Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سازمان نظام پزشکی مشهد خواستار اعمال محدودیت‌های شدید در مشهدمقدس برای جلوگیری از روند فزاینده کرونا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سازمان نظام پزشکی مشهد در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در این شهر نسبت به وقوع فاجعه‌ای وحشتناک هشدار داد و خواستار تعطیلی سراسری و کامل شهر حداقل به مدت یک هفته و مسدود شدن تمامی ورودی و خروجی‌های شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بیانیه سازمان نظام پزشکی مشهد درباره تعطیلی سراسری شهر، آمده است: 

«حال مشهد وخیم است تا از دست نرفته کاری کنید. آقایان مسئولان باور کنید فاجعه‌ای وحشتناک در مشهد در حال وقوع است. شرایط فعلی این است: بیماران کرونایی تختی برای بستری ندارند و به شدت با کمبود امکانات درمانی رو‌به‌رو هستیم. اوضاع کادر درمان واقعاً غیرقابل توصیف است. همکاران ما با تزریق دو دوز واکسن یکی پس از دیگری مبتلا شده و بر خلاف تصور، کرونای دلتا بسیار شدید آن‌ها را درگیر کرده است.

در شبانه‌روز گذشته 70 نفر از همشهریان مشهدیمان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم که ابتلای نیمی از آن‌ها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده‌اند. ورود هر مسافر به مشهد به هر طریقی چه به وسیله خودروی شخصی و چه توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ریلی، زمینی و هوایی تنها و تنها به گسترش بیماری کمک کرده و خواهد کرد.

فعالیت عادی مراکز خرید، ادارات، شرکت‌ها، تالارهای عروسی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی در شرایطی که حتی کوچکترین موارد چون الزام به استفاده از ماسک در بسیاری موارد رعایت نمی‌شود فاجعه‌بار است. اگر تا دیروز سالمندان و افراد ضعیف را از دست می‌دادیم امروز شاهد پرپرشدن جوانان و کودکانمان هستیم.

هفته سیاه کرونایی هرمزگان تکمیل شد/ 88 بیمار قربانی بی‌تدبیری ستاد ملی کرونا در هرمزگانشیب تند شیوع کرونا در بزرگترین استان کشور؛ کرونا جان 28 کرمانی دیگر را گرفتبستری 143 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان البرز/ 9 بیمار فوت کردند

از مسئولان استانی و شهری، امام جمعه محترم، استاندار محترم، تولیت محترم آستان قدس رضوی، شهردار و اعضا شورای شهر گرامی و... مصرانه تقاضا داریم ضمن موافقت فوری با اقدامات زیر همشهریانمان را از این وضعیت باورنکردنی و اسفناک نجات دهید:

 تعطیلی سراسری و کامل شهر حداقل به‌مدت یک‌هفته مسدود‌شدن تمامی ورودی و خروجی‌های شهر به‌شکل واقعی اعم از ریلی، زمینی و هوایی احداث مراکز موقت درمانی برای بستری بیماران 

به نمایندگی از پزشکان و پرستاران قهرمان و مدافع سلامت استان و شهر انتظار داریم با درک این شرایط مسئولانه اقدام کرده و در روزهایی که متبرک است به ولایت مولایمان علی(ع) با اتخاذ تصمیمات درست و اقدامات عاجل برای نجات جان مردم یاریمان کنید؛ چراکه قطعاً فردا دیر است».

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با اشاره بر تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان، گفت: طی سال‌های اخیر با برای تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان با چالش مواجه بودیم و سال‌های گذشته مشکلات متعددی که تبعات اجتماعی در این زمینه در پی آن وجود داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر در نظام فنی و اجرایی در زمینه نظام تعرفه گذاری مشکلی وجود نداشت که سال‌های متعددی این موضوع قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راستای تعیین حق‌الزحمه «مهندسان سازمان نظام مهندسی»، عنوان کرد: هرساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود داشته که به دلیل وجود قوانین و مقررات ملی ساختمان است و از سوی دیگر مبحث روش تعیین تعرفه چالش برانگیز و از ۱۸ سال گذشته تاکنون این مقررات بازنگری نشده است.

شکیب با بیان اینکه تعرفه حق‌الزحمه مهندسان براساس هزینه ساخت تعیین می‌شود، تصریح کرد: فرمول محاسبه تعرفه حق‌الزحمه هیچ تطابقی با هزینه ساخت واقعی ندارد؛ برهمین اساس از سال (۱۴۰۱) درخواست بروزرسانی نرخ تعرفه را به سازمان مربوطه ارجاع دادیم.

وی در خصوص میزان مبلغ افزایش حق‌الزحمه مهندسان در سال‌جاری، گفت: تا بدین لحظه رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده و باید تعرفه مهندسان به اندازه تعرفه سازمان نظام پزشکی ۴۰ درصد یا برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد لحاظ شود. البته ناگفته نماند بر مبنای هزینه ساخت باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول عنوان کرد: براساس شرایط فعلی کشور، جامعه مهندسی توقع دارد تا میزان افزایش نرخ حق‌الزحمه طبق نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رونق ساخت ساختمان با معماری‌های با شکوه در کشور

همچنین در ادامه این رویداد، علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در دهه‌های اخیر ارمغان خلاقیت معماران دور از دسترس قرار گرفته و جلوه آفرینش ساخت و ساز به چشم نمی‌رسد؛ ایران نیاز دارد تا مجدد ساختمان‌های با شکوه مانند ساختمان‌های قدیمی ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: معماران باید از چهارچوب قوانین تکراری ساخت ساختمان‌های مکعبی و مستطیلی خارج شوند تا از گونه‌های نوین ساخت و ساز بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که موجب دامن زدن به این موضوع می‌شود، حق‌الزحمه است. نظام تعرفه گذاری مسیر خلاقیت و شکوفایی معماران را منحرف کرده و قانون‌گذار باید قانون تعرفه گذاری را تعلیق کند و این اتفاق نیازمند مطالبه جمعی فعالان این صنعت است.

کریمی آنچه در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ملک‌های خوش طرح نیازمند سرمایه بوده؛ قطعاً با قیمت‌گذاری‌های دستوری موج خلاقیت معماران شکوفایی نخواهد داشت.

کد خبر 6088762 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است