن را تغییر دهیم؛ از ماه‌ها قبل برای عاشورا و اربعین تبلیغ می‌کنند که درست و به جا است و همین طور هم باید باشد اما قبل از محرم مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبت‌ها و اعیاد است.

اگر غدیر فراموش می‌شد عاشورایی در کار نبود

وی بیان‌ داشت: اگر غدیر فراموش می‌شد عاشورا و فاطمیه‌ای در کار نبود و نیاز است تمام اقشار جامعه با تمام توان برای غدیر کار کنند؛ چه کار خوبی است که برای غدیر روزشمار بگذاریم.

دست‌افکن خاطرنشان کرد: روزی که در آن تأکید شده به شیعیان غذا و‌شیرینی دهید روز‌ غدیر است؛ تأکید شده در این روز لباس نو بپوشید، عیدی دهید و صله رحم‌ داشته باشید؛ همچنین ستون اسلام در بزرگداشت غدیر است و نیاز است بچه‌ها را به این مراسم دعوت کنیم.

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان گفت: کمک به فقرا و اطعام در این روز فراموش نشود؛ خدا در این روز نعمتش را تکمیل کرد و چرا شکر این‌ نعمت را بجا نیاوریم؛ در عید غدیر در خانه و‌ خارج از خانه جشن بگیریم.

وی تأکید کرد: احسان و رفع حاجات مؤمنان حتی با قرض دادن، ایجاد شادی در بیمارستان‌ها، صله رحم در این روز ‌نیاز است؛ با کرونا مردم گرفتار ناامیدی هستند و دعا و مناجات نیاز جامعه است؛ ایجاد شادی در بیمارستان‌ها و بین بیماران بسیار مهم است و در این جهت نیاز است گروه‌های مختلف حتی با یک شاخه گل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سراغ کادر درمان و بیماران بروند.

دست‌افکن در خصوص بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر بنیادی است که تحت نظارت مقام معظم رهبری و ثبت اسناد کشور است و مسؤول آن آیت‌الله صدیقی است و ائمه جمعه هر شهر ریاست بنیاد غدیر هر شهر را به عهده دارند.

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان بیان داشت: کشورهای مختلف دنیا از جمله هلند، بلژیک، آلمان، افغانستان و پاکستان از طرف وزارت خارجه نمایندگانی دارند و برنامه‌های بنیاد غدیر را پیش می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان ولایی و مذهبی‌اند و در هر زمانی از جمله جنگ حرف اول را زده‌اند؛ اصفهان در عزاداری‌ها و جشن‌ها نمونه بوده و هست و چه خوب است اگر برنامه‌های دهه ولایت هم در این شهر مثل محرم گسترش پیدا کند.

نام‌گذاری دهه ولایت در تقویم

دست‌افکن اظهار داشت: در جلسه‌ای که نمایندگان بنیاد غدیر با رئیس‌جمهور منتخب داشته‌اند قرار بر این شد که در تقویم از عید قربان تا غدیر دهه ولایت و امامت نام‌گذاری شود.

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان تأکید کرد: در عید غدیر بر بحث اطعام تأکید زیادی شده است و از سمت تهران اعلام شده که حتی اطعام خانه به خانه باشد و چه خوب است که مردم غذای امیرالمؤنین را به چشم تبرک ببینند.

وی توضیح داد: از برنامه‌های اجرا شده در این ر‌وز تهیه و توزیع غذا به صورت مردمی است و آماری که  به چشم دیدم حدود ۴۰۰ هزار پرس غذا در مناطق مختلف در حال آماده سازی است و بیش از ۶۰۰ هزار پرس غذا در شهر اصفهان پخش خواهد شد و دستگاه‌های مختلف و از جمله مردم مشارکت‌های خوبی را اعلام کرده‌اند.

ضیافت غدیر؛ پویش نان با طعم مهربانی

دست‌افکن در خصوص طرح «ضیافت غدیر؛ پویش نان با طعم مهربانی» عنوان کرد: از فعالیت‌های دیگر که در سال قبل در نیمه رمضان آغاز شد سفره امام حسن بود که به لطف خیرین با ۱۱۰ نانوایی هماهنگ شد و حدود ۴۰۰ هزار قرص نان بین مردم پخش شد و امسال به دنبال این هستیم که این تعداد را با رعایت پروتکل‌ها گسترش‌ دهیم و ۲۰ هزار بسته با تعداد ۶ نان در هر بسته از طریق مناطق ۱۵ گانه امور مساجد پخش شود.

برنامه‌های بنیاد غدیربه مناسبت عید ولایت و امامت

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان گفت: قرار بر این است که بسته‌های نان و بسته‌های فرهنگی و اطعام علاوه بر سطح شهر بین کمیته امداد، زندان و بهزیستی نیز پخش شود.

وی در خصوص «طرح یاوران» غدیر یادآور شد: در بنیاد غدیر بودجه دولتی نداریم و هر شخصی در تخصص خودش جهت مشارکت در فعالیت‌های بنیاد غدیر جذب خواهد شد.

دست‌افکن مطرح کرد: برنامه دیگر ۱۰ شب برنامه تلویزیونی است که از شب عید قربان شروع خواهد شد و سخنرانان آن سخنرانان معروف استان از جمله آیت‌الله طباطبائی‌نژاد و مهدوی هستند.

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان اعلام کرد: از فعالیت‌های دیگر بنیاد غدیر پخش ۴ هزار بسته فرهنگی شامل خودکار، مداد و کتاب ویژه خردسالان و بزرگسالان است که از روز ۲ مرداد پخش آن شروع خواهد شد.

وی گفت: موضوع دیگر پوستر است و‌ قرار بر این است حدود ۲۰ هزار پوستر جهت آذین‌بندی و تغییر جلوه شهر در چندین طرح و ابعاد در حال آماده‌سازی است.

دست‌افکن پیرامون طرح «ادیب» اظهار داشت: در این طرح در شب عید غدیر طلبه‌های جوان با حضور مسؤولین ملبس به لباس روحانیت خواهند شد.

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان بیان کرد: غافله‌های شادی، ۳۰ جشن در ۳۰ محله با کمک هیئات مذهبی، اعزام‌ مبلغ در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و کار کردن ۷۰۰ مسجد بر خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های بنیاد است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه، بنیاد مهدویت، ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد غدیر قرار بر این است که در ۴۰ روستای محروم جشنی با حضور مبلغین برگزار شود و همچنین در ۵۲ روستای سمیرم که در جمع ۹ هزار نفر جمعیت دارند جشنی برگزار خواهد شد. 

دست‌افکن گفت: از برنامه‌های دیگر این است که  ۳۰۰ تابلو در سطح شهر با سخنان معصومین در خصوص عید غدیر در سطح شهر نصب شود. 

دبیر‌ اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان تأکید کرد: مجموعه فرهنگی و تفریحی شهرداری نیز با کمک بنیاد غدیر ۵۲ برنامه در خصوص دهه ولایت و امامت خواهد شد.

وی افزود: قرار بر این است در برخی شهرستان‌ها برنامه‌هایی از جمله تهیه جهیزیه برای نوعروسان، جشن‌های مردمی، پرده‌خوانی، تخفیف ویژه ساخت‌وساز، اطعام غدیر، تجلیل از سادات، افتتاح پروژه‌های شهری و برگزاری ایستگاه‌های سلامت صورت بگیرد.

دست‌افکن ادامه داد: با یکدست نمی‌شود کاری کرد و همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم غدیر را نهادینه کنیم و در روز قیامت شرمنده حضرت زهرا(س) و امام‌علی(ع) نشویم.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: عید غدیر بنیاد بین المللی غدیر دهه ولایت و امامت بنیاد غدیر خواهد شد دست افکن عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت گشایش یافت.

احمدرضا طحانیان با اشاره به اینکه نمایشگاه گل و گیاه،دومین نمایشگاهی است که در سال ۱۴۰۳با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور برگزار می شود افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه ا تا دهم اردیبهشت هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١۵ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می شود.

طحانیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدیدکنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

او افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده ، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان تمهیداتی انجام شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان