Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:09:55 GMT

تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ موفق می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۹۹۱۵

تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ موفق می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی توفیق کارشناس بسکتبال در ارتباط تلفنی با رادیو ورزش، درباره شانس موفقیت تیم ملی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو گفت: بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با جمهوری چک، آمریکا و فرانسه بازی می‌کند. به غیر از آمریکا که اکثر بازیکنان آن در NBA بازی می کنند، فرانسه هم بازیکنان خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر آمریکا را کنار بگذاریم، ما اندازه فرانسه و چک شانس صعود از گروه خود را داریم. در شرایط مسابقه هر تیمی که تمرکز و نظم داشته باشد، می‌تواند موفق‌تر عمل کند. با توجه به اردو‌های آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی با اسپانیا، به نظر می‌رسد تیم ما عزم خود را برای به نمایش گذاشتن بازی‌های خوب جزم کرده است. البته بازی‌های تدارکاتی فرانسه و آمریکا از ما بیشتر بوده است. در مسابقه با آمریکا روی کاغذ همه شانس بیشتر پیروزی را به آمریکا می‌دهند، اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال ایران در پایان گفت: با توجه به شرایط بچه‌ها، چه آن‌ها که در داخل کشور مشغول هستند و چه افرادی مثل حدادی و یخچالی که در لیگ‌های خارج از کشور بازی می کنند و تجربه خوبی دارند، فکر می‌کنم بسکتبال ما شانس صعود از مرحله گروهی بازی‌های المپیک را دارد.

مسابقات بسکتبال المپیک توکیو با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک شرکت می کند. اولین تجربه المپیکی بسکتبال ایران در بازی های ۲۰۰۸ پکن به دست آمد. در آن دوره تیم ملی ایران در گروه اول با لیتوانی، آرژانتین، کرواسی، استرالیا و روسیه بازی کرد و در هر پنج دیدار متحمل شکست شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رادیو ورزش بسکتبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس

به گزارش "ورزش سه"، امشب پی اس جی از ساعت 22.30 به وقت تهران در زمین خود میزبان لوآور است و این شانس را دارد تا قهرمانی خود را قطعی کند. پی اس جی بعد از برتری 4-1 برابر لوریان می توانست قهرمان شود ولی موناکو با پیروزی خود اجازه نداد. پاریس ولی امشب اگر ببرد تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد.

این اولین قهرمانی لیگ فرانسه لوئیس انریکه و آخرین قهرمانی لیگ امباپه است. از سال 2011 و با ورود قطری ها، پی اس جی توانسته 10 بار قهرمان شود و تنها مون پلیه در 2012، موناکو در 2017 و لیل در 2021 قهرمانی را از پی اس جی گرفته اند.

امباپه با پاریس 6 قهرمانی لیگ کسب کرده و یک بار نیز با موناکو این عنوان را کسب کرده است. او در فوریه گذشته به باشگاهش اطلاع داد که در پایان فصل خواهد رفت و به این ترتیب امشب احتمالا آخرین قهرمانی لیگ فرانسه را جشن خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست او امشب از ابتدا بازی خواهد کرد یا خیر چون در لیگ، انریکه به او در ماه های اخیر چندان زیاد میدان نداده است. امباپه با دبل برابر لوریان تعداد گل هایش را به 46 رساند و با 26 گل در لیگ فرانسه اولین بازیکنی است که در 4 فصل متوالی بیش از 25 گل به ثمر می رساند.

پی اس جی همچنان شانس فتح لیگ قهرمانان و جام حذفی را نیز دارد تا امباپه بتواند با 4 گانه (پاریس قبلا قهرمان سوپرجام شده) از پاریس وداع کند.

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت