Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این هفته سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد جعفری مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش برای حضور در برنامه‌های مختلف به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

همچنین نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در این هفته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاری شدن سیلاب در منطقه عشایری خانمیرزا و آیین افتتاح خوابگاه مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز نیز از دیگر رویدادهای خبری استان در روزهای پایانی تیر محسوب می‌شود.

کنترل ورودی‌ها و مراکز تفریحی چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و آب و هوای مساعد استان، پیش‌بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی مسافر به استان وارد شود از همین رو اعمال محدودیت‌های مناطق قرمز و نارنجی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

اقبال عباسی با تاکید بر رعایت دورکاری ادارات و تعدیل ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: باید مطابق دستورالعمل‌ها روزهای پنجشنبه تعطیل باشد و هر دستگاهی که برای انجام امور خود نیاز به زمان بیشتری دارد بعدازظهرها اضافه‌کاری در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد در استان، افزود: رسانه‌ها در این خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند.

زمین مورد نیاز ۴۰ هزار واحد مسکن جامعه ایثارگری کشور آماده‌سازی شد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شرایط جدید برای مسکن ملی فراهم شده است و امتیازات ایثارگری در طرح مسکن ملی منظور می‌شود که این امر گام موثری برای مسکن دار شدن ایثارگران است.

محمود پاکدل افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری تسهیلات مسکن در مرکز استان‌ها از ۱۲۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان، در شهرستان‌ها از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون و در روستاها از ۶۰ میلیون تومان سال گذشته به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است و ایثارگران از پرداخت هزینه انشعاب و پروانه ساخت معاف هستند.

۵۰ درصد ظرفیت برق کارخانه‌های مادر چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا زمان رفع مشکلات خاموشی و تامین انرژی برق، کارخانه‌های مادر استان مانند فولاد و سیمان با ۵۰ درصد ظرفیت برق از ساعت یک دقیقه بامداد تا هشت صبح فعالیت می‌کنند.

الله‌کرم نصیری تاکید کرد: با اعمال برنامه‌های ویژه صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، خاموشی‌ها کاهش یافته و مشکلات این بخش کمتر شده است.

تکمیل محور شهرکرد به شلمزار به بازفت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مطالبه مردم در خصوص تسریع در بهره‌برداری از محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به بازفت، گفت: اعتبار مصوب این طرح برای سال جاری ۵۶ میلیارد تومان است و تلاش می‌شود تا با استفاده از منابع بانک، بخش‌های مهمی از این طرح تکمیل شود.

حسینعلی مقصودی با اشاره به فعالیت عملیات راه‌سازی در تمامی قطعات این محور از آزادسازی پنج کیلومتر اراضی حاشیه محور در روستای شمس‌آباد خبر داد و افزود: پول کشاورزان به تازگی پرداخت شد و اراضی حاشیه راه آزادسازی شده است که نقش مهمی در تکمیل این طرح دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود همچنان مشکل آزادسازی اراضی در روستای خراجی وجود دارد که چنانچه کشاورزان این منطقه نیز همکاری کنند این قطعه به زودی تکمیل می‌شود.

سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور در شهرکرد رونمایی شد

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، محصولات چاپی و آموزشی و گل و گیاه از جمله محورهای تولیدات سومین بازارچه دانشجویی کشور به شمار می‌رود، افزود: نسخه اندروید این بازارچه نیز تهیه شده است و تمامی دانشجویان کشور می‌توانند به صورت رایگان در این بازارچه نام‌نویسی کرده و در فضایی امن و در رقابتی سالم به ارائه محصولات و تولیدات خود بپردازند.

سعید کریمی افزود: بررسی بازارچه‌های دانشگاهی به صورت استانی، امکان دسترسی به محصولات به صورت دسته‌بندی‌شده، قابلیت پیگیری سفارش‌ها و خرید و پرداخت آنلاین و بهره‌مندی از برنامه‌های آموزشی مرتبط با استارتاپ های کارآفرینی از دیگر امکاناتی است که در وب‌سایت سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور به نشانی chortkemarket.ir و نسخه اندوریدی این بازارچه در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شهرکرد: آب‌رسانی به تمامی مناطق کشور بر اساس منطق انجام شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به مشکلات و معضلات آب در کشور به‌ عنوان دغدغه مردم گفت: مسوولان کشوری آب‌رسانی به تمامی مناطق کشور را بر اساس منطق و ضرورت انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایران به اندازه کافی دشمن دارد و در شرایط کنونی نباید بهانه به دست دشمنان خارجی داد، افزود: مسوولان باید بر اساس منابع موجود آب تصمیم‌گیری و برای انتقال آب از دریا به مناطق دارای مشکل و معضل، برنامه‌ریزی و اقدام کنند و با همه‌جانبه‌نگری و پرهیز از بخشی‌نگری به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: طرح ادعاهای یک‌طرفه و محکوم کردن دیگران، مشکلات را رفع نمی‌کند بلکه باعث افزایش نگرانی‌ها و بیشتر شدن چالش‌ها می‌شود.

۲ هزار میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اختصاص یافت

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها گفت: این طرح هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چند پیمانکار در قطعه‌های مختلف آن در حال فعالیت هستند.

سید حمید پورمحمدی افزود: با بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، تولیدات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های راه‌سازی در استان مطلوب است و برای جاده شهرکرد به بازفت به مسجد سلیمان اعتبار ملی اختصاص پیدا کرد.

۱۱.۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری تاکنون در برابر کرونا واکسینه شدند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استمرار واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۱۱.۵ درصد از جمعیت ۶۸۵ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کردند.

سید راشد جزایری استقبال گروه‌ سنی بالای ۶۰ استان از طرح واکسیناسیون کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در روزهای اخیر مراجعه این افراد به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از افزایش بالایی برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و مشکلی در خصوص تناسب بین تعداد واکسن‌ و متقاضیان وجود ندارد.

دشت‌های چهارمحال و بختیاری سالانه حدود ۳ سانتی‌متر فرونشست دارد

کارشناس آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به مرگ آبخوان‌های این استان، گفت: طبق استانداردهای جهانی، وقوع سالانه ۲ میلی‌متر فرونشست در دشت‌ها نشان‌دهنده وضعیت بحرانی است که این میزان در این استان به سه سانتی‌متر رسیده که به شدت نگران‌کننده است.

سید هاشم فاطمی با بیان اینکه از ۱۰ دشت اصلی استان ۶ دشت ممنوعه و چهار دشت ممنوعه بحرانی است، تصریح کرد: یکی از معیارها برای ممنوعه بحرانی شدن دشت‌ها، فرونشست زمین است که در حال حاضر دشت‌های شهرکرد، خانمیرزا، بروجن- فرادنبه و سفیددشت ممنوعه بحرانی است و فرونشست زمین در این دشت‌ها در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: اگرچه اعلام دقیق میزان فرونشست رخ داده در دشت‌های استان نیازمند پایش‌های علمی است اما بر اساس مطالعات انجام شده و مشاهدات ناشی از افت سطح آب‌ چاه‌ها، فرونشست در دشت خانمیرزا ۹۰ سانتی‌متر و در دشت شهرکرد ۲۰ سانتی‌متر برآورد می‌شود.

کاهش سه درصد اضافه وزن دانش‌آموزان در برنامه کوچ محقق شد

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) گفت: در سنجش اولیه طرح کوچ در کشور ۳۰.۱ درصد دانش‌آموزان کل کشور دارای اضافه وزن و چاقی، ۶۳.۹ درصد دانش‌آموزان وزن طبیعی و ۶ درصد دانش‌آموزان خیلی لاغر و لاغر بودند.

محمد جعفری افزود: با اجرای این طرح، سالانه باید سه درصد وضعیت چاقی و لاغری دانش‌آموزان اصلاح شود که بر همین اساس دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن و یا لاغر و خیلی لاغر به مشاوران تغذیه ارجاع داده شدند و در بین دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر اضافه وزن و دانش‌آموزان چاق و خیلی چاق نیز کاهش وزن داشتند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دانشگاه شهرکرد سازمان برنامه و بودجه طرح واکسیناسیون کرونا چهارمحال وبختیاری چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دانشگاه شهرکرد سازمان برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دانشگاه شهرکرد سازمان برنامه و بودجه طرح واکسیناسیون کرونا چهارمحال وبختیاری چاقی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون کرونا میلیون تومان دانش آموزان سانتی متر اضافه وزن بر اساس دشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس