Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نجیب میقاتی» مامور تشکیل کابینه جدید لبنان  سه‌شنبه (دیروز) در ادامه رایزنی‌های خود برای تشکیل دولت به دیدار «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان رفت.

در همین ارتباط روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع وابسته به «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) نوشت، میقاتی در دیدار مذکور ایده اولیه تشکیل دولتی متشکل از ۲۴ وزیر را به عون ارائه کرده اما نامی از وزرای کابینه نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، در حال حاضر میان آنها توافق شده که دولت ۲۴ وزیر داشته باشد اما عون اصرار دارد که کرسی وزارتخانه‌های حاکمیتی از سهمیه مسیحیان باشد و ممکن است مشکلی با اینکه میقاتی نام دو مسیحی برای کرسی وزارتخانه‌های غیرحاکمیتی ارائه دهد، نداشته باشد.

الاخبار افزود، در حالی که میقاتی منتظر پاسخ عون درباره این ایده اولیه است منابع آگاه اعلام کردند، عون حتما با «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی (التیار الوطنی الحر) در این باره مشورت می‌کند. جبران باسیل که گفته در دولت مشارکت ندارند و به نظر نمی‌رسد قصد تسهیل امور را داشته باشد «زیرا وی معمولا که قصد انداختن توپ در زمین دیگران را دارد، این جمله را به کار می‌برد».

از سوی دیگر منابع وابسته به میشل عون به روزنامه الاخبار گفتند «هر گامی که نجیب میقاتی بردارد ما در مقابل دو گام برمی‌داریم». رفتار میقاتی که بسیار متفاوت از رفتار نخست‌وزیر مکلف قبلی «سعد الحریری» است و پس از رایزنی‌ها، به کاخ بعبدا آمد و تأکید کرد این امر را ادامه می‌دهد، علاوه اینکه در حال رایزنی با همه است، نکته خوبی است. اگر میقاتی همین رفتار را ادامه دهد ممکن است طی روزهای آینده دولت تشکیل شود اما اگر بخواهد به شیوه الحریری عمل کند ممکن است دوباره همان وضعیت قبلی تکرار شود.

نجیب میقاتی (۶۵ ساله) در رایزنی‌های پارلمانی دوشنبه(چهارم مرداد) در کاخ ریاست‌جمهوری لبنان بعبدا توانست موافقت ۷۲ نماینده را برای تشکیل کابینه جدید کسب کند و مأمور این کار شود.

پس از انفجار بندر بیروت در آگوست گذشته، نجیب میقاتی سومین نفری است که مکلف به تشکیل کابینه می‎شود و پیش از وی «مصطفی ادیب» و سعد الحریری برای این کار معرفی شدند که موفق به تشکیل دولت نشدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نجیب میقاتی میشل عون دولت لبنان نجیب میقاتی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد