Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم دهه ولایت و امامت در سخنانی، دهه ولایت از عید قربان تا غدیر خم را از اهمیت بالایی در نزد مسلمان عنوان و اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن می‌خواهد عوامل اتحاد و وحدت مسلمانان را به عوامل تفرقه تبدیل کند و با این ترفند در صدد است تا ولایت حضرت علی (ع) را که محور همبستگی عالم اسلام است به محور تفرقه در بین مسلمین تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهر دارالارشاد اردبیل را خاستگاه تشیع در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: اگر تلاش صفویه در احیای مذهب شیعه در اردبیل نبود مذهب تشیع در کشور رونق نمی‌یافت لذا ایران اسلامی در گسترش مذهب شیعه مدیون شهر اردبیل است و باید احیای دهه ولایت و امامت در این شهر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده به آغاز برنامه‌های عزاداری در اردبیل از روز شهادت مسلم بن عقیل (ع) اشاره کرد و گفت: از روز نهم ذیحجه مراسم عزاداری ماه محرم در اردبیل آغاز می‌شود لذا برنامه‌های ایام غدیر خم در فواصل این برنامه‌ها چندان مشهود و مشخص نیست، در این راستا باید برنامه‌های عزاداری با محوریت تبیین ولایت و امامت برگزار شود چرا که اساس عاشورا بر مبنای ولایت صورت گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به هجمه دشمنان اسلام به مسئله ولایت، بر ضرورت تبیین اهمیت امامت در جامعه تاکید کرد و افزود: دشمنان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر به سمت باورهای دینی و خمیه ولایت حمله کرده و در صدد کمرنگ کردن این مسئله در بین مردم هستند اما بصیرت و آگاهی مردم hین هجمه‌ها را بی اثر خواهد کرد.

وی فضاسازی شهر و ایجاد تبلیغات بصری در راستای جلوه بخشی به برنامه‌های دهه ولایت را از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: تبیین اهمیت ولایت در قالب پیام‌های کوتاه برگرفته از فرازهای نهج البلاغه از طریق رسانه و نیز نصب پرچم و تراکت‌های تبلیغی در ورودی و سطح شهر جهت ارتقای عقلانیت بصری آحاد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به برنامه‌های محوری در استان در ایام غدیر اشاره کرد و. گفت: بنیاد نهج البلاغه، بنیاد علوی، بنیاد مهدویت، مؤسسه تبلیغی طلاب کوثر نور استان اردبیل مقیم قم، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و قرارگاه حضرت زهرا (س) و ادارات و نهادهای فرهنگی در گرامی داشت دهه ولایت و امامت برنامه‌های منسجم در راستای بصیرت افزایی مردم برگزار خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به فعالیت روحانیون در برنامه‌های دهه ولایت اشاره کرد و گفت: ۳۲۰ مبلغ، ۴۰ مبلغه، ۷۰ روحانی مستقر، ۲۹ پایگاه اجتماعی بنیاد علوی، ۱۳ امام محله، ۲۰ مسجد تزار استان در مجموع قریب به ۵۰۰ برنامه گفتمان ساز و جریان ساز در احیای برنامه‌های دهه امامت و ولایت برگزار می‌کنند.

توزیع ۱۵ هزار سبد معیشتی در دهه امامت و ولایت

در ادامه سرهنگ عبدی معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در سخنانی از توزیع ۱۵ هزار سبد معیشتی در دهه امامت در استان اردبیل خبر داد و گفت: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی با هدف کمک به خانواده‌های بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا، برنامه‌های مختلفی با همکاری سپاه و نیروهای مقاومت بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها توزیع ۱۵ هزار سبد معیشتی در قالب نذر گوشت قربانی با ذبح دام‌های سبک و سنگین در بین مردم مناطق محروم سراسر استان است.

وی به برنامه فرهنگی با عنوان «بازسازی واقعه غدیر خم» در تمامی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: به منظور تبیین اهمیت واقعه غدیر و مسئله امامت و ولایت، برنامه فرهنگی در قالب هنر نمایش با عنوان «بازسازی واقعه غدیر خم» در شهرستان‌های استان در فضای باز برای عموم مردم اجرا خواهد شد.

عبدی برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های سپاه ویژه غدیر خم عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، راه اندازی کاروان شاد خودرویی با برنامه‌های مدیحه سرایی، اجرای سرود و تواشیح با هدف ایجاد نشاط اجتماعی از دیگر برنامه‌های سپاه در دهه امامت و ولایت است.

ثبت دهه امامت و ولایت در تقویم ملی کشور

در این جلسه علی اشرف نصیری دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اردبیل نیز در سخنانی، مسئله غدیر را یکی از ارکان باورهای دینی مسلمانان عنوان کرد و گفت: امامت و ولایت استمرار نبوت بوده و در حقیقت غدیر پدر عاشورا و عامل استحکام دین اسلام است.

وی به ترفندهای دشمن در کمرنگ کردن مسئله ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام همواره در صدد عادی جلوه دادن مسئله امامت هستند تا موضوع غدیر خم را یک مسئله تاریخی صرف تلقی کرده و با تغییر افکار عمومی مسلمانان، ولایت و امامت را در بین آنان کمرنگ کنند.

نصیری از ثبت هفته امامت در تقویم ملی کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبات جلسه ستاد غدیر در کشور، از سال ۱۴۰۱، عید قربان تا غدیر خم به عنوان هفته امامت و ولایت در تقویم ملی کشور ثبت خواهد شد تا افکار عمومی به نحو مطلوب با این مسئله مأنوس شوند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اردبیل تبیین مسئله غدیر خم در خانواده‌های را از وظایف مهم والدین نسبت به فرزندان عنوان کرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران حکومت علوی است و این حکومت با تفکر حضرت علی (ع) معنا می‌یابد لذا در بطن جامعه علی الخصوص در بین خانوادها باید تبیین اهمیت ولایت و امامت مورد توجه قرار گرفته و والدین با معرفی واقعه غدیر خم برای فرزندان، آنان را با آموزه‌های دینی آشنا سازند.

وی به برنامه‌های اجرایی در گرامی داشت عید غدیر اشاره کرد و گفت: ادارات و نهادهای دولتی باید در ارج نهادن به این عید بزرگ برنامه‌های ویژه ای از جمله تجلیل از سادات شاغل در ادارات، تجلیل از اسامی علی، دیدار با خانواده مدافعین حرم سادات، زیارت قبور شهدا را در اولویت قرار داده و اهمیت دهه امامت و ولایت را به نحو شایسته تبیین کنند.

وی به برگزاری ۱۰ برنامه کارشناسی با حضور اساتید حوزه غدیر شناسی با مشارکت صدا و سیما مرکز اردبیل اشاره کرد و گفت: در دهه امامت و ولایت نشست‌های کارشناسی و پاسخ به شبهات با موضوع غدیر خم در صدا و سیما برگزار خواهد شد و مسابقه غدیر شناسی از مباحث مطروحه برگزار و به برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد.

کد خبر 5261067

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دهه امامت و ولایت اردبیل ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا ایلام گرگان سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا قوه قضاییه شورای نگهبان اردبیل بارش باران دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت عنوان کرد و گفت ولایت و امامت استان اردبیل دهه امامت تبیین اهمیت واقعه غدیر دهه ولایت خواهد شد غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود