Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام وحید احمدی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت و عید قربان به تبیین اهمیت این عید بزرگ پرداخت و با اشاره به فعالیت ۱۲ کارگروه بنیاد غدیر استان فارس اظهار داشت: عمده برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت و ایام میلاد امام علی(ع) برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، شامل ۱۸۰ برنامه با ۲۲ محور کلی‌ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه که با مشارکت دستگاه های فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به شیراز اختصاص یافته و ۱۰ پایگاه یکشنبه‌های علوی برای تبیین نهج‌البلاغه در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است‌ که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که ۳۰۰ هزار پرس برای امسال برنامه‌ریزی شده از جمله‌ برنامه‌های این ایام است که رئیس بنیاد غدیر استان فارس به آن اشاره کرد و گفت: اطعام در همه نقاط استان فارس به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای شیراز و شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است و سال گذشته ۱۴ ازدواج توسط خیرین بنیاد تدارک دیده شد که  امسال هم ۱۴ ازدواج را در دهه ولایت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم از دیگر برنامه‌های این ایام است که احمدی به آن اشاره کرد و افزود: روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم  مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب 3 گروه و سه محور انجام می‌شود و برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز و تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند. قرائت خطبه غدیر از بزرگترین برنامه‌های حرم است که در این ایام اجرا می‌شود و برای این برنامه از حاج آقای عارف که خادم حرم امام رضا و از مداحات برجسته هستند، دعوت شده است.

رئیس بنیاد غدیر در استان فارس با اشاره به مسابقه گلواژه ولایت به همراه قرائت یک دقیقه ای از آیات قرآن با موضوع ولایت و امامت و حضرت علی علیه السلام، از کتاب سال ولایت و امامت و موضوع غدیر، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به کلمات قصار حضرت علی (ع)، یاد کرد و ادامه داد: جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفرهای اطعام در خانواده ها نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی در ادامه افزود: برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، برگزاری مراسم جشن از عید قربان تا غدیر در شیراز و شهرستانها ۳۰۰ برنامه متنوع، برگزاری ۶۰ مسابقه با موضوع های مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولین فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب بین المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیات مساجد و روحانیون شیراز و برنامه های حرم حضرت مطهر شاهچراغ(ع) و حضور سخنرانان و مقامات کشوری و استانی از دیگر فعالیت ها است.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با اعلام آیین تکریم ۱۱۰ نفر از سادات در این ایام ارزشمند، افزود: ایجاد نمایشگاه غدیر شناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه جهیزیه و ۳۳۰۰ بسته معیشتی علوی در این ایام اجرایی خواهد شد و در این راستا نیروهای مسلح ۲۱ برنامه محوری، ۵ ویژه‌برنامه فرهنگیان و دانش آموزی و فرهنگی، توزیع ۵ هزار خطبه غدیر، ۵۰۰۰ پوستر و پنج هزار پرچم و اقلام تبلیغاتی و برگزاری جشن‌های ویژه محله های محروم در قالب ۱۱۰ مکان با هدف حمایت و توجه به محله های محروم در نظر گرفته شده و همچنین اصناف، فرودگاه‌ها و ترمینالها نیز برنامه های شاخصی دارند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه ولایت عید غدیر ولایت و امامت برنامه ریزی بین المللی استان فارس برنامه ها خطبه غدیر شعر غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز

ایسنا/فارس آیین نکوداشت اصغر دادبه، چهره ماندگار فلسفه و عرفان و حافظ شناس شهری کشورمان، اصغر دادبه امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در مدیریت منطقه جنوب کشور(شیراز) برگزار شد.

در این آیین که به پاس خدمات علمی و فرهنگی این استاد فلسفه و عرفان در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد، اصغر دادبه در بیان مفهوم رندی حافظ اظهار کرد: حافظ رندی را به عنوان یک مکتب مستقل پیشه کرده است.

وی بیان کرد: اگر قرار بود رندی همان معنایی را داشته باشد که در اشعار عطار و سنایی وجود دارد، حافظ باید در ۱۲ غزلی که صرفأ عرفانی بود، لفظ رندی بیاورد.

این حافظ شناس کشورمان ادامه داد: غزل‌های حافظ را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که دو دسته اقلیت و یک دسته از اکثریت‌ها می‌شوند، آن اقلیت‌ها گاهی یکی دو غزل عاشقانه است و بیش از ۱۰ غزل کاملاً جمله‌های عرفانی است که قابل انکار است. نیست.

نویسنده کتاب «حافظ، زندگی و اندیشه» با طرح این پرسش که چرا با وجود این عطار و سنایی پیش از حیات حافظ زیسته‌اند اما رندی با نام حافظ گره خورده است، گفت: در جهان‌بینی حافظ دو روش‌شناسی وجود دارد که از زیبایی‌های طبیعی و شنیداری شروع می‌شود و در نتیجه نظربازی سرمنزل به تزکیه باطن می‌رسد.

مجید اسکندری، پژوهشگر ادبی و استاد دانشگاه، تفاوت کلامی اصغر دادبه را قابل تعظیم و تکریم توصیف کرد و افزود: دادبه نه تنها شعر حافظ را ارائه کرده است، بلکه با حافظ زیسته است. شیوه مناسب استاد دادبه در کلام و بیان مسئله مهمی است که خواص و عوام بر این نکته منبع دارند.

اصغر دادبه (زاده ۱۸ اسفند ۱۳۲۵ در یزد)، استاد فلسفه اسلامی و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه ادبیات دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، همچنین مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است.

دادبه در سال ۱۳۸۱، در دومین همایش چهره‌های ماندگار، به‌عنوان چهره ماندگار در ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا