Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:24:55 GMT

واقعیت‌ها در مورد وعده تکمیل بیمارستان فردیس+فیلم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۹۵۳

واقعیت‌ها در مورد وعده تکمیل بیمارستان فردیس+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس-مریم آقانوری: شهرستان فردیس  با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر پس از گذشت ۸ سال از شهرستان شدنش، هنوز هم یک تخت بیمارستانی ندارد. بیمارستانی که از سال ها پیش قرار است در فردیس ساخته شود هم پس از چندین  بار کلنگ زنی و به نتیجه نرسیدن، بودجه آن در  اعتبارات سفر رئیس دولت فعلی به البرز دیده شد تا مردم از خدمات درمانی مناسب بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تزریق قطره چکانی اعتبارات به این پروژه موجب شده پس از سال ها هنوز هم زمان بهره برداری آن درهاله ای از ابهام باشد.

در اردیبهشت ماه امسال استاندار البرز با همراهی جمعی از مسؤولان استان طی بازدیدی از پروژه بیمارستان فردیس، بر ضرورت تکمیل این پروژه پیش از پایان دولت تاکید کرد و با قول پیمانکار، استاندار البرز در حضور خبرنگاران، تکمیل  ساختمان بیمارستان فردیس تا ۳۱ خردادماه را وعده کرد. اما پس از گذشت بیش از  یک ماه از وعده مسؤولان، هنوز هم بیمارستان تا رسیدن به بهره برداری فاصله  دارد.

تأمین اعتبار مشکل اصلی است/ بیمارستان تا رسیدن به بهره برداری فاصله زیادی دارد

ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس در این خصوص گفت: واقعیت تاخیر در تکمیل  بیمارستان فردیس تامین  اعتبار است. اگر اعتبارات جدید برسد، عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. در  مجموع حدود ۸۵ درصد پروژه بیمارستان تکمیل شده و با توجه به اینکه تکمیل سازه از طبقات بالا به پایین  انجام می شود، در حال حاضر  طبقه ۳ و ۴ پیشرفت ۹۸ درصدی دارد و طبقات دیگر هنوز به وضعیت قبلی باقی است. آنچه در بازدید اخیر مشاهده شد نشان داد که از بازدید قبلی تا کنون تغییر چندانی در وضعیت فیزیکی بیمارستان دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سایر قسمت ها هنوز هم نسبت به بازدید قبلی تغییر چندانی نداشته است، افزود: اگرچه پیمانکار قول داده که در صورت تامین اعتبار لازم این پروژه را تا هفته دولت تکمیل کند،  اما آنچه از وضعیت کنونی بیمارستان به نظر می‌رسد، کار باقیمانده به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و شاید  تا هفته دولت هم به نتیجه نرسد.

اینانلو یادآور شد: همانطور که از سال گذشته پیگیری‌های انجام شده برای تأمین اعتبار لازم، عملیات احداث بیمارستان را سرعت بخشید، با توجه به نیاز شهرستان و مطالبه به حق شهروندان، تلاش استاندار البرز، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری  بر این بوده که ساختمان بیمارستان هرچه زودتر به نتیجه برسد و نامی ماندگار از خدمتگزاران این دولت در فردیس بر جای بماند.

فرماندار فردیس بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه بیمارستان فردیس از اعتبارات ملی تامین می‌شود، جذب آن امر دشواری است که برای تحقق آن همه تلاشمان را به کار گرفتیم و وعده‌های قبلی برای تکمیل پروژه نیز بر این اساس بوده و هیچ گونه کم کاری در این خصوص صورت نگرفته است. متاسفانه عده ای در فضای مجازی قصد سیاهنمایی و نادیده گرفتن اقدامات انجام شده را دارند، اما ما  تا در جایگاه خدمت به مردم هستیم برای انجام وظیفه تلاش خواهیم کرد.

و مثل همیشه، اگر اعتبار برسد...

اگرچه عدم تحقق وعده های مختلف در مورد بیمارستان فردیس موجب شد فرماندار محترم دیگر ریسک اعلام زمان بهره برداری پروژه  را نپذیرد ونسبت به وعده قبلی استاندار البرز  واقع بینانه تر در مورد اتمام پروژه اظهار نظر کند، اما با بازدید از وضعیت فعلی بیمارستان امیدوار شدیم که به قول فرماندار فردیس اگر  اعتبار برسد، کار به نتیجه می رسد  و حداقل ساختمان بیمارستان به زودی تکمیل خواهد شد.

 


فیلم| آخرین وضعیت بیمارستان فردیس

آنچه از ورود به محوطه  بیمارستان مشاهده می شود، محوطه کارگاهی پر از مصالح ساختمانی گچ، ماسه، سنگ و سیمان  است. کار نمای بیرونی ساختمان هنوز تکمیل نشده است.

وارد ساختمان که می شوی در طبقه همکف، سرامیک کاری بیشتر دیوارها انجام شده،   کف سازی طبقات مختلف نیز  تمام شده است. اما جز طبقه چهارم، سقف طبقات که باید تاسیسات بیمارستان کارگذاشته شود هنوز انجام نشده، آسانسورها جایگذاری نشده ودیوارهای آجری در قسمت آسانسورها هنوز پیداست.‌  در تمام طبقات، کارگران مشغول کارند و به گفته آقای احتشام، نماینده دانشگاه علوم پزشکی در محل بیمارستان، ۳۰ استاد سرامیک کار و بیش از ۲۰۰کارگر همزمان در بخش‌های مختلف بیمارستان مشغول کارند.

وعده ای دیگر برای تکمیل بیمارستان/ ۱۱۰ میلیارد دیگر نیاز است

در محل پروژه در خصوص وضعیت فعلی و زمان تکمیل آن  با  معاون  توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز گفتگو کردیم؛

مهران لک، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز، در خصوص اعتبارات مورد نیاز بیمارستان فردیس، گفت: در مورد بیمارستان فردیس  ردیف بودجه و اعتبار ثابتی نداریم، ولی بودجه ای  از صندوق توسعه ملی و وزارت بهداشت  به بیمارستان اختصاص داده شده و در حال حاضر ۵۶ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز  قراردارد  که از این میزان حدود ۲۰ میلیارد تومان در  این پروژه هزینه شده و مابقی نیز  برای تکمیل ابنیه بیمارستان صرف خواهد شد. ازابتدای پروژه بیمارستان فردیس  تا کنون ۱۹۱ میلیارد تومان هزینه شده و علاوه بر ۵۶ میلیارد تومان فوق، به ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل بیمارستان نیاز داریم.

وی ادامه داد:  برای تجهیز بیمارستان هم اعتبار زیادی لازم است؛ برای اینکه بتوانیم وسایل مورد نیاز اتاق عمل، بخش‌ها، اورژانس، تاسیسات، وسایلی از جمله اکسیژن ساز و... را خریداری کنیم، اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

لک در خصوص وعده پیمانکار برای تکمیل بیمارستان در پایان خرداد ماه، اظهار کرد: ساختمان بیمارستان   قرار بود تا ۳۱ خردادماه تمام شود، پیمانکار هم در مقابل اصحاب رسانه قول داده بود؛  اما  تجهیزات سفارشی  باید از کارخانه به کارگاه برسد، تیم ها باید به موقع کارشان را انجام بدهند، پیمانکارهای خُرد باید آماده به کار باشند، اعتبارات باید به موقع اختصاص داده شود و با هماهنگی همه اینها پروژه میتواند با سرعت  بالاتری حرکت کند. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود،  از پیشرفت پروژه ناراضی نیستیم و در حال حاضر ابنیه بیمارستان  ۸۴ درصد پیشرفت  داشته است.

وی افزود: ۱۶ درصد باقیمانده هم کارهای زیربنایی و ساختمانی نیست، بلکه مربوط به نصبیات است؛ نصب روشویی‌ها، لامپ‌ها، کلید و پیریزها، بخشی از  سرامیک کاری و نمای ساختمان.  تاسیسات  موتور خانه هم باقیمانده که خوشبختانه با تخصیص اعتبارات، تجهیزات آن خریداری شد وامیدواریم تا یک ماه آینده، کار موتور خانه بیمارستان هم انجام  شود. آسانسورها  هم درحال انجام است. همه تجهیزات تأسیساتی لازم هم خریداری شده و در پروژه حاضر است و فقط نصب آنها مانده که امیدواریم بتوانیم کارهای باقیمانده را تا ۳۱/۵ انجام و وعده تکمیل ساختمان بیمارستان را محقق کنیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص تجهیزات درمانی بیمارستان گفت: تجهیزات درمانی  با کمک وزارت بهداشت تامین می شود؛ به طوریکه ما نیازمان را اعلام می کنیم و تجهیزات توسط وزارت بهداشت خریداری می‌شود. در حال حاضر کمیته تجهیز و راه اندازی بیمارستان تشکیل و لیست نیازها بر اساس نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز احصا و به وزارت بهداشت ارسال شده است. منتظریم تجهیزات توسط  وزارت بهداشت خریداری و به پروژه ارسال شود.

وی یادآور شد: وظیفه طراحی، آماده کردن زیر ساخت های لازم واعلام نیاز با دانشگاه علوم پزشکی است، خرید تجهیزات هم با هماهنگی  بین دانشگاه و وزارت بهداشت محقق می شود و امیدواریم به زودی بتوانیم این  ییمارستان را برای ارائه خدمات به مردم خوب شهرستان  فردیس آماده کنیم.

امیدواریم‌ وعده ها این بار عملی و بیمارستان فردیس در معنای واقعی برای مردم این شهر بیمارستان شود و فقط  ساختمانی خالی از امکانات و تجهیزات لازم نباشد.

وجود  نیروی کار آزموده و پزشکان متخصص نیز از ضروریات بیمارستان است. بر اساس شنیده های موثق، دانشگاه علوم پزشکی البرز در آزمون استخدامی اخیر کادر بیمارستان را پیش بینی کرده است. امیدواریم به زودی شاهد تکمیل و راه اندازی بیمارستان و تحقق مطالبه دیرینه و خواسته به حق مردم فردیس باشیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان فردیس دانشگاه علوم پزشکی سرانه درمانی بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی البرز ساختمان بیمارستان بیمارستان فردیس تکمیل بیمارستان استاندار البرز میلیارد تومان وزارت بهداشت بهره برداری حال حاضر برای تکمیل هنوز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟