Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتانه شکرالهی، مدیرکل استاندارد ‌استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه  قانون مدیران مراکز و ادارات را موظف به ایمن سازی و استاندارد نمودن آسانسورهای مجموعه‌های متبوع خود هستند، گفت: طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۹۰۶ ثبت نام در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور انجام شد؛ همچنین ۶۹۱ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای استاندارد استان البرز ادامه داد: بنا بر نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد در سال ۱۳۷۸ اجرای استاندارد تأمین، نصب و بازدیدهای دوره ای آسانسورهای کششی برقی اجباری اعلام شده و تمام آسانسورهای منصوبه از سال ۸۲ نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

به گفته این مقام مسؤول صدور پایان کار ساختمان‌ها در شهرداری منوط به دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور است.

 شکرالهی تصریح کرد جهت درخواست بازرسی فنی از آسانسور نصب شده تنها باید از طریق ثبت نام در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir  اقدام نمود وصدور هرنوع گواهینامه خارج از روال الکترونیکی سازمان مورد تایید نیست.

وی یادآور شد: مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تأمین و نصب آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل کنند.

شکرالهی با بیان اینکه مطابق قانون کسانی که به تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری ، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن، اقدام کنند به حبس تعزیری درجه شش یا جزای نقدی درجه سه و یا هر دو مجازات محکوم می شوند، خاطرنشان کرد: اگر حادثه ای همراه با ایجاد جرح برای مسافران آسانسور به وقوع بپیوندد، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان است.

مدیرکل استاندارد البرز اظهار کرد: گواهینامه‌های ایمنی عملکرد آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله بوده و پس از آن جهت تمدید گواهینامه استاندارد نیاز به بازرسی مجدد توسط شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده و همچنین اخذ قراردادهای سرویس‌ و نگهداری ماهیانه از شرکت های دارای مجوز از سازمان صمت است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را مرتبا تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار داده و به منظور ثبت درخواست بازرسی ادواری و دریافت گواهینامه بازرسی به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور(به نشانی ذکر شده)  مراجعه فرمایند.

شکرالهی افزود: سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷جهت تأیید اصالت گواهینامه آسانسور بوده و شهروندان می تواندد با ارسال پیامک حاوی شناسه ۱۰ رقمی ملی آسانسور که نصب آن داخل کابین آسانسور اجباری است، اطلاعات مربوطه مبنی بر  اعتبار و تاریخ گواهینامه آسانسور و یا عدم اعتبار آن را از سامانه دریافت نمایند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل استاندارد استان البرز آسانسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد