Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا ناظم‌زاده معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هدف گذاری اجرای برنامه توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی با تصویب آن در شورای آموزش و پرورش استان، امسال با جدیت دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در این راستا استاندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش به تمام فرمانداران و دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردند که برای ایجاد و توسعه هنرستان‌ها به آموزش و پرورش کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: به این منظور دستگاه‌هایی همچون صنعت و معدن می‌توانند در جوار فعالیت‌های خود هنرستانی برای رشته‌های مرتبط با صنعت ایجاد کنند و یا اداره‌هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی با احداث هنرستان‌های هنر‌های زیبا می‌توانند به دستگاه تعلیم و تربیت در راستای تربیت هنرجویان کمک کنند.

به گفته وی، آموزش و پرورش با صدور مجوز احداث هنرستان برای دستگاه‌های متقاضی علاوه بر توسعه آموزش فنی و مهارتی به تربیت هنرجویان متخصص در رشته‌های مختلف خواهد پرداخت.

ناظم‌زاده، استقبال خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش را در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال‌های ماقبل از آن بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: در حالی که در سال‌های قبل برای پُرکردن ظرفیت هنرستان‌ها به اجبار متوسل می‌شدیم، سال تحصیلی گذشته بدلیل افزایش استقبال از هنرستان‌ها با کمبود فضای آموزشی مواجه شدیم.

او با اشاره به چاپ کتاب برنامه جامع توسعه سنواتی در افق ۱۴۰۴ و ارسال آن به مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش اصفهان برای هدفگذاری در این مسیر گفت: در زمان حاضر حدود ۴۳۰ هنرستان دولتی و غیردولتی در استان وجود دارد که باید تا پنج سال آینده،۴۰ باب هنرستان دیگر نیز در استان احداث شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس باید بتوانیم به هدف وزارتخانه متبوع در این باره که ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی و مهارتی سوق داده شوند برسیم که در زمان حاضر با این عدد حدود ۱۰ درصد فاصله داریم، زیرا اکنون حدود ۴۱ درصد از دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و مهارتی تحصیل می‌کنند.

او از جمله اقدامات این اداره‌کل برای ترغیب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را انتقال برنامه‌های مشاوره تحصیلی از دوره متوسطه دوم به دوره متوسطه اول عنوان کرد و گفت: این مشاوره‌ها که با هدف استعدادیابی و علاقه‌مندی دانش‌آموزان انجام می‌شود تاثیر زیادی در گرایش آن‌ها به آموزش‌های مهارتی داشته است.

ناظم‌زاده همچنین به استقبال بالای هنرجویان پسر از تحصیل در رشته‌های مهارتی با توجه به تعداد بیشتر این رشته‌ها برای آن‌ها اشاره کرد و گفت: در عین حال دختران هنرجو هم از رشته‌های مرتبط با خود استقبال خوبی داشتند.

او در پایان اضافه کرد: بخشنامه برنامه جامع توسعه سنواتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند، مُتخصص، موّلد و توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها، اردیبهشت امسال به اداره‌های آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد.

در سال تحصیلی سپری شده از مجموع حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان، بالغ بر ۷۴ هزار هنرجو در۴۳۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش اصفهان تحصیل کردند.

۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و بر این اساس از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد به عنوان "هفته ملی مهارت" نامگذاری شده است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرستان های فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای مهارت آموزی آموزش و پرورش اصفهان فنی و حرفه ای آموزش های فنی فنی و حرفه ای فنی و مهارتی دانش آموزان هنرستان ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور