Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@04:13:13 GMT

آلمان از نجات مفقود شدگان سیل قطع امید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۶۹۶

آلمان از نجات مفقود شدگان سیل قطع امید کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، «سابین لاکنر» معاون رییس آژانس فدرال امداد و نجات فنی در آلمان اعلام کرد، همچنان به دنبال مفقود شدگان هستیم، اما اکنون هرکسی پیدا شود احتمالا جان باخته است.

براساس آمارهای رسمی تاکنون دستکم ۱۷۰ نفر طی سیل اخیر آلمان که بدترین حادثه طبیعی برای بیش از نیم قرن اخیر این کشور بوده، جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر دیگر نیز مفقود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت‌های ایالتی مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو و دولت فدرال نیز همین مبلغ را به عنوان فوریت به مناطق سیل زده اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس نظرسنجی موسسه‌ای ان اس‌ای برای نشریه بیلد مشخص شد که دو سوم آلمانی معتقدند که سیاستگزاران فدرال و منطقه‌ای باید اقدامات بیشتری را در راستای حفاظت از مردم در برابر سیل انجام می‌دادند.

پس از سیل ویرانگر اخیر آلمان، سیستم هواشناسی و مدیریت بحران این کشور به دلیل عدم هشدار به موقع و عدم صدور دستورالعمل‌های تخلیه مناطق در معرض خطر، بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

مقام‌های آلمانی از یک مصیبت بزرگ ملی سخن می‌گویند. حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که مدت‌ها طول خواهد کشید تا مردم در برخی از مناطق سیل زده بتوانند زندگی عادی را از سر بگیرند.

در ده‌ها شهر و شهرستان دو ایالت غربی "نوردراین واستفالن" و "راین‌لند فالتس" پل‌ها و خیابان‌ها ویران شده اند. برق و ارتباط تلفنی بسیاری مناطق قطع است.

سیل در ایالت راین‌لند بسیاری از جاده‌ها را بسته و یا به طور کلی غیرقابل استفاده کرده است.

رفت و آمد قطار‌ها نیز در برخی مسیر‌ها دستخوش اختلال شده است. زیان‌های مالی سیل سر به میلیارد‌ها یورو می‌زند، اما هنوز دقیقا برآورد نشده است.

پربیننده ترین واکسن زده‌ ها باید قرنطینه شوند؟ + فیلم هجوم مسافران به مازندران! + عکس مازندران به مرحله هشدار رسید جریمه خودروها در مبادی ورودی مازندران + عکس شرایط معافیت کفالت سربازی اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی