Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور و آسمان صاف و جو پایدار است، گفت: در دو روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، دامنه ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: دریای خزر در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: روز یکشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان با هم بارش پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در روز دوشنبه علاوه بر تهران، البرز، گیلان و مازندران در برخی مناطق استان‌های زنجان و مناطق شمالی و کردستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی توضیح داد: در پنج روز آینده در شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی احتمال رخداد طوفان گرد و خاک و کاهش دید اُفقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

ضیائیان توضیح داد: امشب نیمه شمالی خلیج فارس به ویژه منطقه ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و فردا شرق تنگه هرمز و در ۵ روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی مواج است.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۵ و کمترین آن آن ۲۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران روز آینده رعد و برق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پایان هفته بارانی برای کرمان