Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پیروزی های ارتش یمن وکمیته های مردمی با پشتیبانی قبایل استان البیضا همچنان ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیروهای مسلح یمن از تکمیل مرحله دوم عملیات "النصر المبین" در استان البیضاء برای پاکسازی آن از وجود مزدوران و عناصر تکفیری خبر دادند.
یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: مرحله دوم عملیات النصر المبین به آزادسازی دو شهر نعمان و ناطع و اخراج نیروهای تکفیری مرتبط با ائتلاف متجاوز و وارد آمدن خسارت های شدید به آنان منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صدها نفر از مزدوران و عناصر تکفیری کشته ،زخمی و اسیر شده و مقادیری سلاح نیز در مرحله دوم عملیات النصر المبین به غنیمت گرفته شد.
وی تأکید کرد که نیروهای ما تا پایان حملات و لغو محاصره و آزادسازی همه اراضی جمهوری یمن و اعمال حاکمیت و تحقق استقلال به عملیات نظامی خود ادامه می دهد.
یحیی سریع ضمن اعلام آزادسازی دو منطقه یادشده، خبر داد که عناصر تکفیری مرتبط با ائتلاف سعودی از این مناطق بیرون رانده‌ شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل شده است.

موفقیت اجرای مرحله دوم عملیات نصرالمبین در البیضا یمن
نیرو‌های مسلح یمن موفقیت مرحله دوم عملیات النصر المبین را اعلام کردند این عملیات برای مقابله با نیرو‌های متجاوز تحت حمایت عناصر القاعده در البیضا آغاز شده بود.
این عملیات همزمان با فضای رسانه‌های سعودی مبنی بر هدف قرار گرفتن یکی از کشتی‌های سعودی توسط هواپیما‌های بدون سرنشین انجام شد و ائتلاف متجاوز ادعا کرد که این عملیات را خنثی کرده است.
 با این حال، منابع نظامی در صنعا تأیید می‌کنند که نیرو‌های یمنی حملاتی به اهداف سعودی انجام می‌دهند، بدون آنکه آن را رسانه‌ای کنند.هدف قرار دادن منابع انرژی عربستان، به ویژه تأسیسات نفتی، پاسخی به ادامه ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن است.

آزادسازی مناطق جدید استان «البیضاء» در پایان مرحله دوم عملیات «النصر المبین»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی منطقه‌های «نعمان» و «ناطع» در پایان مرحله دوم عملیات «النصر المبین» در استان «البیضاء» یمن علیه عناصر تکفیری خبر داد.
یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: مرحله دوم عملیات النصر المبین به آزادسازی دو شهر نعمان و ناطع و اخراج نیروهای تکفیری مرتبط با ائتلاف متجاوز و زیان دیدن شدید آنان منجر شد.
سریع افزود: صدها نفر از مزدوران و عناصر تکفیری کشته ،زخمی و اسیر شده و مقادیری سلاح نیز در مرحله دوم عملیات النصر المبین به غنیمت گرفته شد.
وی تأکید کرد که نیروهای ما تا پایان حملات و لغو محاصره و آزادسازی همه اراضی جمهوری یمن و اعمال حاکمیت و تحقق استقلال به عملیات نظامی خود ادامه می دهد.
یحیی سریع ضمن اعلام آزادسازی دو منطقه یادشده، خبر داد که عناصر تکفیری مرتبط با ائتلاف سعودی از این مناطق بیرون رانده‌ شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل شده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اعلام کرد که صدها تن از مزدوران ائتلاف و گروه‌های تکفیری در این عملیات کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

ضربه کاری به ائتلاف سعودی در استان شبوه یمن
شیوخ قبایل شبوه بزودی با نیرو‌های صنعا که نیرو‌های پیشتاز آن‌ها به منطقه بیحان شبوه رسیده‌اند، توافقنامه امضا می‌کنند.
پایگاه خبری العهد لبنان اعلام کرد ضربه محکمی به عربستان سعودی در استان شبوه یمن وارد شده است.ضربه کاری به ائتلاف سعودی در استان شبوه یمن
پس از آنکه منابع کمیته آشتی قبیله‌ای وابسته به صنعا اعلام کردند که شیوخ قبایل شبوه، به ویژه افراد مجاور استان البیضاء، بزودی با نیرو‌های صنعا که نیرو‌های پیشتاز آن‌ها به منطقه بیحان شبوه رسیده‌اند، توافقنامه امضا می‌کنند، عربستان سعودی و مزدورانش در استان شبوه یمن در معرض تهدیدات بزرگی قرار گرفتند.
این منابع در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم افزودند توافقنامه ارائه شده از سوی قبایل شامل شرایط اخراج ائتلاف سعودی و عوامل آن از جمله حزب اصلاح و دیگر عوامل آن از مناطق تحت نفوذ آن‌ها در ازای تبدیل نشدن این مناطق به میدان‌های جنگ میان صنعا و دشمنان آن خواهد بود.
این منابع اعلام کردند انتظار می‌رود توافق بین صنعا و قبایل در چند روز آینده در قالب سند آشتی منعقد شود.
یک منبع نزدیک به رئیس شورای آشتی قبیله‌ای وابسته به صنعا، شیخ ضیف الله رسام، در گفت و گو با "العالم" فاش کرد قبایل بیحان هیئتی از برخی از شیوخ این منطقه را برای هماهنگی در این زمینه به صنعا فرستادند.
در هفته‌های گذشته، نیرو‌های صنعا با وارد کردن خسارت و هزینه به نیرو‌های ائتلاف سعودی در تعدادی از مناطق بیحان در استان نفت خیز شبوه پیشروی کردند که این امر نگرانی بین المللی را منجر شد و بازتاب آن از طریق تحرکات‌های نظامی بسیار از سوی فرانسه و آمریکا در آب‌های سرزمینی یمن مشاهده شد.
گفتنی است پاریس و واشنگتن، ثروت نفتی این استان را در اختیار دارند.

تداوم بمباران یمن از سوی جنگنده های ائتلاف سعودی
جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی در ادامه حملات خود علیه یمنی ها، جمعه شب و طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را بمباران کردند.
بنابر گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی ساعات گذشته در سه نوبت شهرستان العبدیه در استان مأرب را بمباران کردند.
هواپیماهای ائتلاف سعودی منطقه الظهره در شهرستان خب و الشعف در استان جوف را نیز در 2 نوبت هدف حملات خود قرار دادند.
منابع یمنی همچنین از نقض مکرر آتش بس در الحدیده خبرداده و خاطرنشان کردند، در 24 ساعت گذشته نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی 136 مرتبه آتش بس در این استان را با حملات توپخانه ای و سلاح های نیمه سنگین نقض کردند.

محاصره مناطق آزاد شده یمن از سوی ائتلاف سعودی
همزمان با اعلام پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان البیضاء، ادامه محاصره این استان، زندگی اهالی آنرا تحت تاثیر قرار داده است.
 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ همزمان با اعلام پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان البیضاء، ادامه محاصره این استان، زندگی اهالی آنرا با توجه به کمبود مواد غذایی، دارویی و فرآورده‌های نفتی، تحت تاثیر قرار داده است.
یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از تکمیل مرحله دوم عملیات النصر المبین و جزئیات عملیات پاکسازی بقیه مناطق استان البیضاء از عناصر تکفیری وابسته به متجاوزان خبر داد.
این در حالیست که استان البیضاء به سبب محاصره شدیدی که متجاوزان علیه آن اعمال کرده اند در شرایط دشواری قرار دارد و باعث وخامت اوضاع زندگی شهروندان شده است.
خبرنگار شبکه با اشاره به ادامه پیروزی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با حمایت نیرو‌های قبایل در استان البیضاء در چارچوب یک سلسله عملیات که آخرین آن‌ها عملیات النصر المبین بود و به آزادی مناطق نعمان و ناطع انجامید افزود در این عملیات خسارات سنگینی به متجاوزان وارد شد.
در ادامه گزارش پس از پخش سخنان یحیی سریع در کنفرانس خبری برای اعلام نتایج مرحله دوم عملیات النصر المبین آمده است همزمان با ادامه پیروزی‌های نظامی و مردمی در استان البیضاء و برقراری امنیت و ایجاد همزیستی بین اهالی آن، مشکل محاصره‌ای که متجاوزان علیه این استان اعمال کرده اند همچنان مثل کابوسی اهالی استان را رها نمی‌کند و اوضاع زندگی آن‌ها را به ویژه با توجه به ممنوعیت ورود مواد غذایی و دارو و فرآورده‌های نفتی و عواقب آن، تحت تاثیر شدید قرار داده است.
عباس حسین روزنامه نگار اهل البیضاء گفت استان البیضاء به سبب توطئه‌هایی که پی در پی علیه آن طراحی می‌شود با شرایطی استثنائی روبروست، اما همان گونه که می‌بینید اوضاع خوب است و مردم به زندگی خود ادامه می‌دهند. امنیت هم برقرار است.
در ادامه گزارش آمده است: اهالی استان البیضاء با مقاومت و پایداری خود، طرح‌های تروریستی را به شکست کشاندند و همچنان برای شکست دادن محاصره و جنگ اقتصادی علیه خود راهی طولانی در پیش دارند تا راهی برای بهبود اوضاع معیشتی خود بخصوص با توجه به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات متجاوزان و محاصره اعمال شده علیه یمن، پیدا کنند.
در پایان گزارش آمده است اقدامات تروریستی و ویرانگرانه متجاوزان و محاصره آن علیه یمن و استان‌های این کشور امنیت و ثبات استان البیضاء را تهدید می‌کند و زندگی روزمره آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رایزنی فرستاده آمریکا در امور یمن با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس
فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن که به ریاض سفر کرده است با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و درباره راهکارهای پایان دادن به جنگ یمن گفت‌وگو کرد.
«تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد.
در این دیدار «مارتینا استرونگ» کاردار سفارت آمریکا در عربستان سعودی نیز حضور داشت و دو طرف بر ضرورت حمایت بین‌المللی از دولت «عبدربه منصور هادی» به منظور آنچه تحقق ثبات در یمن خوانده شد و اعمال فشار بر ارتش و کمیته‌های مردمی جهت ورود به روند سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن تأکید کردند.
طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف بدون توجه به تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های یمن به عربستان سعودی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قانون بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانستند.
در این دیدار بر ضرورت توقف فوری حملات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تمامی جبهه‌ها و ضرورت اجرای طرح عربستان برای آتش‌بس و ورود به روند سیاسی تأکید شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی سعودی در استان شبوه استان شبوه یمن نیروهای مسلح یمن ائتلاف سعودی استان البیضاء پیروزی های ارتش استان البیضا ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی عربستان سعودی عناصر تکفیری مسلح یمن آزادسازی دو بین المللی یحیی سریع علیه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • پیکان 0-1 آلومینیوم اراک؛ دشت 3 امتیازی از تهران با ضربه سر حاجی عیدی
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد