Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران گفت: افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد، اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام اتاق اصناف تهران، علی اصغر میرابراهیمی در مورد افزایش قیمت غذای رستوران‌ها اظهار کرد: گرانی مواد غذایی که مواد اولیه رستوران‌ها هستند دیگر بدون حساب و کتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میتوان گفت مواد اولیه رستوران‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده، همه اقلام حتی نان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران افزود: همکاران ما در این موج گرانی مستاصل مانده اند. دیروز تعدادی از رستوران دار‌ها به اتحادیه آمده بودند و معترض بودند؛ اما گرانی اقلام و تورم در اختیار اتحادیه نیست و در این مورد نمیتوانیم کاری انجام دهیم. یکی از رستوران دار‌ها گفت که لاشه گوسفند را کیلویی ۱۵۰ هزار تومان خریده یعنی گوشت آن برای او حدودا ۳۰۰ هزار تومان است. وضعیت به شکلی است که از دست همه خارج شده، علاوه بر این حقوق پرسنل و حق بیمه هم افزایش دارد.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: در اتحادیه به همکاران خود گفتیم که باید فاکتور روز داشته باشند و هزینه سربار و همچنین ۲۰ درصد سود را به آن اضافه کنند، قیمت نهایی باید از این فرمول به دست بیاید. اگر طبق این دستورالعمل قیمتگذاری شود مورد تایید اتحادیه است. افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد، اما میتوان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات تقاضا گفت: شیوع موج جدید کرونا موسوم به دلتا باعث شده بسیاری از رستوران‌ها تعطیل باشند، علاوه بر این افزایش قیمت‌ها هم مزید بر علت شده تا با کاهش تقاضا مواجه باشیم، میتوان گفت تقاضا دوباره ۵۰ درصد کاهش یافته است.     بیشتر بخوانید: ماجرای سرو اسکلت مرغ در رستوران‌ها و چلو کبابی‌ها

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی رستوران ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی رستوران ها قیمت غذای رستوران ها افزایش قیمت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب