Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه کردستان در این رتبه بندی همچنین رتبه ۳۶ کشوری (کل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور اعم از دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه‌های هنر، دانشگاه‌های آزاد، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی) و همچنین در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۱۶ را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی وبومتریکس حدود ۳۱ هزار مرکز علمی پژوهشی جهان را بر اساس معیارهای تاثیر، دسترسی و سرآمدی رتبه‌بندی می‌کند، افزود: این رتبه‌بندی توسط آزمایشگاه سایبرمتریک اسپانیا به صورت ۲بار در سال انجام می‌گیرد و بر اساس جدیدترین ارزیابی منتشر شده در مرداد جاری ، ۷۰۴ موسسه ایرانی در لیست ۳۱ هزار موسسه علمی این رتبه‌بندی قرار دارند که دانشگاه کردستان در جایگاه ۳۶ قرار گرفته است.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: رتبه جهانی دانشگاه کردستان در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در سال‌های ۲۰۱۸, ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۲ هزار و ۵۷۳، ۲ هزار و ۴۴۰ و ۲ هزار و ۲۲۷ و رتبه کشوری دانشگاه نیز به ترتیب ۴۷, ۴۲ و ۴۲ بوده است و همچنین در نسخه قبلی منتشر شده این رتبه‌بندی در ژانویه ۲۰۲۱، دانشگاه کردستان جایگاه ۲ هزار و ۵۵ جهانی را کسب کرده بود.

صادقی گفت: دانشگاه کردستان در سال‌های اخیر با بروز رسانی پروفایل‌های خود در نظام‌های رتبه‌بندی و دیتابیس‌های بین‌المللی و همچنین ارسال و ثبت داده‌های مورد نیاز توانسته است جایگاه مناسبی در سیستم‌های رنکینگ کسب کند.

 رتبه ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه‌های جهان، رتبه ۱۶۵ در بین دانشگاه‌های جوان جهان، رتبه ۱۳۳ در بین دانشگاه‌های آسیایی در نظام رتبه‌بندی تایمز، موفقیت چشمگیر در رتبه‌بندی موضوعی تایمز۲۰۲۱، حضور در بین ۲۰ دانشگاه‌ ایرانی در سیستم رتبه‌بندی یومالتی‌رنک ، کسب رتبه ۱۱ دانشگاه‌های جامع کشور در اولین حضور دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی جهانی ISC و همچنین  کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جدیدترین فهرست نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۱ در حوزه علوم کشاورزی، از جمله رتبه های برتر این دانشگاه بود که صادقی به آن اشاره کرد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب‌ها رتبه بندی جهانی کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رتبه بندی جهانی کردستان دانشگاه کردستان رتبه بندی جهانی کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی دانشگاه کردستان رتبه بندی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)