Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:25:25 GMT

گشت و گذار مریخ نورد Zhurong در سیاره سرخ

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۱۵۹

گشت و گذار مریخ نورد Zhurong در سیاره سرخ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی جی تی ان؛ به گفته اداره ملی فضایی چین (CNSA)، مریخ نورد Zhurong این کشور پیمودن ناحیه‌ای پیچیده روی سیاره مریخ را شروع کرده که در این منطقه سنگ‌ها، دهانه‌ها و تپه‌های شنی قرار دارد. این سازمان اعلام کرد که ژورونگ تا امروز ۷۵ روز مریخی در این سیاره کار کرده و در مجموع ۷۰۸ متر را طی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز مریخ تقریباً ۴۰ دقیقه بلند‌تر از یک روز زمینی است.

بیشتر بخوانید

مریخ نورد Zhurong تصاویری را از چترنجاتش به زمین فرستاد سفر در مریخ برای تحقیقات علمی

مریخ نورد Zhurong هفته گذشته به تپه‌ای شنی سفر کرد و در آنجا تحقیقات علمی انجام داد. پس از تکمیل اکتشافات توپوگرافی، این مریخ نورد حرکت خودش را به سمت جنوب ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود در این هفته به منطقه‌ای پیچیده با سنگ‌ها، دهانه‌های و تپه‌های شنی متراکم برسد.

محققان روی زمین از تصاویری که به صورت روزانه از مسیر پیموده شده توسط این مریخ نورد بدست می‌آورند، استفاده می‌کنند تا موقعیت منطقه ناوبری که در اختیار دارند را برای تکمیل موقعیت بصری و برنامه ریزی مسیر مریخ نورد استفاده و مریخ نورد را برای عبور ایمن از سطح پیچیده هدایت کنند. زمانی که مریخ نورد به هدف علمی خودش برسد، با استفاده از محموله‌های علمی که همراهش دارد به کاوش ادامه می‌دهد و اطلاعات علمی جدیدی را در این سفر‌ها به دست می‌آورد.

مدارگردی که به عنوان یک ماهواره ارتباطی برای مأموریت در مریخ فعالیت می‌کند، ۳۷۲ روز است که در مدار این سیاره قرار دارد. مریخ نورد و مدارگرد در شرایط خوبی هستند و عملکرد سیستم‌های فرعی این دو دستگاه در حالت عادی است.

گفتنی است که ماموریت Tianwen-1 چین، متشکل از یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد است که در ۲۳ جولای ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد. فرودگر حامل مریخ نورد، در ۱۵ ماه می‌سال جاری در قسمت جنوبی Utopia Planitia که یک دشت وسیعی در نیمکره شمالی مریخ است، فرود آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مریخ نورد سیاره سرخ سیاره مریخ فضاپیمای چین مریخ نورد Zhurong

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد