Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:03:50 GMT

کتاب خاطرات محافظ حاج قاسم سلیمانی چاپ شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۸۰۸۹

کتاب خاطرات محافظ حاج قاسم سلیمانی چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «من محافظ حاج قاسمم» نوشته هاجر پورواجد، شامل خاطرات شفاهی پاسدارشهید وحید زمانی نیا، از محافظان همراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، به‌تازگی و همزمان با سالروز تولد این‌شهید، با همکاری موسسه فرهنگی و پژوشی مبین و انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «محافظان آسمانی» است و مطالبش در قالب داستان کوتاه ارائه شده‌اند. این‌مجموعه برای سه‌تن از محافظان سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد منتشر شده است.

شهید وحید زمانی نیا در سال۱۳۷۱ در استان تهران در خانواده‌ای انقلابی دیده به جهان گشود. زندگی در محله شهر ری و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از همان کودکی وحید را شیفته اهلبیت(ع) کرد. وحید از دوران نوجوانی تصمیم گرفت پاتوق خودسازی و تهذیب نفسش را حرم سیدالکریم قرار دهد؛ طوری که هرگاه در تهران بود خودش را شب‌های جمعه به بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رساند.

وحید عاشق دستگاه پر برکت سیدالشهدا(ع) بود، به طوری که تمام اوقات غیر کاری‌اش را در هیئت‌های مختلف شهر تهران می‌گذراند. علاقه ویژه‌اش به روضه‌های آسمانی حاج منصور ارضی، از او شخصیتی متعبد و دلبسته حریم آل الله ساخته بود. از زمانی که لباس پاسداری را به تن کرد، مدافع حرم حضرت زینب(س) شد و بارها و بارها به سوریه رفت تا شاید مزدگریه‌ها و جهادش را از بگیرد ولی خدا برای او سرنوشتی دیگری را رقم زد.

او با اینکه سنش کم بود ولی خیلی زود محافظ سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی شد. جهاد در رکاب حاج قاسم او را به لحاظ معنوی در عالی‌ترین مرتبه قرار داد. با اینکه تازه داماد بود و همسرش انتظار رفتن به خانه بخت را می‌کشید، ترجیح داد به جای رخت دامادی در کنار حاج قاسم راه آسمان را انتخاب کند. سرانجام هم در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط پهپادهای تروریست‌های آمریکایی دعوت حق را لبیک گفت و با پیکری تکه‌تکه به دیدار اربابش امام حسین(ع) رفت.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

«سال ۹۴، در جریان آزادسازی حلب، عازم مناطق عملیاتی شد. داعش و عوامل تکفیری از گازهای شیمیایی استفاده کرده بودند و عده‌ای از مدافعان حرم به علت اسقرار طولانی، دچار عارضه‌ شیمیایی شده بودند. شنیدم که دو، سه ماه غریبانه به سر برده‌اند. می‌گفتند اوضاع نیروها اسفناک بوده و لحظات سختی را سپری کرده‌اند. به دلیل شرایط ویژه‌ منطقه، قادر به تهیه‌ غذا و آب نبودند و دسترسی به امکانات بهداشتی نداشته‌اند. به لطف خدا بعد از مدتی از این‌وضعیت نجات پیدا می‌کنند.

خیلی از رزمندگان شیمیایی شده بودند. یک روز ابلاغیه آمد «آن‌هایی که در آزادسازی حلب و حومه بوده‌اند، بروند تست بدهند تا از سلامت و یا درصد شیمیایی ریه آگاهی پیدا کنند و اگر لازم به درمان است، درمان را آغاز نمایند. » به وحید گفتم که جریان این است. گرفت به شوخی و خنده که سمت ما خبری نبود!

گذشت تا اینکه سال ۹۷ مأموریتش در سوریه تمام شد و برگشت ایران. از همان موقع محافظ سردار سلیمانی شد. حالا که آمده بود، بیشتر همدیگر را می‌دیدیم. سرفه می‌کرد، آبریزش بینی داشت و بی‌دلیل اشک‌هایش سرازیر می‌شد. می‌گفت: چیزی نیست...»

این‌کتاب با ۹۶ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 5265068 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات شهید کاظمی نشر شهید کاظمی قاسم سلیمانی وحید زمانی نیا شهید وحید زمانی نیا ترجمه محمدحسین فرج نژاد تازه های نشر تجدید چاپ مرکز فرهنگی شهر کتاب درگذشت چهره ها پیام تسلیت معرفی کتاب مجتبی گلستانی ویروس کرونا نشر مرکز فلسفه پزشکی عید غدیر خم حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی مردم قرار دهند.

انتشارات شهید کاظمی به ­عنوان یکی از ناشران فعال در زمینه نشر کتب ادبیات پایداری و حوزه دفاع مقدس، با بیش از 60 اثر تازه­ نشر در سی ­وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1403 حاضر می­‌شود. این انتشارات، از بین بیش از 700 عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود 500 عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می ­آورد که بیش از 60  عنوان از آن، جزو آثار جدید به ­حساب می‌آیند.

این نشر را می‌توان جزو چند ناشر برتر در بین ناشران جبهه فرهنگی انقلاب دانست. همچنین می‌توان ادعا کرد انتشارات شهید کاظمی در میان ناشران مردمی در رده نخست قرار دارد.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد 6 تا 9 مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت­الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی­زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین­بار در نمایشگاه کتاب از آن­ها رونمایی خواهد شد.

انتشارات شهید کاظمی بدون وابستگی به نهاد خاصی(ناشر خصوصی) و صرفاً با حمایت‌های مردمی و فروش کتاب توانسته است در کنار اثرگذاری در فضای فکری و فرهنگی کشور، رقابت خوبی با سایر ناشران انقلابی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید