Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:40:17 GMT

شروط همکاری احزاب با دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۲۹۹۶

شروط همکاری احزاب با دولت سیزدهم

کمالی همکاری احزاب با دولت سیزدهم را مشروط به خواست رئیس دولت بعدی دانست.

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری احزاب با دولت سیزدهم اظهار کرد: در مورد سوال شما پیرامون نحوه  کمک به دولت آینده و راهنمایی دولت در زمینه های تخصصی در ابتدای بحث می بایست عرض کنم که همراهی، اظهارنظر و مشارکت در حل و فصل گرفتاری‌ها و مشکلات آتی دولت به تمایل دولت آینده به تعامل و بهره مندی از نظرات احزاب و گروه های  سیاسی و اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور  بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خانه احزاب ایران طی  سالهای گذشته اعلام آمادگی کرد تا در زمینه های مختلف  و برای حل مشکلات کشور به دولت کمک فکری و  مساعدت نماید. اینکه دولت متقاضی راهنمایی ها، همراهی و  مساعدت احزاب باشد یا نه به سیاست هایی که در این زمینه  ریس دولت اتخاذ خواهد کرد بستگی دارد. 

رئیس خانه احزاب ادامه داد: دولت قبل تا حدودی به احزاب کمک کرد؛ اما هیچ گاه به صورت جدی از کمک‌های فکری احزاب بهره نگرفت. 

وی در همین راستا گفت: در جلسات مختلفی که پیش از این در خانه احزاب برگزار شده است احزاب مختلف در زمینه های گوناگون پیشنهاداتی ارائه کردند که این پیشنهادات به نظر من می توانست کمک کننده و تسهیل کننده برنامه های دولت  باشد.
وی توضیح داد: این نظرات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی زیست‌محیطی ارائه شده است ولی آقای روحانی فقط از چند نفر مورد پسند خود در احزاب نظر خواهی می‌کرد؛ که نتیجه آن همین وضعیت موجود است .

کمالی افزود: بنابراین دولت آینده  می تواند از احزاب مختلف کمک گرفته و در برنامه های خود آنها را همراه داشته باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: تشکیل دولت فراجناحی که توسط  رییس  دولت آینده مطرح شده است؛ می‌تواند به افزایش مشارکت اجتماعی بیانجامد که البته در این صورت آقای رئیسی موجبات ناراحتی بخشی از اصولگرایان و محافظه کاران همراه خود را فراهم خواهد کرد؛ ولی وی به رئیس‌جمهوری ملی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در صورت تشکیل کابینه ای متشکل از جوانان متخصص و  کارآزموده  این دولت می‌تواند در پیشبرد امور کشور بسیار موثر واقع شود و همینطور می‌تواند در صورت بهره مندی از همه گروه های اجتماعی موجب مشارکت همگان و کاهش برخی از دغدغه های سیاسی را ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابینه سیزدهم خانه احزاب دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند