Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خیز جدید کرونا همزمان با سراسر کشور طی هفته های اخیر در آذربایجان غربی هم ایجاد شده که نتیجه آن، افزایش بستری شدگان در مراکز درمانی بوده است.

در حالی که تا حدود یک ماه پیش، روند ثابت و حتی رو به پایینی را در بستری شدگان مبتلا یا مشکوک به کرونا در آذربایجان غربی شاهد بودیم، طی این مدت روند افزایشی در تعداد مبتلایان و بستری شدگان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند افزایشی موجب شده تا وضعیت برخی شهرستان های آذربایجان غربی به قرمز برسد و حتی در شهرستان هایی نظیر ارومیه و خوی، تعداد بستری شدگان به تعداد فزاینده ای افزایش یافته است.

۵ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، پنج شهرستان در وضعیت قرمز بوده که ارومیه از جمله آنهاست.

علی‌احمد آقاپور افزود: در حال حاضر شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، ماکو و شاهین دژ وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های شوط، چالدران، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب و بوکان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: البته شهرستان های تکاب، سردشت و پلدشت نیز وضعیت زرد کرونایی دارند ولی باید برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت، پروتکل های بهداشتی در این شهرها رعایت شود.

وی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی از ۳۱۳ هزار دُز هم گذشت

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳۱۳ هزار و ۹۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

آقاپور افزود: این آمار روز به روز در حال افزایش بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۶۳۵ نفر در آذربایجان غربی به این تعداد اضافه شده است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واکسیناسیون با سرعت در این استان نظیر دیگر مناطق کشور در حال انجام است، بیان کرد: شهروندان حائز شرایط اعلامی وزارت بهداشت پس از دریافت زمان واکسیناسیون به محل تعیین شده مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

آقاپور تاکید کرد: همه شهروندان به نوبت در صف دریافت واکسن قرار خواهند گرفت و نگرانی در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به ۸۲۲ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در ادامه روند افزایشی به ۸۲۲ نفر رسید که ۵۷ نفر بیشتر از سه روز گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۵۵ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ نفر معادل ۵۰ درصد آمار استانی مربوط به ارومیه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری بودن ۱۵۴ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده با اشاره به فوت یک نفر در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها در آذربایجان غربی به چهار هزار و ۸۵۸ نفر رسیده است.

علاوه بر شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی که بیمارستان های مرجع کرونایی آن از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تقریبا پر شده است، خوی به عنوان دومین شهر بزرگ استان نیز وضعیت به نسبت بدی دارد و روند رو به رشد ابتلا و بستری به خاطر کرونا در این شهرستان نیز دیده می شود.

رشد ۵۰ درصدی شمار بستری‌های کرونایی در خوی

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: در موج جدید شیوع کرونا ، شمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان، به ۲۰۰ نفر رسیده که ۵۰ درصد بیشتر از هفته پیش است.

فاطمه مقدم تبریزی افزود: بی تفاوتی و عادی انگاری مردم در رعایت دستور العمل ها ی بهداشتی هر روز شمار بسترهای مبتلا به کرونا در شهرستان خوی را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: روزانه بطور میانگین ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی و۴۰نفر بستری می شوند.

وی بیان کرد:  در آذربایجان غربی، خوی اولین شهرستان است که در موج جدید شیوع کرونا رنگ قرمز به خود گرفته و شرایط سخت تری را تجربه می کند.

به گزارش ایرنا، بی تفاوتی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک با وجود افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی مشهود است که این روند، روزهای بدی را برای استان متصور خواهد بود.

برای جلوگیری از افزایش بیش از پیش مبتلایان و بستری شدگان، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی مهمترین اقدام است که باید مورد توجه همه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی خوی کووید-19 ارومیه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی خوی کووید 19 ارومیه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا رییس کارگروه اطلاع رسانی آذربایجان غربی ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت بستری شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی