Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی و تسلیم شدن گروهی نیروهای امنیتی افغان، پیشروی‌هایش را در سراسر افغانستان افزایش داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روند خروج ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا از افغانستان درحالی در آستانه تکمیل است که طالبان از همیشه قدرتمندتر است و بیشترین مناطق افغانستان را در 20 سال گذشته تحت کنترل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال‌های اخیر حضور طالبان بیشتر به ولایت‌های جنوبی افغانستان محدود بود اما پیشروی‌های این گروه به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و اکنون این گروه در شمال، شمال شرق و برخی ولایت‌های مناطق مرکزی از جمله غرنی و وردک نیز حضور گسترده دارد.

دو دهه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان برای این کشور امنیت را به همراه نداشت و حتی پایتخت به شدت محافظت شده افغانستان نیز امن نیست.

براساس آمارهای دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در نیمه نخست سال 2021 بر اثر درگیر‌ها در افغانستان تلفات در این کشور 47 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2020 میلادی افزایش داشته است.

بازداشت خبرنگاران بازگشته از مناطق تحت کنترل طالبان توسط دولت افغانستاناحتمال افزایش مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستاننگاهی به مناطق تحت کنترل طالبان در آستانه خروج نظامیان خارجی از افغانستان

براساس این گزارش، افزایش شدید در کشته و زخمی شدن غیرنظامیان پس از ماه می که روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان آغاز شد و حملات طالبان افزایش یافت، مشاهده و بررسی شده است.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مناطق تحت کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

کیانوش گودرزی درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

گودرزی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جا است که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳