Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از پسندیده‌ترین اموری که هر انسان می‌تواند در طول زندگی خود انجام دهد، تشویق دیگران به کار خیر است. زندگی هریک از ما همانند زنجیری به هم متصل است و اگر یکی از حلقه‌های این زنجیر پاره شود، درنهایت مشکلاتی به وجود می‌آید که از فردیت به جمعیت می‌رسد. ازاین‌رو برای محکم‌تر شدن و اتصال هرچه بهتر این زنجیره، باید یکدیگر را برای انجام کار خیر تشویق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار خیری که به‌صورت مادی مانند دستگیری و یاری‌رساندن نیازمندان، غذا دادن به افراد نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تسهیل ازدواج جوانان و ... انجام می‌شود می‌تواند سبب تشویق دیگران به امر پسندیده کمک به همنوع و افراد نیازمند شود.

در همین پیوند موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) بیش از سه دهه است که فعالیت خود را در راستای کمک و یاری‌رسانی به هم‌وطنان نیازمند آغاز کرده و در طول یک سال‌ و نیم گذشته با اجرای طرح هم‌نمک بیش از صدها هزار پرس غذای گرم تهیه، طبخ و توزیع کرده است. پویش هم‌نمک که به همت خیریه متوسلین امام رضا (ع) راه‌اندازی شده است، در روز عید غدیر امسال با کمک بیش از 60 نفر از داوطلب توانست سفره 10 هزار نیازمند تهرانی را رنگین کنند. این پویش علاوه بر غذا دادن به افراد نیازمند آزادی زندانیان غیر عمد را هم در دستور کار دارد و بر اساس آمار از سال 1400 تا به امروز حدود 30 زندانی جرائم غیر عمد را به کمک خیرین آزادکرده است. هبه اقلام موردنیاز خانواده‌های نیازمند یکی دیگر از اقدامات این پویش است که مورد استقبال خیرین قرار گرفت.

مهم است که خیریه‌ها برای تأثیرگذاری و جذب امکانات جامعه، به یک برند قابل‌اعتماد برای همگان تبدیل شوند و این مهم برای پویش هم‌نمک خیریه متوسلین امام رضا (ع) محقق شد. در قرآن فلسفه نهایی احسان، نیکوکاری، تقوا، ایثار، جهاد و فداکاری، فلاح است. خداوند ما را خلق کرده که به فلاح برسیم یعنی به آن نقطه‌ای برسیم که استعدادهایمان را بروز و ظهور بدهیم و بروز و ظهور این استعدادها فضا می‌خواهد و یکی از آن فضاها، فضایی است که انسان فرصت پیدا می‌کند به دیگری یاری برساند. فراهم کردن فضایی که خیرین بتوانند به‌راحتی کمک‌های مؤمنانه خود را مستقیم به دست خانواده‌های نیازمند رسانده و گره‌ای از مشکلات آنان باز کنند مقوله‌ای است که در پویش هم نمک شاهد آن هستیم.

در امر خیر و در امر کمک به دیگران، اولین قدم این است که مردم را آگاه کنیم که همه وظیفه کمک داریم و به آن‌ها بگوییم که کمک آن‌ها هرچند کم هم باشد اما مؤثر خواهد بود. اگر همه به صحنه بیایند، کمک‌ها ممکن است اندک باشد اما وقتی این اندک در کنار هم جمع می‌شود، می‌تواند تحول بزرگی در جامعه درست کند. اولین کاری که خیریه‌ها باید انجام دهند، تشویق و آگاهی مردم است؛ یعنی به مردم باید بگویند که شما می‌توانید، شما باید بیایید ما باید در کنار هم قرار بگیریم. صدایی که همه آن را بشنوند و همه بدانند که در جامعه مشکل و معضل وجود دارد. اتفاقی که در پویش هم‌نمک خیریه متوسلین امام رضا (ع) نیز افتاد همین تشویق و آگاهی رساندن به مردمی بود که کمک به همنوع را بر خود واجب می‌دانستند.

نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کرد لزوم مشارکت مردم در پویش کارهای خیر و مؤمنانه است. باید فعالیت‌های امور خیر به‌گونه‌ای با مشارکت‌های مردمی عجین شود تا هر یک از افراد جامعه خود را در امور خیر شریک دانسته و قدمی برای رفع مشکلات نیازمندان در حد توان خود بردارند. مردم باید احساس کنند می‌توانند در امور خیر سهمی مهم داشته باشند. همه مردم جامعه، افراد خیر هستند، تنها باید فرصتی برای حضور و قدم برداشتن در امور خیر برای آن‌ها فراهم کنیم و بگذاریم در فعالیت‌ها به هر نوعی سهیم باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیرین نیکوکاران خیریه متوسلین امام رضا امور خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از ظهر امروز خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شد که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک بوده و با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» که بیست‌ونهم فروردین تا دوم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد، به‌طوری که بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از صدای اگزوز خودروهای کلاسیک و قدیمی که موتور آن‌ها تقویت شده است یا موتورسیکلت‌هایی سی‌سی‌های بالا دارد، لذت می‌بردند و حس مفرح و شادی در آن‌ها به وجود می‌آمد به‌طوری که روشن کردن این خودروها یا موتورسیکلت‌ها تشویق بازدیدکنندگان را به‌همراه داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: از ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شده است که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان بوده و همان‌گونه که در فیلم مشخص است، با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است و صدای آژیر نیز مربوط به همین غرفه بوده و سیستم اعلام حریق نمایشگاه عمل نکرده است.

طحانیان تاکید کرد: کانال‌های خبری باید پس از اطمینان از صحت و سقم یک واقعه نسبت به وایرال کردن آن در فضای مجازی اقدام کنند.

وی گفت: چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای بدون کوچک‌ترین حادثه در مدت زمان ۵ روز برگزار شد و استقبال مردم از آن بی‌نظیر بود، به‌طوری که برگزارکنندگان نیز از استقبال بی‌نظیر مردم شگفت‌زده شده بودند و امیدواریم این نمایشگاه را سال آینده پربارتر برگزار کنیم.

کد خبر 748135

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد