Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: قرار است در بحث تامین منابع موردنیاز برای پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت تپه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون پیگیری‌های لازم را برای پرداخت حقوق کارگران انجام دهند.

او بیان داشت: در بحث حل مشکلات گروه ملی فولاد ایران، نورد و لوله ماهشهر و فولاد خوزستان مصوبات بسیار مهمی داشتیم که براساس این مصوبات، اکثر مشکلات این سه واحد تولیدی رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دین‌پرست افزود: چند طرح مشخص از سوی استاندار خوزستان در این زمینه پیگیری شده و برای تکمیل این طرح ها، مصوباتی داشتیم که با اجرای این مصوبات قطعا در آینده از ظرفیت معادن استان خوزستان به خوبی بهره‌مند خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: در زمینه حل مشکلات واحد‌های تولیدی در خوزستان، مشکلات ۴۶ واحد تولیدی مشکل‌دار و بحرانی در خوزستان با همکاری وزارت تعاون احصاء شد. با تصمیمات اتخاذشده مشکل بدهی این شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی از طریق تهاتر حل خواهد شد و این مساله را از تهران پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی تعلل خاصی در اجرای مصوبات این کارگروه در استان خوزستان نداشته اند و از روند اجرای مصوبات راضی هستیم، اما در زمینه شبکه بانکی، ابهاماتی در خصوص حدود اختیارات وجود دارد که باید به سرعت برطرف شوند.

او ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان صمت خوزستان، ۷۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در خوزستان قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند که در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی کمک کنند و این واحد‌ها مجددا به چرخه تولید بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی دارای پرونده قضایی گفت: ۱۳ واحد تولیدی در این زمینه شناسایی شده و قرار است تا اسامی آن‌ها در اختیار دادستان استان قرار بگیرد و به وضعیت آن‌ها رسیدگی و مشکلات حل شود.

دین‌پرست اظهار داشت: ستاد تسهیل می‌تواند به تکمیل واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد کمک کند، اما این مساله مشروط به آن است که حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح بیش از یک هزار میلیارد تومان باشد. در این زمینه با توجه به وضعیت خوزستان، به واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ارزش سرمایه‌گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان کمک خواهیم کرد تا نسبت به تکمیل طرح‌ها اقدام شود.

او گفت: در خوزستان ۷۶ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها است و یک ماه به بانک‌ها فرصت داده شده است تا طبق دستورالعمل مصوب شورای پول و اعتبار، برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید و اشتغال انجام دهند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت مطالبات نیشکر هفت تپه واحد های تولیدی واحد تولیدی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جشن روز کارگر در واحد تولید کننده ترانس در زنجان افزود: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تأیید طبقه‌بندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر ادامه دار می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه ضمن قدردانی از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، افزود: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، گفت: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

کد خبر 6094456

دیگر خبرها

  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • پیگیری مشکلات کارگران در بهارستان
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود